• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

Detta innebär att jag får Intralipiddropp. Och att NK-cellertester kommer att tas. Intralipiderna blir så gratis, annars kostar de 2000 kr/dos.

Då måste man också ta Menopur, men det hade hon ändå tänkt föreslå, studie eller ej.

Jag hade gärna velat få Prednisolon (kortison) men det fick man ej om man ville ingå i studien.

Så det blir Menopur, Orgalutran, Ovitrelle, Progynon... Och så Lutinus och Intralipider vid återföring.

• Marre22

Ååååh vem är den tredje, dig och mig har jag koll på?!

Progynon är ett östradiol som ges om man har tunn slemhinna eller har mellanblödningar och "spottings" innan mens.

• Marre22

Oj, missade att svara.

Kortison (Prednisolon) brukar ges om man misstänker något med immunologiska problem.

Alla mina 3 vänner som gjort IVF i Falun har fått det.

• Marre22

FruA78 - förstår hur du känner! Sedan vi tog beslutet om IVF så har det varit rejäla känslostormar för mig också. Spännande och skönt att ha en plan, men nervöst och oroligt för man faktiskt inte vet vad man ger sig in på.

Men man får försöka ta ett steg i taget och försöka inte se så långt fram. Lycka till med sprutorna, jag har också sagt åt min sambo att det är han som får sköta sprutandet!

• Marre22

[quote=76569337][quote-nick]KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:[/quote-nick]Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)[/

Åååååh! Tänk att du äntligen är igång nu KaosArt!

Härligt! Blir det VUL på måndag?

• Marre22

Regnbågsdröm, tar du 450 Menopur?

Den dosen är jag också satt på och känner mig nervös inför start...

• Marre22

[quote=76577461][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 16:57:00 följande:[/quote-nick]Japp. Gjort det från dag 1 både mitt andra och tredje försök. Vad är du mest nervös för?[/

Att dosen är så hög, att man ska må dåligt...

Har du fått sänka någon gång eller kört på Max hela vägen?

• Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 17:27:23 följande:

Max hela vägen för mig. Är extremt svårstimulerad.

Jag förstår din nervositet. Men man klarar allt. När ska ni börja spruta? Se till att blanda den i tid innan, alltså typ någon vecka. Så ni slipper känna er stressade över det också.

Vi ska börja så snart min mens kommer, om 2 veckor skulle jag tro!
  • Marre22
    FruA78 skrev 2016-04-28 19:42:34 följande:

Det gick bra :) Det är min man som tar sprutorna på mig med och han stack fort. Tog bedövningsplåster på en timme innan så det gjorde inte så ont. Tack för rådet. Imorgon blir det ett första ultraljud så ett steg närmare nu :)

Härligt att höra det går bättre och bättre med sprutan. Vet du när äggplock blir för din del?

Var fick du tag i bedövningsplåster?
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-04-28 20:23:46 följande:

Förstår att du vill slippa sprutorna, jag känner så redan nu. Inte bra... har många dagar framför mig. Men vad gör man inte lixom.

Hoppas det ser fint ut så du får göra äggplock på måndag! :)

Hoppas du snart känner att det går bättre!

Kram!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj