• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

FruHolmli skrev 2016-05-16 13:05:39 följande:

Jag gjorde 2 VUL o 2 blodprov.

1 på tisdagen o åter igen fredagen.

Kändes bra, hellre 1 gång mer än mindre kände jag mest ????

Vi ska in för ÄP imorgon och jag är sjukt nervös!

Jag håller med, hellre en gång för mycket än för lite - jag håller med! Men jag hade faktiskt inte uppmärksammat att det var fler som fick göra två blodprov.

Lycka till imorgon!
  • Marre22
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Grattis! Stort grattis! Är det första plus i tråden?

Då tycker jag att du sätter trenden...
  • Marre22

Min tredje Menopur är nu tagen och sedan i eftermiddag (då jag tagit två) så spänner det och drar rejält i magen.

Och eftersom det är första gången så vet man ju inte om det kommer accelerera eller hur det blir?

Det känns helt klart att det händer något där inne, hoppas att det är något som växer där inne...

• Marre22

Imorgon är det dags för mitt första blodprov och första ultraljud.

Det andra blir på måndag. Jag är riktigt nervös och hoppas att något hänt.

Eftersom jag är satt på högsta dos så känns det inte som att de kan skruva upp dosen mer heller om det inte hänt så mycket.

Usch, jag är riktigt nervös.

Det som är tur är att jag ska ha utbildning på förmiddagen så jag kan inte sitta och vara nervös, nej - jag ska ha föreläsning om ... löneväxling vid privata fertilitetsbehandlingar. Vilket sammanträffande!

• Marre22
    Emmahedblom skrev 2016-05-18 20:51:33 följande:

Min slemhinna var 11mm på sprutdag 7; någon som vet om det är bra/dålig?:)

Jag tycker det låter toppen! Gränsen är 7 mm i Falun berättade läkaren för mig, men jag har lyckats bli gravid med en 6 mm slemhinna.
  • Marre22

Tillägger att det var en naturlig graviditet.

Så 11 mm är ju toppen, den ska vara så tjock som möjligt.

• Marre22

Nu har jag varit på mitt första VUL - en dag tidigare än vanligt eftersom kliniken har stängt imorgon.

Jag har varit sååå nervös att jag inte har svarat på medicinen.

Men det fanns 3 synliga äggblåsor på varje äggstock, mellan 9-10 mm och flera små som inte räknades.

Jag är glad!

Vi var medvetna om att det inte kommer blir massor med äggblåsor, så detta känns bra.

Han trodde att det är dessa som kommer att fortsätta att växa men att det också kan tillkomma några fler eftersom det är en lite tidig check.

Nytt besök på måndag, för mer info!

Proverna var lite låga så jag ligger kvar på samma höga dos!

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-19 19:12:00 följande:

Har känt mig lite märklig sedan igår kväll, har om vartannat fryst och sedan svettats massor. Blir iskall och fick sitta med filt runt mig på jobbet, i nästa sekund svettas jag så att jag blir aldeles fuktig. Någon annan ruvare som haft samma symptom?

Vet inte om det har med det att göra, eller om det är något läkemedel som gör det.

Hoppas du mår bättre imorgon!

Säkert massor av hormoner i omlopp plus att du ju har fått lite nedsatt immunförsvar!
  • Marre22

Ni som gjort två VUL, var det samma antal äggblåsor andra gången som första bara det att de hade växt?

Eller vågar man hoppas på fler?

• Marre22

Jag har helt groteska ägglossningsflytningar nu, sprutdag 5.

Tycker det känns tidigt?

Någon som haft det samma?

Min äggblåsor var ju bara 10 mm igår och jag börjar med Orgalutranet imorgon.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj