IVF-start slutet på april/början på maj
Har nu tagit blodprov, de ringde från kliniken för ett tag sedan. Jag ska få sänka min dos menopur till 150IE, hade höga värden. På onsdag blir det nytt blodprov och då ska vi även få göra vul. Åh jag hoppas de har växt på sig fint! Blir så orolig och spänd av allt väntande.
Och Orgalutran ikväll, ser inte fram emot det!
NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)
Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha
Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra.
Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!
Daisy80 - lycka till på äggplock imorgon :)