• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt - jag har AMH 1,2 och bor också i Västernorrland. Åker ner till Falun snart på konsultation och om vi väljer IVF så blir det med hemortsläkare i Härnösand.

Vi väljer isf IVF pga upprepade missfall.

Hoppas jag får hänga lite i denna tråd fastän vi inte startat ännu. Om det blir IVF så hoppas jag på korta, så kanske vi hinner innan sommaren.

Åh vill bara spola fram tiden 2 veckor till dess att vi varit i Falun. Har typ miljoner frågor...

• Marre22

Nej, vi vet inte det. Detta är dock det första med ny partner så det kan vara en slump, då ETT missfall inte är särskilt ovanligt.

Hade dock flertalet i tidigare relation. Då gjordes en omfattande utredning utan anmärkning.

Jepp, vi går hos Torbjörn och tjejerna, men väljer att åka ner till Falun personligen för konsultation. Visst förstod jag rätt om du också varit där personligen? Var det inför uppstart?

• Marre22

Ååååh, jag skulle vilja komma i kontakt med dig så att jag inte kapar hela tråden.

Kan jag skicka meddelande till dig här på FL?

• Marre22

Åh hör att det är en hel del tunga tankar i tråden idag och då känns det lite extra skönt att hoppa in och känna att man inte är ledsen.

För idag har jag varit ledsen med krokodiltårar innan klockan ens var 10.30 på morgonen.

Jag tror det är naturligt att vi alla känner som vi gör och att det är viktigt att man tillåter sig att känna så. För det är en pärs...

Skickar styrkekramar till alla som behöver...

Själv har jag inte skrivit in mig på listan här ännu. Vi ska till IVF-kliniken på konsultation på fredag och diskutera om IVF är något för oss. Vi har ju "lätt" att bli gravida men har upprepade tidiga missfall och ett dåligt AMH som gör att tiden kan bli knapp.

Jag börjar bli riktigt nervös.

Sitter just nu och skriver upp alla frågor som jag har så att jag slipper glömma häften i nervositeten.

En fråga till er? Hur mycket pratar ni med era män som detta? Jag har världens bästa sambo men hur mycket jag än får stödet så kan jag inte kräva att han ska känna detsamma som mig, och det är svårt att förmedla det jag känner.

Jag tänker på detta nonstop egentligen, samtidigt som jag nog inte hade velat att han skulle "älta" som mig, då hade det blivit tufft.

Men det är svårt att känna att man kommunicerar utan att man känner att man tjatar.

Samtidigt kanske det blir mer verkligt för honom när vi väl kommer dit.

• Marre22

Provi87 - ja ungefär så - att tidigt kunna se om ägget är bra/mindre bra, plus att Falun är duktig på Intralipider.

• Marre22

Som jag förstått det utan att veta till hundra procent, får som sagt mer info på fredag - så har det ett samband med de s.k NK-killers, alltså kroppens egna immunförsvar som för vissa blir för aktivt när ett embryo ska fästa.

Om någon annan har bättre info får ni gärna fylla på...

• Marre22

Imorgon är det resa till Falun och på fredag är det dags för oss att höra om det är IVF vi ska prova på.

Jag är så nervös...

Behöver en plan framåt nu...

• Marre22

Tack alla!

Nu sitter vi i bilen på väg från Falun. Vi kombinerar med en spa-weekend i Loka Brunn - så det känns skönt.

För som spänningarna släppte... Ojoj.

Som befarat så blev det inte ett plättlätt fall. IVF ger framgång när man inte kan bli gravid, i vårt fall kan vi ju bli gravida men dessa missfall...

Vi hade ett mycket bra samtal med läkaren Jenny som vi fick träffa.

Och studien presenterades. Alla gamla journaler gicks igenom noga.

Medicinering föreslogs.

Vi valde att ge IVF en chans till att få fler svar.

Vi kommer vara med i studien. Men för att få vara med så måste vi avstå Prednisolon vilket jag gärna hade velat ha.

Men fördelen med studien gjorde att vi ändå valde studien och så gör vi ett försök utan studie sedan, och då är det Prednisoln inte omöjligt.

I nära 2 timmar pågick samtalet och jag är så glad att jag tog chansen att ställa alla mina frågor.

Jag hinner med ett försök innan sommaren men missade start idag med en dag, är på dag 3 idag!

Men men... Nu laddar vi för sprutstart.

Pga lågt AMH, lite högre BMI och ålder och äggbedömning via VUL så fick jag en väldigt hög startdos.

Menopur, korta protokollet. 450 Enheter. Beräknas sprutstart mitten maj.

Tack tjejer för era tummar och er omtanke idag.

Eftersom jag inte sitter vid dator skulle jag var jätteglad om någon kunde klistra in min rad på listan.

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj