• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 21:00:39 följande:

Okej, ni kör kort eller? Låter skönt! Stort lycka till!

Tack!

Ja det blir kort protokoll.

Lycka till själv - med ruvningen!
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-01 21:10:01 följande:

Ja då ligger vi nog nog ganska lika :) är på femte sprutdagen, du då? Blodprov imorgon som sagt, sedan vet jag inte vilken dag det blir vul. Kanske onsdag kan jag tänka mig, får se vad de säger imorgon!

Nej ingen konkret orsak till varför det inte fungerar för oss, det är frustrerande.

Ja jag är lite orolig att jag känner för lite i äggstockarna, men får som sagt se vad provet säger imorgon.

Håller tummarna för att blodprovet går bra imorgon!

Jag ska också lämna blodprov morgon, NK-cellerna...

Lycka till!
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-02 13:30:09 följande:

Har nu tagit blodprov, de ringde från kliniken för ett tag sedan. Jag ska få sänka min dos menopur till 150IE, hade höga värden. På onsdag blir det nytt blodprov och då ska vi även få göra vul. Åh jag hoppas de har växt på sig fint! Blir så orolig och spänd av allt väntande.

Och Orgalutran ikväll, ser inte fram emot det!

Håller tummarna för dig på onsdag och hoppas att allt ser bra ut på onsdag!

Ikväll ska vi hämta ut alla mediciner!
  • Marre22
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

Skönt att höra att det gick bra, och vilket bra resultat!

Heja heja!
  • Marre22

Nu har jag hämtat ut sprutorna, men naturligtvis var det slut på Menopur.

Så det var nog bra att jag var ute i god tid. Har ÄL nu så jag misstänker att jag har sprutstart om 2 veckor.

Och det bästa av allt var att jag hade 3 dagar tillgodo på mitt högkostnadsskydd - så jag betalade dryga 500 kr.

Nu blev det väldigt verkligt - och NK-cellernas blodprov lämnades in idag.

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-02 19:48:41 följande:

Vi är på sprutdag 6 idag, så ska lägga till Orgalutran ikväll. Var och tog blodprov idag och ska sänka dosen Menopur från 225 till 150 nu för jag hade höga värden. Ska ta nytt blodprov och på vul på onsdag. Tror det blir äp kanske början på nästa vecka. Eller om de växt på sig bra kanske slutet på denna. Men tror mer på nästa.

Hos oss har de inte hittat någon anledning. Så vi vet inte varför det inte fungerar, vi har försökt i snart två år. Vi går på ivf kliniken i Falun.

Hoppas Orgalutranet går bra för dig!

En fråga till dig, hade du fått ordination för denna dag - jag har bara fått för dag 2-5 och så blodprov på dag 6, men ingen ordination - men dom kanske hinner ringa innan man ska ta sprutan.

Hade du fått någon speciell instruktion på vilken tid du skulle ta blodprov?
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-02 20:58:05 följande:

Ja det gick ganska ba med orgalutran ändå, blev irriterat i området runt om och värker lite nu men var inställd på värre så det känns bra!

Ja jag fick bara veta att jag börjar på 225 och sedan att de ev justerar dosen efter som. Så det fick jag ju göra idag. Sänka dosen. Man ska lämna blodprov direkt på morgonen så de hinner analysera och få tillbaka svaret så de kan höra av sig till dig under dagen. De ringde mig runt 12 och meddelade om ändrad dos. Sen ringde kvinnokliniken om ultraljudstid typ 20 min senare.

Ja tack gode gud för högkostnadsskydd :)

Du får fråga sedan vad nk-cellerna sa, spännande att höra!

Tack för att du tar dig tid att svara, det är guld värt!

Tusen tack!
  • Marre22

Vi har inte ens börjat... medicinen har hämtats ut och det är nog 1,5 vecka kvar.

Men jag känner inte alls igen min sinnesstämning, och det är så svårt att förklara.

Denna förbannade längtan, oro, rädsla, nervositet... tar sig inte alls roliga former hos mig.

Jag är inte den jag vill vara just nu.

Freakade ut fullständigt på väg till jobbet idag, helt utan anledning, förmodligen för att allt fick komma ut. En bagatell som fick det att brista...

Helt söndergråten och känslig... i den så vackra bilen där det ryms en barnvagn, på väg från huset på fina gatan, omgiven av barnfamiljer.

Det fula trynet kom fram idag...

Usch, vilken hemsk start på dagen...

• Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-04 10:28:59 följande:

Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.

Åååh va spännande!

Lova att uppdatera sedan!
  • Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Näe!!!

Ta hand om er, bryt ihop men sedan samlar du kraft igen!

Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj