• KCEG

BIM Maj, 2016

Hoppar in här jag med, BIM den 3/5 
    Hoppas på att maj kan ge oss det efterlängtade plusset. 

• KCEG

Inväntar ÄL, mensen är precis slit. Men min cykel verkar ha blivit helt rubbad, av stress kanske. Man är så ivrig på att plussa, vi använder oss av CB monitor och än så länge inte lyckats få någon ¨Max¨ dag än =/ Vad det egentligen betyder kan man bara gissa sig till. Det finns lite olika förklaringar på varför det kan bli så. 
    Nu hoppas jag att vi kanske kan lyckas den här månaden, man är så fixerad på det här så det är svårt att släppa tankarna på det. Mina två andra barn är fantastiska på alla sätt och vis, men längtan efter en trea blir bara starkare och starkare. 

Hoppas på många plus i tråden, och lyckan skulle bli total om vi lyckades den här cykeln.

• KCEG
    Cajoel skrev 2016-04-11 22:48:00 följande:

Hej! Hoppar in här :)
    Enligt min monitor är ägglossning snart på gång. Snälla snälla snälla, låt det bli något den här månaden! Kram till er alla!

Är det CB monitor du använder eller är det någon annan monitor som finns?
    Jag kör med CB monitor, har gjort det ett tag och lyckades bli gravid med våran tvåa med hjälp av den. Nu har jag köpt den nya och har kört med den i 4 månader.. men inte lyckats få max någon dag. Hur upplever du att din funkar? 
  • KCEG
    Cajoel skrev 2016-04-12 13:18:43 följande:
    Kul att höra att CB funkat för dig tidigare! :)
    Jag har använt den 4 månader utan att ha blivit gravid. Det är ju inte monitorns fel kanske för den har prickat in både hög och Max fertilitet! :) har haft en dag hög och en dag Max alla gånger men nu testade jag imorse = 3 dagar med hög. Väntar alltså på mitt max. Tycker överlag att den är bra och lite rolig att hålla på med :) vad tycker du? Är du nöjd?
    Det är lite kul, mitt i allt väntade på ÄL, Bim och allt annat. 
    Jag har haft en massa högdagar med min nya och ingen max, så jag kommer att ringa BM om två cykler till har jag bestämt mig för, bara för att kolla så att allt står rätt till. Jag har har haft upp till 18 dagar med hög.
    Jag är väldigt nöjd med monitorn, men är lite rädd för att den missar mitt max. Det kan ju faktiskt vara så. Jag tar testet vid 06 och skulle jag ha max samma dag på eftermiddagen samma dag så hinner maskinen inte se det innan det är för sent igen, alltså nästa morgon kl 06. 
    Så jag vet inte hur jag ska förhålla mig riktigt. Förr eller senare lyckas vi hoppas jag. 
    Monitorn har definitivt hjälpt oss iaf. Den hjälpte oss bli gravida med vår tvåa, andra försöket! 
  • KCEG
    Loncelot skrev 2016-04-13 15:38:28 följande:

Med monitorn då såklart

Kan ju försöka hålla mig, mina barn är två morgonpigga typer som vaknar mellan 04-06.30 så det är lite knepigt att hålla sig mer. Jag är så vansinnigt toanödig när jag vaknar. 
    Fast jag ska göra ett försök till att hålla mig lite... Vem vet, det kanske är det som är nyckeln. 
  • KCEG
    Loncelot skrev 2016-04-13 15:38:28 följande:

Med monitorn då såklart

Kan ju försöka hålla mig, mina barn är två morgonpigga typer som vaknar mellan 04-06.30 så det är lite knepigt att hålla sig mer. Jag är så vansinnigt toanödig när jag vaknar. 
    Fast jag ska göra ett försök till att hålla mig lite... Vem vet, det kanske är det som är nyckeln. 
  • KCEG
    Loncelot skrev 2016-04-14 09:39:19 följande:
    Vet precis hur det är jag har 3 haha ja brukar alltid kissa 1gång per natt. Jag hade blivit väldigt nojig om ja inte fått max, men du får ju hög så nått händer ju i kroppen när den går från låg till hög, men efter hög går den ner på låg då? Sätt klockan på ringning runt 02:00 o kissa, då är du kanske inte lika kissnödig runt 5-6, så du kan ta ett test runt 7-8.
    Den är på hög fram till nästa cykel mer eller mindre, den går ner på låg på 2-3 dagar innan mens. Men efter samtal med Clearblue  så är det så den fungerar om den inte når någon maxdag. Så jag ser det ändå som du, positivt. den reagerar ju ändå så det får man se som något positivt. 

Ska börja ställa klockan på natten så kanske det lyckas bättre. Man vänder ut och in på sig själv för att lyckas, så är det ju. Jag hoppas att det går vägen. 
  • KCEG

Borde också Max idag, hade hög igår... men när jag väl fick till mitt ÄL test så kom ett felmeddelande upp på monitorn... vad trött jag blir. 
    Jag gör om innan testtiden är slut och hoppas på en maxdag idag. Men om inte så borde jag ha det imorgon. Jag antar att det egentligen inte räcker med att hålla sig 4 timmar. Jag prövar... 

• KCEG

I väntan på BIM, fick en sån märklig känsla av att vi kanske kan lyckas den här månaden... Trots att vi inte fick max på monitorn. Nu är det bara hög hela tiden.. så kommer det va fram till BIM. 
    Hoppas mer än vanligt, jag hoppas att jag känner rätt! 
    Nu är det nedräkning... 
    Man står knappt ut med tiden, vill bara att man ska komma fram till dagen för BIM.

• KCEG
    Sötsöt skrev 2016-04-28 08:37:51 följande:

Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D

Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då

Grattis!!! Vad härligt =) Hoppas på många plus nu.... 
  • KCEG

Bim -4 idag, tog ett test i monitorn för att jag känner mig så ivrig på att få plusset. Men det blev negativt. Väntar in veckan nu, om inte mensen har kommit till söndag så testat jag igen då. =/ Det hade ju vart så kul och få plus.... äntligen. 
    Håller tummarna för att plusset behagar komma till oss den här cykeln. 

Vi börjar bli otåliga... månaderna bara går och ligga på beställning känns rätt trist, det förtar lusten lite när man måste ligga på bestämda dagar och kanske egentligen inte alls orkar,har lust till det. Sex är alltid bra, men ¨måstet¨ känns trist. 

• KCEG

Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna. 
    Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?

• KCEG
    Cfmilla skrev 2016-05-03 07:07:19 följande:
    grattis! det är rätt vanligt vad jag förstår att få en liten blödning!

Njut
    Tack!! Känns märkligt, overkligt... efter all den här väntan.
    Hade ingen blödning med någon av mina andra grav så därför känns det kanske lite udda. 
    Men det behöver ju som sagt inte  vara någonting. 
    Jag håller tummarna för att det inte är ngt fel nu. Det är så himla efterlängtat!
  • KCEG
    Bäbiiiis skrev 2016-05-03 09:07:10 följande:

Hej! Idag på äl+9 tog jag två nya gravtest. Ett "bäst på test" (blå) och ett "rfsu" (röd). Hihi nu ser jag ett tydligt streck på det blå :) Kan knappt tro det men visst måste det betyda att jag är gravid.

Det tror jag =) Jag ser det iaf. Vad härligt, ta ett nytt imorgon så kanske det har blivit starkare. Det ska jag med göra. 
  • KCEG
    Zvjezda skrev 2016-05-03 10:11:34 följande:

Ser att det blivit flera plus i tråden!!

Fantastiskt! Grattis!! :)

Vad skulle ni säga att era  tydligaste symptom är?

Jag hoppas ju att det håller sig nu, plusset kom äntligen... men även en blödning så vi får se. Men min hunger har ökat. Så klassiskt, men jag är verkligen jätte hungrig. 
    Inget illamående, men det har jag inte haft med någon av mina graviditeter. Kaffebehovet försvann däremot, kunde inte dricka kaffe alls under mina tidigare graviditeter. 
  • KCEG
    Loncelot skrev 2016-05-03 11:10:06 följande:
    Åh Grattis, hade du max på monitorn denna månad?

Ja har det inte så slutat testa på dag 27 får bara ta o invänta det som ska ske..
    Tack =) 
    Det är dag 27 idag, blödningen tog slut mer eller mindre direkt. Men jag fick inget max den här  månaden... den har sett ut som alla de andra. Bara hög hela tiden. Jag har tagit alla test precis som vanligt, men la till ett gravtest igår, det va negativt men kände på ngt vis att ja verkligen ville vara säker så jag gjorde likadant idag, det blev positivt. Jag vet inte riktigt om jag vågar tro det... men är så otroligt glad ändå.
    Ska ta ett nytt test i övermorgon för att se om det har blivit starkare, om inte blödningarna kommer tillbaka. 
  • KCEG
    Loncelot skrev 2016-05-03 13:30:49 följande:
    Håller tummarna! Kankse finns det hopp då även för mig, fick du plus med monitorn då? Jag gjorde ett gravtest igår med monitorn som självklart var negativt men räknar man från mina tidigare cykler så är bim mellan 5-7maj så hoppas bara det var för tidigt... Hoppas hoppas!!
    Ja jag hoppas med får oss båda =) 
    Det blev plus på monitorn och hög på samma urinprov. 

Hoppet är det sista som överger en, men ge inte upp. 
  • KCEG
    carooanna skrev 2016-05-10 19:37:17 följande:

Tjo ett plus!!!! =) Testade negativt på BIM+1 (men ojämn cykel) idag är det då BIM +7. Tyckte jag också att det inte kändes som vanligt :) även om jag i söndags trodde mensen var på gång för jag hade ett jäkla pms-humör. Kan inte riktig tro det är sant!

Grattis!!! 
    'Känns som att det har blivit många plus i tråden!! Härligt, väldigt glädjande =) 
    Jag plussade själv för en vecka sen, helt galet. Har fortfarande inte fattat att det är sant, det är så otroligt kul men ändå på ngt vis så hed vu nästan ställt in oss på att vi förmodligen inte kommer att lyckas efter alla försök... men plusset kom och är så himla efterlängtat. Nu hoppas jag bara att allt går bra och att det går vägen. 
  • KCEG

Oj, hänger inte med i tråden riktigt... många plus... jätte kul! 
    BF 12/1 =) 

Svar på tråden BIM Maj, 2016