• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

Och här sitter vi på väg ner mot Falun.

Ingen telefon som ringt så det borde ju finnas något att återföra eller hur?

Och jag var riktigt dålig igår - fick åka in på akuten, exakt allt i buken hade svullnat upp och jag hade svårt att gå, ligga och sitta.

Men idag mår jag bättre och är 4 kg lättare på vågen.

Håll gärna en tumme att det finns något som väntar på oss därnere!

• Marre22
    Redcat skrev 2016-05-30 16:17:29 följande:

Grattis KaosArt för plusset är så glad för din skull och håller tummarna att det håller sig så här kram

Och grattis ni andra som har plussat

Har inte vart inne på några dagar nu så ska vell berätta vad som har hänt. Va upp till Falun i fredags och det gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra , hade 18 äggblåsor och dom fick ut 9 ägg (dom tog inte alla blåsor) har vart så trött och haft så ont i helgen att jag bara har tagit det lugnt dom ringde i lördags och sa att 5st ägg va mogna och att 4st hade blivit befruktade. Fick komma tillbaka idag och sätta in ett ägg och dom andra ska dom odla någon dag till för att se om dom kan frysa ner dom fick se en bild på ägget som dom satte in och när jag såg det så kunde jag inte sluta le hahaha han sa att ägget va bra och dom fick in det på rätt plats och att min slemhinna(tror ja?)va 10 (någonting) hihi

Så nu får jag vänta och se en sak jag undrar, hur räknar man ruv-dagarna, är första dagen idag eller i morgon? Ska göra gravtest den 14 juni

Vi plockades på samma dag och satte in samma dag, vi måste ha varit där samtidig!
  • Marre22

Nu är jag ruvare - ett åttacelligt perfekt embryo utan något som helst fragment som har placerats mitt i slemhinnan.

Av våra 4 befruktade så var alla fyra fortfarande med i leken.

Ett hade dock bara 6 celler och fick en bedömning 2 på skalan.

Nu ska de tre kvarvarande odlas för att se om något kommer till frysen...

Återigen en positiv upplevelse och det kändes så fint att samma läkare som hade vår bedömningssamtal och startade igång oss var den som gjorde insättningen.

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:25:53 följande:

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

Jag kände att jag var tvungen att fråga då man läst så mycket om fragment vid cellkärnorna.

Vi tog också ett kort, så stort tack för att du påminde mig!

Jag mår bra nu, det känns bra! Visst fick du också ett tredagars tillbaka, var det också 8 celler?
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-30 17:25:53 följande:

Marre22- missade att fråga, vad betyder det att det inte hade något fragment? Har aldrig hört det förut :) "nyfiken"

Glömde ju att svara, det är tydligen "skräp" som blir när cellerna delar sig!
  • Marre22
    Redcat skrev 2016-05-30 19:53:50 följande:

Haha jasså jag hade tid 20i 2 idag när va du dit? Jodå jag mår helt okej, har fortfarande ont när jag går på toa och när jag rör mig i vissa vinklar och mår fortfarande lite illa med jämna mellanrum men annars mår jag bra tack

Jag kom på tanken lite senare att jag skulle ha knäppt kort hade varit kul att ha den och titta på som du kan, får nog kolla om det går att fixa det sen kanske okej, då vet jag tack

Vi hade tid kl 15.00, men var där 14.45, dock var det lite förseningar så vi var inte klar förrän klockan var 16.30 tror jag!
  • Marre22
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 14:25:27 följande:

Hade 10 mogna ägg, 4st blev ICSI befrukade. Är inne på RD 4 och fick nyss reda på att ingen gick att frysa in. Känns som att vår chans att det blir något minskade drastiskt.. Blir så ledsen =(

Det är väl rätt vanligt att man får något ägg i frysen iaf?

Som jag förstått det så är det ovanligt med något till frysen efter det att man fyllt 30 år
  • Marre22
    MajaStinaa skrev 2016-06-01 15:12:09 följande:

Jasså är det Marre22? Att det inte växer sig vidare till blastocyst? Jag som tänkt att 30 va relativt ungt endå.. Där ser man. 

Det råder ju delade meningar om det där, långtidsodling eller ej. Och om embryots bästa plats är livmodern eller att odlas till blastisar.

Jag har iaf hört att oddsen för att få till frysen är lägre när man passerar 30 år...

Vi har 3 st som odlas vidare i Falun för att se om de går att frysa...
  • Marre22

Skickar en kram till er som börjat blöda, hoppas ni finner styrkan under sommaren och tar nya tag i höst.

En fråga; vilket hormonstöd hade ni? Lutinus? Progynon?

• Marre22

Jag fick brev från IVF-kliniken idag.

Av våra 3 kvarvarande som skulle odlas vidare för att se om de kan bli blastisar (då Falun bara fryser blastocyster) så klarade sig alla 3!

Sååå förvånad, trots att ett bara hade 6 celler dag 3, så blev det en blastocyst!

Tänkte att det kanske kan inge hopp till någon som funderar på ett litet sent ägg - att det faktiskt kan bli blastisar!

• Marre22
    stajlish skrev 2016-06-03 16:29:25 följande:

Hej och tusen TACK för alla tankar o pepp o stöd! Ni är guld värda <3 <3 <3

Allt gick sååå bra idag. Är så glad! Så jäkla skönt att det är över, äntligen!

11 äggblåsor tömde han och det fanns ägg i ALLA! Så 11 ägg fick vi :) Hoppas på många mogna med bra kvalité.

ET på söndag 14.15 om ingen ringer o hoppas på någon/några till frysen. 

Makens prov såg fint ut idag med, de blir ICSI på alla som förra gången..

Perfekt o bli ruvare o sen gå på Håkan på Ullevi på söndag, haha!

Finee: Usch :/ Jag håller ändå tummarna för att det inte är kört! Mirakel kan ske...<3

Kram o trevlig helg till er alla kämpare! 

Underbara resultat!
  • Marre22
    finee skrev 2016-06-05 12:58:52 följande:

Tack för att du visar dina bilder! Håller med om att du hade en ganska otydlig stegring, i synnerhet sagarna kring BIM. Ger mig hopp. Jag tror att det framför allt är den kombination jag har som gör mig orolig: blödning+oklara test+inga symptom. Blödningen har tyvärr tilltagit lite idag, och jag har börjat få lite lite mensvärk igen. Har inte orkat testa något mer, men ska göra det imorgon. Hoppet är det sista som lämnar en Återigen, tack för att du delade med dig din tester, ger mig hopp Stort lycka till på ditt ultraljud på tisdag!

Hej fina du! I många dagar har jag tänkt att skriva med inte tagit mig för, men jag säger också som någon ovan, lägg inte så stor vikt vid stegringen på testen. När man nått en viss nivå så ska inte urintesterna användas som att jämföra, men jag vet. Jag om någon - 8 missfall och 1 st ofostrig graviditet, man blir helt besatt av att testa.

Jag vet dock hur hemsk det är att jämföra - hopp och förtvivlan, hela tiden!

Skickar lite styrka och hoppas och håller tummarna att det går vägen!

Stor kraaaam!
  • Marre22
    stajlish skrev 2016-06-06 18:48:48 följande:

Nu ruvar jag på ett fint embryo :)

So far, so good. Men vi är ändå ledsna. Vi hade hoppats o på nåt skumt sätt trott att de skulle bli bättre resultat denna gång än förra (dumt nog bara för att vi fick fler ägg denna gång..ingen garanti såklart..)

Så igår när vi var där och fick veta hur de gått..gick luften ur oss. Även om vi vet att vi ska va glada o tacksamma för att jag ens ruvar på ett fint embryo nu.. men ändå, efter allt man varit igenom så blir de bara för mycket ibland. Men men, av våra 11 ägg så var 8 mogna...7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår

(dag 2), så de finaste är i mig nu, o de andra var inte tillräckligt bra för o klara en frys i dagsläget men de ville ge de en chans o odla vidare o se om de blev bättre...(inget vi räknar med dock..)

Så resultatet av hela den här jäkla ivf2 omgången blev ETT embryo kan man säga då...känns bara så tomt o snopet på nåt sätt. Sist fick vi ju iaf ETT till frysen..men som sagt, vet att de finns dom som inte får ett enda.. men är ändå så sjukt ledsna nu. Har lite svårt att känna hopp för den som bor i mig just nu tyvärr.. det känns kört på nåt sätt. Men det går nog över snart.. Bara så tung känsla att veta att om inte detta går nu, så får man börja om med ALLT man precis gått igenom...IGEN.. så orättvist! :,( 

Vi som kämpar o kämpar med IVF tvingas verkligen va med om mycket både fysisk o en extrem psykisk press! Vi är fan grymma!

Finee: Beklagar ditt missfall.. vilken skit! :( Är så jäkla frustrerande o ledsamt o snubbla på målsnöret som de känns som även om man är medveten om att de är lång väg kvar till barn då, men ändå.. man känner sig som en vinnare när man en gång plussat! <3

Kram på er <3

Jag säger grattis till det lilla starka du nu har fått i dig.

Men jag förstår också din besvikelse, hela denna IVF -process är ju en enda stor bergochdalbana.

Jag kände mig också jättebesviken när jag fick veta att vi snubblat till målsnöret på långtidsodling, som jag så gärna ville.

Hoppas besvikelsen lägger sig snart och att du får massor av hopp och tro på det lilla som nu ska gro hos dig!

Kram
  • Marre22

Här är det blod trots Progynon och Lutinus.

RD 12 och känner nada i kroppen, så tungt.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj