• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-02 13:30:09 följande:

Har nu tagit blodprov, de ringde från kliniken för ett tag sedan. Jag ska få sänka min dos menopur till 150IE, hade höga värden. På onsdag blir det nytt blodprov och då ska vi även få göra vul. Åh jag hoppas de har växt på sig fint! Blir så orolig och spänd av allt väntande.

Och Orgalutran ikväll, ser inte fram emot det!

Åh, vad härligt att du kommit igång med nästa steg! Spännande med vul på omsdag, då får du mer info om hur det fortskrider :) Förstår att du är spänd inför allt väntande. Imorse när jag vaknande tänkte jag det första jag gjorde att det här är den veckan som allt sätter igång för mig! Räknar med att maj månad blir en pers, kan gå hur som helst. Men ska bli skönt att komma igång.
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

GRATTIS till hela 11 ägg! Håller tymmarna för att det fortsätter lika positivt! Snart är du ruvare :)

Daisy80 - lycka till på äggplock imorgon :)
  • finee

Harvester - måste kännas jättetungt. Vilket bakslag. Varmaste kramen!

• finee

Hej tjejor! Har grävt fram listan :) Ni får gärna lägga in er eller uppdatera. Är det svårt att lägga im sig av någon anledning (t.ex. trixigt att få till det från mobilen) så kan ni skriva vad som ska in så kan jag lägga in!

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll.

• finee

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll.

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

• finee

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.

• finee
    daisy80 skrev 2016-05-03 17:21:24 följande:

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 

Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Grattis till ett bra och avklarat äggplock! Skönt att det är gjort. Förstår att du är nöjd med 9 ägg :)
  • finee
    malre skrev 2016-05-03 19:53:24 följande:

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

Bra att det var mindre smärta än sist och att det gick bättre :) 12 ägg låter ju kanon! Håller tummarna för massa befruktningar nu.
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-04 09:39:51 följande:

Vi har inte ens börjat... medicinen har hämtats ut och det är nog 1,5 vecka kvar.

Men jag känner inte alls igen min sinnesstämning, och det är så svårt att förklara.

Denna förbannade längtan, oro, rädsla, nervositet... tar sig inte alls roliga former hos mig.

Jag är inte den jag vill vara just nu.

Freakade ut fullständigt på väg till jobbet idag, helt utan anledning, förmodligen för att allt fick komma ut. En bagatell som fick det att brista...

Helt söndergråten och känslig... i den så vackra bilen där det ryms en barnvagn, på väg från huset på fina gatan, omgiven av barnfamiljer.

Det fula trynet kom fram idag...

Usch, vilken hemsk start på dagen...

Precis sådär är det, som du beskriver. Jag hade en sådan break down i torsdags när jag skulle hämta ut medicinerna. Bara grät. Hoppas du mår lite bättre nu! Det brukar gå i vågor tycker jag. Kram <3
    KaosArt skrev 2016-05-04 10:36:37 följande:

FruA78- hur går det för dig? Du hande äp på fredag?

Finee- har mensen kommit igång? :)

Nope, ingen mens i sikte. Kommer antagligen imorgon. Första gången jag längtar efter den. Vill så gärna komma igång nu. Denna väntan alltså!
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Varmaste kramen Regnbågsdröm <3 Lider med dig. Vilken smärta.
  • finee
    KaosArt skrev 2016-05-04 10:28:59 följande:

Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.

Hur många dagar har du sprutat nu? Kommer du göra fler vul? Visst är väl 16 äggblåsor ganska många?? Är det sammanlagt räknat på båda äggstockarna då?
  • finee

Provi87 - grattis till ruvarstatus och att det blev en insättning. Förstår dock att du är besviken på att det var så få som delade sig. Jag hadr också trott att det skulle bli fler som började dela sig på ett ägguttag med 11 ägg, så förstår din besvikelse och förvåning! Det är väl just det här som är så jobbigt med hela IVF-processen - att varje nytt steg är behäftat med nya besked och nya orosmoln. Kartan ritas ständigt om, så man känner ingen kontroll och massa ovisshet som tar kål på en! Håller tummarna för att det ägg som sattes in nu är ett riktigt guldägg :) Nör har du testdag?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj