• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • mixXi
    Verro skrev 2016-04-11 23:43:38 följande:

Hur ser du på flytningarna? Detta har jag aldrig testat innan... Vi försöker oxå ha sex varannan dag :)

Varning att det blir lite äckligt. Men när jag har äl har jag liksom "trådiga" flytningar. Tjocka, vita, som man kan dra ut mellan fingrarna så det blir som långa streck =p
  • j1990

Hoppar in här :)

Beräknad äl onsdag, torsdag och fredag nästa vecka med 3 olika appar. Har dock bara möjlighet till sex tisdagen och måndagen efter som det ser ut nu :( hoppas på starka spermier, senare äl än beräknat eller att mannen kan komma hem från jobb tidigare. Tror ni att det blir helt kört?

• KCEG

Inväntar ÄL, mensen är precis slit. Men min cykel verkar ha blivit helt rubbad, av stress kanske. Man är så ivrig på att plussa, vi använder oss av CB monitor och än så länge inte lyckats få någon ¨Max¨ dag än =/ Vad det egentligen betyder kan man bara gissa sig till. Det finns lite olika förklaringar på varför det kan bli så. 
    Nu hoppas jag att vi kanske kan lyckas den här månaden, man är så fixerad på det här så det är svårt att släppa tankarna på det. Mina två andra barn är fantastiska på alla sätt och vis, men längtan efter en trea blir bara starkare och starkare. 

Hoppas på många plus i tråden, och lyckan skulle bli total om vi lyckades den här cykeln.

• KCEG
    Cajoel skrev 2016-04-11 22:48:00 följande:

Hej! Hoppar in här :)
    Enligt min monitor är ägglossning snart på gång. Snälla snälla snälla, låt det bli något den här månaden! Kram till er alla!

Är det CB monitor du använder eller är det någon annan monitor som finns?
    Jag kör med CB monitor, har gjort det ett tag och lyckades bli gravid med våran tvåa med hjälp av den. Nu har jag köpt den nya och har kört med den i 4 månader.. men inte lyckats få max någon dag. Hur upplever du att din funkar? 
  • Cajoel
    KCEG skrev 2016-04-12 12:53:37 följande:
    Är det CB monitor du använder eller är det någon annan monitor som finns?
    Jag kör med CB monitor, har gjort det ett tag och lyckades bli gravid med våran tvåa med hjälp av den. Nu har jag köpt den nya och har kört med den i 4 månader.. men inte lyckats få max någon dag. Hur upplever du att din funkar? 
    Kul att höra att CB funkat för dig tidigare! :)
    Jag har använt den 4 månader utan att ha blivit gravid. Det är ju inte monitorns fel kanske för den har prickat in både hög och Max fertilitet! :) har haft en dag hög och en dag Max alla gånger men nu testade jag imorse = 3 dagar med hög. Väntar alltså på mitt max. Tycker överlag att den är bra och lite rolig att hålla på med :) vad tycker du? Är du nöjd?
  • Verro

Hej tjejer!
    Jag fick en stegring på ÄL Stickan idag ???? kan detta verkligen vara möjligt enligt mina beräkningar så skulle ÄL på måndag nästa vecka...?! Hur tolkar ni detta?
    Kram

• sawyer
    Verro skrev 2016-04-12 14:43:54 följande:

Hej tjejer!
    Jag fick en stegring på ÄL Stickan idag ???? kan detta verkligen vara möjligt enligt mina beräkningar så skulle ÄL på måndag nästa vecka...?! Hur tolkar ni detta?
    Kram

Måndag nästa vecka kan ändå stämma :) testen är ju inte positiva än, teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket :)
    När du fått positivt så släpper ägget oftast inom 48 timmar.
  • Verro
    sawyer skrev 2016-04-12 15:42:07 följande:
    Måndag nästa vecka kan ändå stämma :) testen är ju inte positiva än, teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket :)
    När du fått positivt så släpper ägget oftast inom 48 timmar.
    Va bra då :) känner mig helt lost i de här med ägglossning... :p tänkte försöka hålla mig lite längre fram till ikväll
    För på detta testet hade jag kissat för bara 30 minuter... Får se om det blir nån skillnad #jagärnogentestoman hahaha
  • 5blir6

Nu är mensen en vecka sen. Gjorde ett test i fredags, BIM + 3, som visade neg. Mår lite småilla när jag blir hungrig och är fortfarande lite öm i brösten. Har sedan igår känts lite som mensvärk men ändå inte?! Om jag nu inte är gravid varför kan inte mensen komma nu då så jag kan börja se fram emot äl. Ständigt en väntan, mens, äl och BIM....

Nytt test på fredag om inte mensen har kommit då.

Svar på tråden BIM Maj, 2016