FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:
Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..
Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.
Vi är ju inte klar än heller :S
På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!
4 fint befruktade av våra 6.
Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!
Vilket fint resultat, hoppas att jag har lika tur som dig imorgon
stajlish skrev 2016-05-18 12:14:18 följande:
Åh va skönt att ha det gjort! Och vad positivt att det gick så bra och smärtfritt! :)
Samma upplevelse som mitt låter det som, jag hoppas verkligen jag får samma denna gång..men är nervös för att det inte kommer bli det.. men men, bara o bita ihop :D
Ja, det är häftigt o se o följa hela processen på skärmen :) Det är fantastiskt att det går o göra! 7 ägg var ju bra, man får tänka på de som inte får några.. så man ska nog va glad för det man får, samt att de behövs ju bara ett egentligen.. jag fick 8 sist och 2 blev befruktade.. ett ET och en blastis som klarade allting o jag blev gravid ju! Sen slutade det ju som de gjorde men ändå.. så tycker du ska ha hopp!
Kram <3
Det låter lovade inför ditt kommande äggplock att det gick så bra sist.
Ja, 7 känns bra, hade som du säger kunnat vara sämre helt klart. Är bara så himla nervös inför besked imorgon angående befruktningen!! Tack för din pepp
Fame skrev 2016-05-18 12:35:30 följande:
Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då..
Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta..
Förstår att det känns deppigt. Styrkekram!
Sanlu87 skrev 2016-05-18 13:28:25 följande:
Då var man ruvare då :)
Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.
Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.
Nu är det bara vänta och se!
Härligt att du är ruvare, och vilka superbesked med att alla blev befruktade, wow. Låter som att du har goda chanser att få något till frysen
TP86 skrev 2016-05-18 14:17:54 följande:
Hej
Får man hoppa in här?
jag och min man gör IVF på Carlenderska i Göteborg, någon mer som är där?
Vi gjorde återförande igår (dag 5), så sjukt nervös vet knappt var jag ska göra av mig själv.
Det är vårt första försök och vi fick 6 mogna ägg och alla befruktade, dock kunde inget frysas.
Skönt att der verkar finnas fler i samma situation..
Välkommen! Vi verkar ligga på en 6-7 ägg att få ut här i tråden. Hoppas på fint plus för dig nu om ett par veckor.
KaosArt skrev 2016-05-18 17:39:49 följande:
Gud vad skönt att det gick bra! :) vi fick rum nr 2, ja visst är dom supergulliga alla som jobbar där! Man känner sig så omhändertagen; )
Grattis till 7 ägg! Är ju fint resultat :)
Hoppas de befruktas bra under natten så du får bra nyheter imorgon! Väntan på förmiddagen var olidlig tycker jag, hehe satt med telefonen redo hela tiden :P
Ja, jätteskönt att äggplocket gick bra. Haha! Jag låg också på rum två!! Och jag tänkte verkligen på dig, precis som vi sa igår att jag skulle tänka att "här låg kaosart igår".
Jepp, har redan börjat gå som på nålar inför samtalet imorgon... Läskigt. Vet inte hur jag kommer orka fortsätta jobba resten av dagen om det blir dåliga besked