• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Hade "bara" panodil och start morfindosen.

Men eftermiddagen har varit värre. Då vill jag sätta en 5-6 på smärtan.

Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Vi fick 6 fina ägg. Och maken spermier var på toppalerten!

Vi hoppas dom sköter sitt! :)

Kliniken ringer imorgon fm!

Grattis till genomfört ÄP! Bra att det gick ok med smärtan. Jag kände som saft typ ingrt alls, endast lite lite molvärk efter ingreppet som höll i någon halvtimme. Härligt med 6 ägg! Visst känns det nervöst inför morgondagen när de ska ringa och meddela befruktning?
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Vad tungt. Förstår att du är ledsen. Varm kram och hoppas det blir en bebis på nästa försök.
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

Vilket fint resultat, hoppas att jag har lika tur som dig imorgon
    stajlish skrev 2016-05-18 12:14:18 följande:

Åh va skönt att ha det gjort! Och vad positivt att det gick så bra och smärtfritt! :)

Samma upplevelse som mitt låter det som, jag hoppas verkligen jag får samma denna gång..men är nervös för att det inte kommer bli det.. men men, bara o bita ihop :D

Ja, det är häftigt o se o följa hela processen på skärmen :) Det är fantastiskt att det går o göra! 7 ägg var ju bra, man får tänka på de som inte får några.. så man ska nog va glad för det man får, samt att de behövs ju bara ett egentligen.. jag fick 8 sist och 2 blev befruktade.. ett ET och en blastis som klarade allting o jag blev gravid ju! Sen slutade det ju som de gjorde men ändå.. så tycker du ska ha hopp!

Kram <3

Det låter lovade inför ditt kommande äggplock att det gick så bra sist.

Ja, 7 känns bra, hade som du säger kunnat vara sämre helt klart. Är bara så himla nervös inför besked imorgon angående befruktningen!! Tack för din pepp
    Fame skrev 2016-05-18 12:35:30 följande:

Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då.. 

Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta.. 

Förstår att det känns deppigt. Styrkekram!
    Sanlu87 skrev 2016-05-18 13:28:25 följande:

Då var man ruvare då :)

Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.

Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.

Nu är det bara vänta och se!

Härligt att du är ruvare, och vilka superbesked med att alla blev befruktade, wow. Låter som att du har goda chanser att få något till frysen
    TP86 skrev 2016-05-18 14:17:54 följande:

Hej

Får man hoppa in här?

jag och min man gör IVF på Carlenderska i Göteborg, någon mer som är där?

Vi gjorde återförande igår (dag 5), så sjukt nervös vet knappt var jag ska göra av mig själv.

Det är vårt första försök och vi fick 6 mogna ägg och alla befruktade, dock kunde inget frysas.

Skönt att der verkar finnas fler i samma situation..

Välkommen! Vi verkar ligga på en 6-7 ägg att få ut här i tråden. Hoppas på fint plus för dig nu om ett par veckor.
    KaosArt skrev 2016-05-18 17:39:49 följande:

Gud vad skönt att det gick bra! :) vi fick rum nr 2, ja visst är dom supergulliga alla som jobbar där! Man känner sig så omhändertagen; )

Grattis till 7 ägg! Är ju fint resultat :)

Hoppas de befruktas bra under natten så du får bra nyheter imorgon! Väntan på förmiddagen var olidlig tycker jag, hehe satt med telefonen redo hela tiden :P

Ja, jätteskönt att äggplocket gick bra. Haha! Jag låg också på rum två!! Och jag tänkte verkligen på dig, precis som vi sa igår att jag skulle tänka att "här låg kaosart igår".

Jepp, har redan börjat gå som på nålar inför samtalet imorgon... Läskigt. Vet inte hur jag kommer orka fortsätta jobba resten av dagen om det blir dåliga besked
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-18 20:48:35 följande:

Imorgon är det dags för mitt första blodprov och första ultraljud.

Det andra blir på måndag. Jag är riktigt nervös och hoppas att något hänt.

Eftersom jag är satt på högsta dos så känns det inte som att de kan skruva upp dosen mer heller om det inte hänt så mycket.

Usch, jag är riktigt nervös.

Det som är tur är att jag ska ha utbildning på förmiddagen så jag kan inte sitta och vara nervös, nej - jag ska ha föreläsning om ... löneväxling vid privata fertilitetsbehandlingar. Vilket sammanträffande!

Håller tummarna för att det går bra imorgon, förstår att du är nervös.

Lite komiskt sammanträffande där med föreläsningen
  • finee
    Emmahedblom skrev 2016-05-18 20:51:33 följande:

Min slemhinna var 11mm på sprutdag 7; någon som vet om det är bra/dålig?:)

Den ska helst vara 8mm i alla fall har jag hört, och helst i tre skikt. Min var 12mm i tre skikt på första vul:et, sprutdag 8 (eller nja, 8:e sprutan tog jag ju på kvällen samma dag som vul). Läkaren sa att det såg bra ut på mig.
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Neej!! Vad tungt. Lider med dig. Gråt gråt gråt! Varm kram<3
    S1981 skrev 2016-05-19 15:12:50 följande:

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

Härligt! Håller tummar och tår för ditt lilla embryo
    Marre22 skrev 2016-05-19 15:37:47 följande:

Nu har jag varit på mitt första VUL - en dag tidigare än vanligt eftersom kliniken har stängt imorgon.

Jag har varit sååå nervös att jag inte har svarat på medicinen.

Men det fanns 3 synliga äggblåsor på varje äggstock, mellan 9-10 mm och flera små som inte räknades.

Jag är glad!

Vi var medvetna om att det inte kommer blir massor med äggblåsor, så detta känns bra.

Han trodde att det är dessa som kommer att fortsätta att växa men att det också kan tillkomma några fler eftersom det är en lite tidig check.

Nytt besök på måndag, för mer info!

Proverna var lite låga så jag ligger kvar på samma höga dos!

Men vad bra att du har iaf sex äggblåsor! Lycka till på måndag.
  • finee

Jag var såå nervös i förmiddags när jag väntade från samtalet från kliniken angående hur det gått med befruktningen. Gick som på nålar! Men till sist så ringde de och meddelade att fem av sju hade blivit befruktade Blev så glad!! Så nu tänker de långtidsodla alla till dag fem som är på måndag. ET blir på måndag efter lunchtid! Så spännande!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får till frysen också. Men tror kanske inte det, läste någanstans att ca 1-2 blastocyster av 5 är så pass bra att de klarar ET eller frys. Så OM jag har sån tur att det blir till frysen så blir det bara nog någon enstaka.

Förresten - ni som gjory ET: hur lång tid tar det? Ska man ha sin partner med? Har inte fått någon info alls.

• finee

FruA78 - 30 min lät ju jättesnabbt. Vad smidigt. Kul att man fick se embryot på en skärm Hoppas att det är så på den klinik vi går på också.

Provi87 - 1,5 timme var ju klart längre än 30 min som var FruA78. Vilken skillnad det kan vara. Så du hade inte din man med dig. Tänkte att inte jag heller skulla ha mannen med mig, han har ett jätteviktigt möte precis då. Självklart struntar han i det om han måste, men om det går att få till ändå så är det ju bra. För min del spelar det ingen roll att jag är själv på ET.

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-19 19:08:46 följande:

Men vad fint resultat :) hoppas på att du i alla fall får tillbaka en och en till frysen då! Det skulle ju vara fint.

För oss tog det kanske 30 min sammanlagt. Fick bara direkt gå in till samma rum som äp och byta om i lilla rummet bredvid, sen fick vi lite info om embryon och hur det hade gått. Sedan fick ju jag göra lite extra koll innan vi fick tillbaka. Sedan fick vi se en bild på de embryo som vi fick tillbaka, jag knäppte kort på den. Kul att ha i framtiden och visa lillen hur den såg ut som embryo :)

Sedan fick vi lite info av en sköterska om hur vi skulle göra efter och med gravtest osv.

Vet inte om sambon måste vara med, men jag tyckte det var skönt. Så man har stöd också. Sedan fick vi säga våra personnr.

Ja, jag är jättenöjd med resultatet Tack för din beskrivning hur det gick till, lär ju bli typ samma för oss.

Vad jobbigt Kaosart att du inte känt dig helt kry idag Hoppas att det är ett gott tecken hur som helst.
  • finee
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-20 13:00:27 följande:

Äggplocket är gjort!! Gick bra, gjorde inte så ont alls! Men känner att det moler å ömmar nu efteråt vartefter bedövningen släpper! 8 ägg fick dom ut och återföring på måndag om allt går som det ska! Håller alla tummar och tår! Får inte heller veta förrens på måndag, kliniken är stängd i helgen, endast embryologerna är på plats å dom kan jag inte ringa. Så blir en nervös helg nu.... Jaja nu ska jag sova en stund och återhämta mig lite!

Wow grattis! 8 ägg är ju kanon! Hoppas på att alla blir befruktade
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-05-20 15:44:49 följande:

Då är jag ruvare!! :)

En 10 cellig förhoppningsvis bejbis har fått flyttat in.

Kvar att odla till söndag finns 2 stycken 8 celliga och en till 10 celligt frö.

Vi får veta exakt på måndag hur och om det blev några eskimåer av dom.

Vi kom in 13:00, var ute klockan 13:15! På pricken.

Inga rum el kläder. Bara massa trevligt prat och visning av våran förhoppningsvis blivande bejbis.

Vi fick även se de andra 3.

Av med underdelar och upp i stolen. På någon minut så ropade hon och labb kom springandes in med embryo!

Jag är tillfälligt gravid!!!!

Hoppas ni liten vill stanna.

Åh vad underbart! Och vad snabbt och smidigt det gick. Hoppas den lille vill stanna och att de andra tre tar dig till frysen.
    Marre22 skrev 2016-05-20 17:52:26 följande:

Jag har helt groteska ägglossningsflytningar nu, sprutdag 5.

Tycker det känns tidigt?

Någon som haft det samma?

Min äggblåsor var ju bara 10 mm igår och jag börjar med Orgalutranet imorgon.

Jag hade precis samma. Började få massa äl flytningar redan sprutdag tre, alldeles för tidigt mot vad man är van med. Jag hade jättehögt östradiolvärde så det var nog därför. När de sänkte menopur-dosen lugnade det sig en aning.
    Kvinna84a skrev 2016-05-20 18:05:41 följande:

Har kraftig pms idag på ruvdag 7 och är rädd att mensen är på väg :(

Eller växtvärk
    KaosArt skrev 2016-05-20 20:42:29 följande:

Vi är också så att vi vill göra allt tillsammans :)

Idag är jag på ruvdag 7, har bim på ruvdag 11 och TD på ruvdag 15. Efter helgen kommer jag nog känna mig orolig.

Hehe ja det går långsamt. Smyger sig frammåt. En hel vecka till TD. .....

Olidligt spännande
  • finee

Stajlish - tack för din beskrivning om hur ET gick till Det här med full utinblåsa har jag inte heller fått info om. Hm kanske står i något papper. Kaosart - du som också går i Falun, fick du någon info om det?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj