• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

grodan26 skrev 2016-05-29 16:51:21 följande:

Jag ruvar på en tvådagars, är ÄL+9 nu. Tänkte testa på fredag, då är jag på RD12 (eller ÄL+14), borde ju visa nåt då. Jag hade nog väntat om jag var du, det skulle kunna visa positivt men skulle också kunna vara falskt negativt och det är så tråkigt att bli besviken i onödan. Det kommer ändå inte ge dig några svar och du kommer oroa dig fram tills du vet. Gjort det misstaget 1000 gånger...

Äl+14 borde visa, absolut. Har själv bestämt mig för att vänta. Du har jättekloka synpunkter!
    stajlish skrev 2016-05-29 20:07:21 följande:

Okej, ja.. de testar nog helst med lite lägre första gången i början innan dom vet hur just din kropp kommer svara på hormonerna o dosen. Jag fick 112,5ie i början förra gången för att sedan brassa på med 225ie sista sex dagarna.

Denna gång när de "känner" min kropp med dessa mediciner så fick jag 175ie från början o nu de sista sex dagarna ökat till 225ie igen =)

Såå spänd på vad VULet imorgon ska visa! Hoppas på besked om när plocket ska bli =)

LYCKA TILL på vul:et idag! Spännande, vad skönt att du äntligen kommit dit i processen. Det har ju tagit lite längre tid för dig eftersom du kör långa protokollet. Håller tummarna för dig.
    MajaStinaa skrev 2016-05-30 07:30:05 följande:

Tusen tack! =) får besked i morgon om hur de tre små klarat sig, är de friska så fryser de in dem. Hoppas!

Ju mer jag läser ju oroligare blir jag att jag inte ska bli gravid. Chanserna verkar väldigt små och jag tror inte att jag kommer orka försöka i flera år som många behövt göra, är rädd att jag inte kommer inte klara det psykiskt...

Vi har precis som du och många andra gjort mikroinjektion, pga manlig faktor. Min sambo är äldre än mig och känner jag mig stressad över att tiden rusar iväg... Svårt att förklara =(

All cred till alla er som kämpar, va grymma ni är!!!

Välkommen hit MajaStinaa!

Jag har samma oro gällande det här om hur man ska orka med upprepade IVF-behandlingar om det blir svårt att lyckas. Har tänkt mer och mer på detta senste dagarna. Ibland känns det som om man i och med sin första IVF har gått in i en känslomässigt krävande fas av oklar längd där utfallet har en genomgripande betydelse för hur ens liv i grunden blir. Det här är någonting som verkligen skrämmer mig. Kram och lycka till med ruvningen <3
  • finee

Idag när jag vaknade var ömheten i mina bröst som bortblåst. PRECIS samma som det brukar bli på BIM-3 (viket är idag) när vi försökt på vanliga sättet. Alltid när jag fått oömma bröst på BIM-3 så vet jag att det är kört. Spottings borde komma imorgon eller på onsdag, därefter mens på torsdag. Törs dock inte ta ett test för att bekräfta det hela, orkar inte se ett minus, och någonstans då vill jag ändå ha kvar hoppet ett litet tag till.

• finee

FruHolmli - att värken är annorlunda mot i vanliga fall tänker jag är ett gott tecken Förstår att väntan är jättejobbig nu! Jag upplever ruvningen som svårare desti närmare bim man kommer. Tack för ditt stöd, bra vi har varandra i sådana här trådar <3

• finee
    malre skrev 2016-05-30 09:00:30 följande:

ge inte upp än! Så var det för mig också, brösten var som två tomma ballonger :( mjuka och oömma. Sen kom blödningen men på BIM-1 slutade den. på BIM plussade jag. Ömma bröst kom senare, tom nu på morgonen är brösten helt ok, men på kvällen då ömmar de så extremt, aaaj

Åh tack marle för lite hopp. Hade du samma som jag, dvs bröst som först ömmade men därefter slutade ömma? Eller var det bara helt oömt hela tiden?
  • finee
    MajaStinaa skrev 2016-05-30 09:00:40 följande:

finee: Tack så jättemycket!Precis, kunde inte ha förklarat det bättre, känner exakt den oron över framtiden. Jag har ju oundvikligen ritat upp en bild över att vi blir gravida nu och hur framtiden kommer se ut. Känns som att allt kommer fallera =( Och det känns inte som att vi har ytterligare två år på oss att försöka, tänk om tiden rinner ut? 

Har börjat fundera på adoption,.. innan jag har svaret på vår första IVF. Jag försöker som skydda mig själv mot det värsta... 

Obegripligt svamlande kanske..=P

Önskar dig all lycka till och håller tummarna! Jag kan bara föreställa mig hur kämpigt det är... oron över ett minus.. KRAM <3

Usch det är jobbigt! Jag är jättetacksam för att jag hittade hit och börjat prata med er i samma sits. Det betyder mycket och det känns som att det hjälper i alla fall lite=) Stort tack!

Ja, visst har man ritat upp sin framtidsbild där ju barn ingår. Jag har liksom dig svårt att se att jag kommer orka fortsätta med IVF i flera år. Min man än mindre, han tycker detta är jättejobbigt och han verkar dessutom ha lättare än mig att se en framtid utan barn. Så har svårt att tro att jag skulle få med honom på flertalet behandlingar i åratal. Du nämnde att du kände dig stressad över tiden med tanke på din mans ålder, får man fråga hur gammal han är? Män tror jag får göra IVF fram till 56år, har jag för mig.

Önskar dig all lycka till! Verkligen!! Tifft det här och beundrar oss alla som kämpar!
  • finee
    malre skrev 2016-05-30 10:14:15 följande:

nej precis som du. De ömmade  väldigt, sen försvann det helt. så ge inte upp, så länge man inte blöder kraftigt finns det hopp!

Nämen oj, jaha! Det låter ju onekligen positivt, jag kanske inte ska kasta in handduken än då? Tack för att du berättade. Du har helt rätt marle, att så länge det inte är en kraftig blödning så finns det hopp. Det är inte över förens det är över
    MajaStinaa skrev 2016-05-30 10:38:28 följande:

finee:

Tack snälla du<3

Min sambo är 40 så visst skulle vi kunna hålla på länge till. Det är det att jag inte vill att vi ska vara "gamla föräldrar". Kanske väldigt litet problem i jämförelse. Hellre att vi blir gamla föräldrar än att vi inte blir föräldrar alls...

Jag har nog inte accepterat att vi hamnat i den här situationen. Det var inte såhär det skulle bli. Att skaffa barn skulle vara något roligt och skönt liksom =)

Hoppas jag kan se tillbaka på den här tiden från en helt annan situation i framtiden.. =)

Tack själv för stöd

Haha, 40 är väl ingen ålder Men förstår ändå att det är jobbigt eftersom du hade en annan bild. Och att det kan vara svårt att acceptera att man behöver IVF. Om ni blir gravida är jag helt övertygad om att du kommer se situationen annorlunda
  • finee
    Marre22 skrev 2016-05-30 11:32:27 följande:

Och här sitter vi på väg ner mot Falun.

Ingen telefon som ringt så det borde ju finnas något att återföra eller hur?

Och jag var riktigt dålig igår - fick åka in på akuten, exakt allt i buken hade svullnat upp och jag hade svårt att gå, ligga och sitta.

Men idag mår jag bättre och är 4 kg lättare på vågen.

Håll gärna en tumme att det finns något som väntar på oss därnere!

Oj,,vad jobbigt att du mådde så dåligt igår! Bra att det är bättre idag.

Spännande med återföring! Jag tyckte att det var det bästa tillfället med hela processen Lycka till!
  • finee

Redcat - vad många äggblåsor du hade! Nio ägg var många. Hoppas att några av dem som odlas vidare klarar sig till frysen Om du blev ruvare idag är du på ruvardag 1 imorgon. Spännande!

Marre22 - kul att du är ruvare nu. Håller tummar och tår att de tre som skulle oflas vidare klarar sig till frysen. När får du besked?

Filli89 - vad kul att du också ruvar, då är ni flera stycken som ligger helt i fas Visste inte att de satte i 6 dagars blastocyster, trodde de bara satte in femdagars. Men då blir ju ruvarperioden i alla fall kortare för dig, det är ju skönt.

Stajlish - tack för stöd. Har verkligen haft en dipp här igår och idag. Spännande att du snart ska på äggplock! Bra att de såg några blåsor på VUL:et Inom en vecka är du ruvare!

• finee
    S1981 skrev 2016-05-30 20:29:47 följande:

Idag på ruvardag 11 så blöder jag :( har mindre än vanlig mens men antar att det är lutinus som gör det. Gör ondare än vanlig mensvärk. Har testdag på fredag men känner att det är kört. Testade i morse med - på stickan. Får försöka igen efter sommaren!

Åh nej! Vad jobbigt, lider med dig. Nya tag efter sommaren. Hur långa dagar från äggplock är du? Kom blödningen den dagen du brukar ha bim i naturlig cykel?
    halfmoon skrev 2016-05-30 20:59:30 följande:

Hej tjejer!

Jag är fortfarande med i matchen, iaf ett tag till. Fick fortfarande positivt igår på testdag (dock bara gravid 1-2 :( ) och blödningen kom aldrig igång. Haft lite ljusbruna flytningar ett par dagar men det verkar (peppar peppar) ha lugnat sig.

Vi har meddelat resultatet till kliniken och min sambo fick även tala med en läkare som sa att det var vanligt med små blödningar och att vi inte skulle stirra oss blinda på testen (de ökar men känns långsamt) då hcg kan variera. Vi fick tillsagt att nu ska vi vara glada och så får vi vänta och se.

Jag är superpessimist och ropar inte hej på långa vägar, men jag tillåter mig att hoppas lite till. Googlat alldeles för många bilder på stegring av gravtestet senaste dagarna. Så ett råd till er andra som ska testa, ta ett test och var nöjd med två streck på stickan/plus oavsett styrka! Det blir som det blir sen ändå. ;)

Förstår googlemissbruket. Man kan inte låta bli. Själv har jag googlat som en tok hela dagen om folk som plussat trots att brösten i vanlig ordning slutat ömma innan bim. Eller hur hittar man historier åt både det ena och det andra hållet. Allt man kan göra är att vänta. Tror på dig! Tror den kommer att stanna eftersom du ändå fått stegring på testen. Kan du be kliniken om ett blodprov tror du? Då kan de ju se om du ligger inom normalt referensintervall. Håller alla tummar och tår! Vilken berg- och dalbana för dig. Kram <3
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-05-30 22:30:04 följande:

Jag är fortfarande stressad över min molande värk i magen, lik mensvärk.

Imorse när jag förde in vagiator med "Stickan" så var den på utsidan inte "färgad" men i hålet man stoppar in tabletten var en nyans ljuuuusrosa färgad liten skvätt klet (flytning blandat med vagator som ska ut antar jag då) Jag hade inte ens märkt det om jag inte granskade!

Det gav mig mer huvudbry såklart!!

Mensvärk i magen, som jag aldrig har annars förens jag verkligen blöder, en ynka liten färgad flytning i tablettfickan!

Då ringer mina icke gravid klockor!

Det var dock i morse och inget på de andra 2 gånger jag nu idag tagit vagiatorer..

Inget alls mer än det lilla.

Ändå känns som hopp falnade. :(

Fy vad jag inte vill ha morgondag med mina tankar nu. Jag har såklart googlat o sett att vagiatorer kan ge flytningar rosafärgade, nu har jag ju inte ens det med mitt lilla fynd, dock är det denna psykiska stress!

Jag tror jag blir tokig.

Har gått nedstämd hela dagen i jakt/väntan på en mens.

Förlåt för mitt otroligt nedstämda inlägg, men det går liksom inte att ventilera med de som inte fattar riktig vad som sker!

Halfmoon: weiiiii Gud vad spännande, håller alla tummar att det är början på 9 månaders tillväxt!!

Jag förstår din oro. Ett litet tecken på att det kan vara kört och så nappar man på det, googlar ihjäl sig och tänker att det är kört. När har du bim? Kommit mer rosa?
    S1981 skrev 2016-05-31 00:07:39 följande:

15 dagar efter ÄP. Blödningen kom på dagen då jag har bim i naturlig cykel. Ja vi har pratat och bestämt oss för att försöka själva under sommaren sen kör vi igång direkt när kliniken öppnar i aug.

Ok. Har ni något i frysen eller blir det färskförsök? Kram!
    halfmoon skrev 2016-05-31 04:46:30 följande:

Mina bröst blev lite mindre ömma ett tag innan BIM och nu har de börjat igen. Första gången jag plussade var det likadant, först typ 4-5 dagar efter BIM jag faktiskt fick ömma bröst på riktigt.

Nej, de säger att man ändå inte kan se helt säkert vis blodprov såhär tidigt. Bara att invänta blödning/ultraljud. :S

Ok, jag kanske inte ska hänga upp mig helt på mina oömma bröst då.

Hm, ok, synd att man inte kan se på blodprov. Då är det ju bara väntan kvar, inget annat. Hoppas som sagt att det går bra <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj