• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

Närärdetvårtur skrev 2016-05-12 08:28:13 följande:

Jaha första sprutan Bemfola togs igår kväll! Gick förvånansvärt bra med tanke på min spruträdsla men nålen är ju ganska tunn, värre blir det väl med orgalutranen sen om några dagar, den är ju lite tjockare...hua. Sitter å känner efter nu, känns det nåt men det gör det inte. Ni som har erfarenhet, när börjar det kännas att man faktiskt sprutar in massa hormoner i kroppen? Efter hur många sprutdagar? Och vilka symptom har ni fått? Är jätterädd för att bli överstimulerad..

Bra jobbat! Visst känner man efter mycket. Själv började jag med orgalutranen igår, och tycker den är värre än menopuren. Det svider lite just efter injektion pch så börjar det klia och bli lite rött och som ett myggbett alldeles där jag sprutat. Men det går över på 20-30 min, så ingen fara. Och det behöver ju inte bli så för dig, alla är olika.

Gällande symptom så börjadr jag känna en lite tung känsla i magen plus en massa ÄL-flytningar på sprutdag tre.

Jag är också rädd för överstimulering, fick sänkt dos igår pga högt östradiolvärde. Bara hålla tummarna för att det går bra. Vill ogärna bli tvungen att avbryta :/
  • finee

Grattis Kvinna84 till ruvarstatus! Och grattis halfmoon till genomfört äggplock. Håller tummarna för befruktning imorgon med de simmare ni fick ut.

Välkomna alla nya också

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-13 06:49:21 följande:

Åh jag är en googlare jag med! Så dumt egentligen, man blir bara så orolig, men det går ju inte att hålla sig. Börjat känna mer i magen för varje dag :/ värker mycket. Nu när jag skulle kissa så gjorde det också ont. :( plus att jag känner mig illamående, men det kan ju också vara på grund av nervositet. :p

Jobbigt med magen :/ och illamåendet. Känner mig också lite illamående. Men som du säger kan det ju bero på netver också. STORT lycka till idag!!!
  • finee

Närärdetvårtur - Ja, antingen oroar man sig för att man känner för mycket eller så för att man känner för lite!

Nu har jag varit på VUL. Gick bättre än jag trodde, var ju så orolig för att de skulle vilja avbryta pga risk för överstimulering eftersom mitt östradiol låg fyra gånger så högt än det skulle. Men allt såg bra och fint ut. Äggplock blir på onsdag Sååå nervöst ocv spännande!!

Hur går det för er andra? Hur känns det för er som ruvar? Någon som börjar tjuvtesta snart

Kaosart - tänker på dig idag och hoppas att det går bra för dig med återföringen

• finee
    FruHolmli skrev 2016-05-13 14:01:41 följande:

Idag blir sprutdag 10 för oss. Har inte känt något speciellt förutom ökade flytningar och sista dagarna 2, svullen och öm kring äggstockar/livmoder.

Hade UL idag igen. Allt ser fin fint ut.

På tisdag blir ÄP.

Jag blir lite orolig då ingen jag läst om fått väntat så länge.

Det blir på egentligen sprutdag 14 (fr. Dag 1 mens, 16)

Det är ju läsnojjan som slår in.

Läkaren sa att allt ger superfin respons (har haft samma doser som sattes sedan besök 1) , så jag måste ju lita på det! ????

Lycka till alla ni som är på G o i startgropar!

Då ligger vi jättelika i tid! Har äggplock på onsdag Allt såg finfint ut på mig också, så det känns positivt.

Du har sprutat normallänge, tror att vanligast är att spruta 10-12 dagar, men allt mellan 8-14 förekommer, vad jag har förstått. Och för dig blir det väl 13 sprutdagar? Kul att läkaren gav dig bra besked och att du hade bra respons. Förstår dock att du nojjar - ALLT man kan nojja om nojjas det om.. Verkar vara IVF-förbannelsen
  • finee
    daisy80 skrev 2016-05-13 15:08:57 följande:

Härligt med ÄP på onsdag! Håller tummarna för fina ägg! 

Jag är på RD 7 idag och har testdag nästa helg, kommer nog inte testa innan tror jag. Inatt vaknade jag och hade lite värk som liknade mensvärk, i svanken där jag brukar ha mensvärk. Men nu känns det inget särskilt. Bara till att vänta

Tack för tummarna! Låter ju lovande att du har symptom, men det är ju svårtolkat med tanke på att det lika gärna kan vara lutinuset... Hoppas på ett plus för dig, och för oss alla
  • finee

Kaosart - jättegrattis till ruvarstatus! Vilken pers det måste ha varit för er när det var oklart om ni skulle få återföra eller inte. Skulle kännas sååå snopet att stupa på mållinjen och inte komma till ET. Håller helt med dig om att ni ska njuta nu av ruvartiden. Besviken kommer man att bli hur som helst om man testar minus. Så lika bra att försöka må så bra som möjligt när man kan. Förmodligen lättare sagt än gjort, men man kan ju sträva efter det iallafall

• finee
    Harvester skrev 2016-05-14 20:08:28 följande:

Tanken är att jag ska börja nästa behandling på nästa mens första dag (antar att det då blir "korta protokollet"?). Har precis gjort "långa" men fick inget bra embryo att sätta tillbaka som ni kanske läst (börjar ju bli många härinne, kul!).

Undrar ungefär hur länge det dröjer från början på behandling till återinförande med korta protokollet? Har bokat en stuga på Öland fr.o.m. 3/7 och hade nu blödningen efter behandling 7/5. Nästa mens borde då komma typ 5-7/6. Hinner jag med allt innan jag reser bort då?

Brukar man få förlängt intervall till första "normala" mensen efter behandling?

Vad härligt att du är igång igen nu snart Harvester Du kommer nog hinna med både stimuleringen (tar typ 10-14 dagar) och ET innan du åker till Öland. Du kommer sannolikt vara i slutskedet på ruvningen när du är på Öland.
    halfmoon skrev 2016-05-15 09:17:33 följande:

Två av våra nio ägg blev befruktade. Nedslående resultat men inte oväntat med tanke på att det är större risk att spermier som nås via biopsi är omogna/i sämre skick.

Bröt ihop i fredags när vi fick resultatet men nu är det okej. Båda äggen delade sig dock fint till dag 2 och vi fick igår tillbaka ett mycket fint embryo. Det andra började då se lite sämre ut. De ska vidareodla det men sa att det troligtvis inte klarar sig till dag 5 och infrysning.

Läkaren var dock positiv till att vi fått ett fint embryo med våra förutsättningar.

Jag har vetat hela tiden att vi har sämre odds än normalt vid ivf men hade hoppats ändå att det skulle visa sig vara fel.

Jag tror inte på detta men är nöjd med att vi i alla fall fått göra ett försök.

BIM 26/5 och testdag 29/5.

Man hoppas alltid, förstår att du är besviken trots att du visste om era odds. Stort grattis i alla fall till ruvaratatus! Håller tummar och tår.
  • finee

Satt nyss och kollade pä mina anteckningar från telefonsamtalet i fredags när jag pratade med sköterskan som gav mig instruktioner för sluttampen här innan äggplock. Skulle fortsätta med menopur + orgalutran över helgen. Imorgon måndag ska jag ta orgalutranen kl 18.00 och ovitrellen endast två timmar efter kl 20.00. Tycker det låter som så tätt att ta en spruta som "bromsar" för att sedan ta en som "gasar" endast två timmar senare..! Hur har ni andra fått ordinerat? Känner mig lite orolig :-/

• finee

Halfmoon, malre, Fruholmli och Kaosart - tack för er input på min undran gällande tajmingen för orgalutran och menopur. Det verkar vara så att klinikerna gör lite olika av någon anledning. Men ett par av er hade ju fått samma ordination.

Marre22 - kul att ni kommer igång nu! Vet inte om de gör äggplock på helger. ET gör de, men vet som sagt inte hur det är med ÄP.

Daisy80 - spännande att du börjar närma dig bim och testdag. Förstår att du vill tjuvtesta. Jag kommer förmodligen ha testdag på en måndag (om jag räknat rätt från ÄP) men tänkte testa på helgen där, så att man har någon ledig dag att bearbeta det hela på. Om det inte är så att mensen/bortfallsblödningen kommer innan då. Tidpunkt för det verkar man inte kunna styra över. För vissa hålls den borta pga lutinuset, medan andra verkar få det runt bim. Vad nu bim är? ÄP + ens vanliga lutealfas??

Malre - vad jobbigt med lite blödningar Hoppet borde inte vara ute än dock - som andra påpekat så kan man ju ha blödningar i tidiga graviditet. Men förstår att du känner dig nere!!! Tänkte du testa tidigare än testdag för att få lite klarhet om det är "tidig-graviditet"-blödningen eller mens? Kram!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj