IVF-start slutet på april/början på maj
FruHolmli - Ok, men då är det väl ännu en sak som klinikerna gör olika på. Tack för svar
FruHolmli - Ok, men då är det väl ännu en sak som klinikerna gör olika på. Tack för svar
Nej inte heller något som jag fick info om, och det gick ju bra för mig ändå ;)
Dock blev jag kissnödig under tiden. De ska ju lixom in och "öppna upp" och trycket gjorde mig kissnödig. Hehe.
Ja precis, vi fick fem. Men när de ringde dagen efter så var det fyra, så en var lite seg. Så antagligen tog de beslutet om korttidsodling när de bara var fyra befruktade. Sedan kom en liten kämpe till! :) så det var nog den anledningen till att det blev dag tre för mig.
Dagen efter äggplock, rätt öm i äggstockar/livmoder-känns i varje steg jag tar- uthärdligt men glad att det är helg så att jag kan va hemma å inte behöver jobba! Men kan ju inte sluta tänka på hur det går där borta i labbet, blev det några befruktningar under natten, är jag mamma till några embryon nu? Ovissheten är outhärdlig... Tack för att du håller tummarna för mig finee!
Hade våra embryon varit på samma labb hade dom ju haft varandra, precis som vi har varandra här i tråden ????! Har oxå återföring på måndag efter lunch (dvs om befruktningen gått bra) så ska tänka på dig när jag ligger där, å veta att du gör samma sak, haha känns lite som sisters in crime!!
Fan jag börjar få sån ångest och oro nu, jag vill ju så jävla mycket att det ska fungera.
Jag är så rädd.
Har lixom lite mensvärk känsla, vill inte att det ska vara riktigt mensvärk. :(
Rd8 idag. BIM-4. Negativt test, tidigt ännu men känns rätt kört ändå. Har som mensvärk också. Känns mest trist allting.
Fy vilken berg och dalbana detta är.
Rent mentalt.
Har nyss gråtit ut i bilen från Ica på väg hemåt.
Denna process är ju verkligen annorlunda, jag är van processer där man får ut lika mycket som man stoppar in för att uttrycka det så.
Om man tränar duktigt så ser man resultat, sliter man på extra mycket på jobbet så kommer resultatet där också.
Men inte här, jag känner sån stor press på mig.
Och omedvetet så sätter det sina spår.
Jag löneväxlar ju, avstår bruttolön så denna lön blir väldigt mycket mindre, liksom den förra.
För min sambo är det självklart, då får han bidra med mer, ingen big deal för honom, vi gör denna resa tillsammans.
Och ändå känner jag press, vill inte att jag ska känna mig beroende av honom tror jag.
Usch vilken känslourladdning... Med alla hormoner i omlopp.
Det är jobbigt att sitta, böja sig ner, svettig, svullen och huvudvärk.
KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5
Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6
Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5
Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4
Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(
Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22
Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5
Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj
Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5
FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan
Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll
Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.
Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll
Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång
S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6
Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.
Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).
FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.
Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6[/quote]
Hej.
Vill gärna vara med i er grupp. Jag går enligt korta protokollet och tog i kväll otreviellen. Med andra ord så blir det ÄP för oss på tisdag. Detta ät vårt tredje försök. Är som vanligt rädd för allt; tänk om jag ägglossar för tidigt (har mycket flytningar nu) eller om det inte är tillräckligt med mogna ägg. Ja det är en pyskiskt påfrestande resa detta med Ivf.
Nu ruvar jag också :) Äggplock i fredags resulterade i 8 ägg, fick veta idag att alla befruktades och var av fin kvalitet. Så lycklig!! Fick tillbaks ett som de sa var en 4-cellig men som hade delat sig till 6 när det var dags för återföring. 7 st odlas vidare!
Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!
Besviken och uppgiven
Nu är jag ruvare och jag trodde det skulle innebära lite glädje i denna IVF-resa. Men nä, känner mig bara uppgiven och har gråten i halsen. Tycker inte besöket på kliniken för återföringen alls förde något gott med sig, även om jag nu har ett litet embryo i mig.
Allt gick bra som så med återföringen, det gjorde inte ont alls och allt gick väldigt snabbt. Av mina 8 plockade ägg var 4 stycken omogna och gick inte att använda. Av de resterande 4 så blev 3 befruktade och ett fick jag tillbaka idag och de övriga två ska odlas vidare. Dock fick jag informationen att sannolikheten att dessa två skulle klara sig till frysning var mycket liten Och det jag fick tillbaka, ett 3 dagars embryo, hade 12 celler. Läkaren sa att det var de bästa av de tre, dock hade det utvecklats lite fort. Normalt för ett 3 dagars embryo är 8 celler. Hon kunde inte säga om detta skulle påverka något negativt men jag känner själv att det inte känns bra när jag vet att det inte är det normala. Tänker att det kanske är detta som gör att vi är ofrivilligt barnlösa, inget fel har ju hittats på oss än så länge å då är det klart att när jag får det här beskedet så tänker jag ju direkt att det är det som kanske är vårt problem?! Har läst nånstans att alltför snabb celldelning inte är bra..Nån som vet mer?
Jaja måste försöka tänka positivt, dom hade ju aldrig satt tillbaka embryot om dom inte hade trott på det. Måste försöka koppla bort de negativa känslorna och försöka njuta av tiden som ruvare...Även om jag bävar för kommande veckor och ett eventuellt misslyckande....
Åh jag har funderat fram och tillbaka på det där med att tjuvtesta. Diskuterat med sambon, för vi borde kunna få svar på om det gick eller ej på typ onsdag. Men vet inte ändå, har läst lite att ivf embryon kan behöva lite extra tid på sig att fästa och producera hcg. Men vet såklart inte om det stämmer. Samtidigt vet jag inte om jag vill ha minus och sedan mås jobba dagen efter.
Jag tror jag kommer vänta till test dag. Hua det är så svårt. Hur resonerar du? Har du en bra känsla? Några symptom?
Tack finee! Härligt att du är nöjd med dagen, håller alla tummar jag har för din lilla blastis!