Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Hej!

Fick äntligen det efterlängtade plusset idag!

Beräknad nånstans mellan 19-23 enl graviduträknare.

Vet dock exakt när befruktning skett då det är ivf.

Vi har en dotter på 14 månader sedan tidigare. Har många symptom, men inget illamående som tur är.

Ni som har gravidapp, vilken är bäst?

• mocha8676

Hur mår ni allaa? Vad har ni för symptom? Jag har en massa olika.. Rikliga flytningar, trötthet, kissnödig ofta, järnsmak i munnen, hormonig till tusen.. Blir arg för minsta lilla. Däremot inget illamående eller ömma bröst än. Fick ömma bröst väldigt tidigt förra graviditeten.

Kommer inte kunna slappna av förens vecka 13, eller ja lite redan efter vecka 9. Ska boka in tidigt ultraljud i vecka 9 tänkte jag. Ser man ett hjärta slå minskar risken för missfall enormt. Har ju två i bagaget av tre graviditeter..

• mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-04-20 12:53:21 följande:

Många skriver att de ska göra el har gjort vul tidigt kan man bara be att få göra det hos gyn el hur bär man sig åt?

Jag som blev gravid via ivf hör det till att göra tidigt vul. Så jag gör det via privat klinik och betalar 1500kr för det. Du borde fråga en barnmorska på MVC hur du ska gå tillväga :)
  • mocha8676
    bells123 skrev 2016-04-20 13:32:36 följande:

Hej på er! 

Jag plussade förra veckan, är i v.5 nu och bf runt 22 december (kul! ;) ) Tänkte kolla lite hur ni andra har de med flytningar och så? Jag får byta trosor 2 gånger om dagen då de blir en del flytningar, visa är genomskinliga andra lite ljus bruna. 

Hej! Jag tar två st vaginaltabletter dagligen som heter Lutinus, så det kladdas mycket från dom, men sen har jag märkt att jag utöver det har rikligt med grnomskinliga flytningar. Men jag använder trosskydd!
  • mocha8676
    Makintoch skrev 2016-04-20 23:02:58 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i gruppen! Jag fick ett svagt, men synligt plus idag! Ska ta ett digitalt gravtest imorgon för att få det bekräftat! Om jag har räknat rätt så har jag BF den 24/12(!!!) Så i år får vi förhoppningsvis världens finaste julklapp! Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte blir besviken om jag går över ett par dagar ;)

Jag och min sambo är 26 år och det är första barnet :)

Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)
  • mocha8676
    Makintoch skrev 2016-04-21 05:23:54 följande:

Vad roligt att vi har BF ungefär samtidigt! Grattis till plusset! Har ni barn sedan tidigare eller är det första? Så känner jag också! Att hoppa över en månads försök för att inte få ett decemberbarn var aldrig ett alternativ! Tänker att jag ska göra det bästa av situationen så att det ändå blir roligt med födelsedag för bebisen!

Vi har en dotter på 14 månader! Ni då? Första barnet?

När jag var liten hade jag barnkalas nån vecka innan julafton och släktkalas dagen innan och blev inte alls firad på julafton förutom att jag fick grattishälsningar! Det tyckte jag var en bra lösning. Älskade julafton, så ville inte förstöra den med firande av födelsedag :)
  • mocha8676
    Makintoch skrev 2016-04-21 16:50:16 följande:

Det var ju en bra lösning! Får bli något åt det hållet om graviditeten går igenom. Spännande! Har ni berättar för er dotter att hon ska bli storasyster? :) för oss är det första barnet!

Säger det dagligen till henne, men hon är alldeles för liten för att förstå!
  • mocha8676
    Fian88 skrev 2016-04-22 06:31:02 följande:

Första halvåret vi försökte så kunde jag också tänka att vi skulle undvika att få bf i slutet av december. Nu när vi äntligen lyckats efter över 1,5 år och med ett missfall så kunde jag inte bry mig mindre!!:)

Alla borde vara tacksamma att de lyckats bli gravida istället:), det är faktiskt inte alla förunnat<3

Känner samma som du. Ivf här. Är själv julaftonbarn och har alltid känt att det är trist att fylla år då. Har nu trots tidigare barnlöshet känt, jag vägrar barn på julafton, vilken dag som helst förutom julafton. Beräknad 23/12 och bryr mig inte det minsta om det blir julafton :)
  • mocha8676
    Emmask skrev 2016-04-22 09:57:09 följande:

Hoppar in här. Plussade i dag. Hade fyra dagar sen ägglossning (hade bara sex den dagen, 11/4, så jag vet att det var just den dagen jag blev gravid), så baserat på den är BF 1/1 2017, men på senaste mens blir det kring 28-31/12. Min plan är att ställa in mig på ett sent decemberbarn (födde på bf förra gången). Har inte fattat detta ännu. Svårt att koncentrera mig på jobbet. Det blir, om detta håller sig, 2 år och 3 månader mellan våra barn. Någon fler som har det spannet? Känner att det blev väl tätt. Hade tänkt mig minst 2,5 år mellan. Men några månader kanske inte gör så stor stillnad?

Födde också på bf med första barnet.är nu beräknad till 23/12. Mellan mina blir det 1 år och 10 månader. Hade planerat ca 2 år mellan. Så perfekt tycker jag :)
  • mocha8676

Tror jag håller på att bli sjuk. Feber.. Känner mig jätte konstig. Kan inte sova. Dottern hade magsjuka i början av veckan och sen fick hon hög feber. Hon är fortfarande hängig. Igår insjuknade mannen i hög feber. Undrar om sjukdom ökar missfallsrisken . Någon som vet?

Svar på tråden BF December 2016