• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

Ååååh stort grattis!
  • Marre22

Fy vilken berg och dalbana detta är.

Rent mentalt.

Har nyss gråtit ut i bilen från Ica på väg hemåt.

Denna process är ju verkligen annorlunda, jag är van processer där man får ut lika mycket som man stoppar in för att uttrycka det så.

Om man tränar duktigt så ser man resultat, sliter man på extra mycket på jobbet så kommer resultatet där också.

Men inte här, jag känner sån stor press på mig.

Och omedvetet så sätter det sina spår.

Jag löneväxlar ju, avstår bruttolön så denna lön blir väldigt mycket mindre, liksom den förra.

För min sambo är det självklart, då får han bidra med mer, ingen big deal för honom, vi gör denna resa tillsammans.

Och ändå känner jag press, vill inte att jag ska känna mig beroende av honom tror jag.

Usch vilken känslourladdning... Med alla hormoner i omlopp.

Det är jobbigt att sitta, böja sig ner, svettig, svullen och huvudvärk.

• Marre22
    Emmahedblom skrev 2016-05-22 12:46:38 följande:

Hur många dagar brukar det vara från återföring till testdag?:)

18 dagar från plock! Blir ju lite olika från återföring beroende på hur länge det odlats.
  • Marre22

Sitter och väntar på samtalet från Falun och får veta vilken dag äggplock blir.

Hade idag en slemhinna på 11 mm och 4 fina jämna blåsor på varje äggstock som var 15 mm.

Distansläkaren var förvånad även han att jag svarat så bra efter mina förutsättningar.

Ring ring ring...

• Marre22

Sitter och väntar på samtalet från Falun och får veta vilken dag äggplock blir.

Hade idag en slemhinna på 11 mm och 4 fina jämna blåsor på varje äggstock som var 15 mm.

Distansläkaren var förvånad även han att jag svarat så bra efter mina förutsättningar.

Ring ring ring...

• Marre22

Äggplock på fredag!

Tänk att vi kom till att få åka på äggplock i allafall!

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-23 14:39:16 följande:

Kul! Grattis till en datum! :):) spänd vecka nu då!

Fick du ändra dosen något nu de sista dagarna med sprutor eller kör ni på samma?

Ja, det känns skönt att bara få bli välkomnad till äggplock, att ha nått de målet.

Samma dos (max) måndag och tisdag, och sedan Orgalutranet och Ovitrelle på onsdag.

Så ingen Menopur samma dag som Ovitrelle.

Sprutfri torsdag och sedan äggplock på morgonen på fredag!

Gaaaah, galet nervöst!

Det blir 10 sprutdagar för mig...
  • Marre22

[quote=76651547][quote-nick]Emmahedblom skrev 2016-05-23 17:19:35 följande:[/quote-nick]Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..[/quote

Hoppas du mår bättre nu och inte har ont.

På vilken klinik går du?

• Marre22
    Redcat skrev 2016-05-23 20:18:30 följande:

Hihi va bra jag är på dag 11 (jag har tagit sprutor i 10dagar). Jag gjorde blodprov i torsdags och då fick jag reda på att jag är överstimulerad så fick sänka dosen utav gonal-f. Jag har den korta behandlingen var och tog blodprov idag och gjorde ultraljud, jag har 6 äggblåsor i ena och 12 i andra och så sa hon något om att min slemhinna va i tre någonting (kommer inte ihåg hahaha). Ska göra utplock på fredag och insättning på måndag eller onsdag nästa vecka

Vi går i Falun

Det är vårat första barn och våran första behandling vi försökte över ett år och när vi började med undersökningen så kom dom fram till att min fästman har lägre spermie antal och rörlighet jag har väldigt ojämn mens i jämna mellanrum men dom hittade ingen orsak till varför jag har det

Då kommer vi vara samtidigt i Falun, vi ska också på äggplock på fredag!
  • Marre22
    Redcat skrev 2016-05-23 20:33:55 följande:

Haha va kul jag är jätte nervös över det (vet att bedövningar inte brukar funka på mig så bra) :-S fast kommer ha både mamma och sambo med mig så tror att det kommer gå bra endå

Hur ser det ut för dig? Är det första utplocket för dig med?

Det är första IVF för mig också, men konstigt nog så är jag inte allt för nervös för plocket ännu. Jag har varit fullt upptagen med att vara nervös över att jag inte ska svara på hormonerna, och när vi väl fick ok på äggplock idag så har jag börjat fundera på plocket.

Alla reagerar nog olika, men jag hoppas att det inte blir en allt för jobbig upplevelse för oss alla.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj