Y o L o skrev 2017-01-12 14:10:29 följande:
Skönt att ni är hemma nu och att det är bättre.
Själv blir jag galen snart. Vågar inte ta med bebis nånstans pga rs virus, känns som jag bara sitter i soffan. På måndag börjar stora på förskolan igen och då SKA jag ut och promenera under dagarna. Saknar att röra på mig, tror det är en stor del av att jag känner mig nere.
Hur mår ni andra? Känner ni er också fångade hemma?
Jag känner samma sak. Livrädd för viruset och varit helt för oss själva i en månad. Kommer avvakta mef kompisbesök ett bra tag. Dock så har jag fått opereras två ggr pga moderkaksrester så jag kanske bara inte har orkat ta mig ut. Ändå, jag kommer inte ta med bebis till affär, stan, tunnelbana osv än på några månader. Lika bra att promenera överallt - bli av med gravidkilon ;) har avvaktat med bvc besök också (väger bebis hemma, hon verkar ha god aptit), då bvc är i samma byggnad som vårdcentralen. Sen att vissa föräldrar ändå tar med sjuka barn till bvc trots att man inte ska göra det...
Men jag är lite nere, måste jag medge, jobbig känsla. Vet liksom inte vad som skulle kunna få mig på riktigt gott humör. Ibland vill jag bara gråta i soffan.