Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Cossi skrev 2016-06-20 18:38:44 följande:

Tack! Stackars dig som fortfarande mår illa, jag är så glad att jag mår bra nu för det mesta, bara lite illamående vissa morgnar och taskig matlust. Men känner även att suget att äta sakta kommer tillbaka. Hoppas det vänder för dig snart!

Mocha8676: Jag blir förstoppad från och till. Frånsett kiwi och linfrön som nämnts så kan päron och nötter hjälpa, och undvika för mycket mjölkprodukter och mogna bananer. Tar det helt stopp så testa microlax som man tar i ändan, det tömmer effektivt så slipper du sitta i timmar och pressa dig till fler hemorrojder . Ska man nog bara ta ibland, men ofarligt för gravida.

Tog microlax igår! Vilken befrielse det var hehe. Har även börjat med lactulos. Tack för tipsen!
  • mocha8676
    BIX skrev 2016-06-23 23:47:48 följande:

På tal om syskonvagn så verkar dottern ha löst det. Skönt att vi slipper köpa något! :*D

Haha, smidigt :)
  • mocha8676

[quote=76740842][quote-nick]MP88 skrev 2016-06-26 11:34:14 följande:[/quote-nick]

Läst att ni skrivit lite om syskonvagnar.. Men eftersom jag väntar mitt första barn behöver jag bara en enkelvagn ;) Jag är inne på en Joolz Geo. Är det någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag älskar designen och de snygga läderdetaljerna. Kom gärna med andra förslag på bra vagnar!

[/

Den är enligt mig den snyggaste vagnen på marknaden! Vi övervägde den för dottern.. Men det var Emmaljunga super viking som vi till slut köpte då det var bättre och större hjul på den. Jollz ska vara en väldigt bra vagn vad jag läst och hört.

• mocha8676
    BIX skrev 2016-06-28 14:08:09 följande:

Jag kämpar fortfarande en del med tröttheten. Frampå eftermiddagen måste jag sitta och nypa mig och ruska på huvudet för att inte somna i möten, ändå händer det att ögonen rullar upp sådär i ögonhålorna som när man ska somna ni vet! Jobbigt och väldigt väldigt pinsamt.

Nu har jag dock kommit på att om jag äter ett par eller tre bitar choklad någon timme efter lunch höjs blodsockret så pass att jag kan fungera normalt igen. Inte mig emot hehe :)

Så trött var jag under första graviditeten. Var tvungen att lägga mig i vilorummet och sova på alla raster, även de korta. Fick ibland ta lunchrast kl 10.30 för att jag i stort sätt somnade sittandes framför datorn. Denna graviditet har jag varit trött, men absolut inte i närheten. På mina lediga dagar sover jag med lillan två timmar mitt på dagen :)

Sen det där med att tänka på graviditeten. Var som du första gången och tänkte på det ca var tionde minut genom hela graviditeten. Denna gången är helt annorlunda. Dels för att jag knappt känner av den. Sen också för att jag har så fullt upp. Skönt tycker jag då det känns som om jag skulle vara i vecka 10 och inte 15, så tiden går så mycket snabbare.
  • mocha8676

Jag har bf 24/12 och kan inte bestämma mig om jag ska jobba fram till två veckor innan bf. Sist jobbade jag fram till en vecka innan bf. Gick bra, men kände mig orolig över att vattnet skulle gå på jobbet. Hon föddes på bf.

Tar nog ut föräldradagar på dottern fram tills tvåan kommer. Men då blir det ju full rulle hemma, ingen vila.. Får se hur jag gör! Kommer troligtvis va hemma i 10 månader. Sen tar mannen över. Dottern har inte börjat förskola än, hon ska börja vid 17 månaders ålder, vilket känns lite onödigt att köra heltid för henne då jag ett par månader senare går hem igen..

Någon pratade om lägstadagar. Vet att man var tvungen att ha tagit ut ett visst antal vanliga, 180st om jag inte minns fel innan man kan använde dom lägsta..

• mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-07-01 13:30:38 följande:

Jag kommer bara jobba oktober ut, om jag orkar så länge. Sen får jag, i mitt jobb, inte jobba längre.

Jag kommer ta det mesta av föräldrarledigheten, har gjort så de andra tre gångerna också. Jag älskar att vara hemma med en liten knodd, medan min man inte är så förtjust i det första året. Vi gör det som vi tycker passar oss bäst.

Sen kommer jag förmodligen börja jobba mina helger och kvällar efter nästa sommar, när lillen är runt 8-9 mån, så att man kan dryga ut föräldrardagarna lite.

Var hos BM idag, hon mätte magen, klämde lite och kom fram till att han ligger på tvären just nu , sen lyssnade vi på lite hjärtljud, så mysigt!

Min första semesterdag idag, njuter!

Kul med kontroll! Har du vart på vul och vet om kön?? Längtat så efter mitt vul 29/7!
  • mocha8676
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 16:13:32 följande:

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!!  Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag.  

Här har du också en ivf:are! Men för oss gick det bedyligt snabbare. Vi försökte i tre år innan första graviditeten. Nu med denna funkade det med andra ivf försöket!

Härligt att du vågar slappna av och kanske njuta nu.

Jag kände lugnet efter kub för ett par veckor sedan då jag fick se en sprattlande bebis!
  • mocha8676
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 20:17:44 följande:

14 IVF.er varav 7 ED har jag gjort. 3 blev missfall så jag fick ändra medicin nu för att lyckas. Jag såg lille skrutt på UL v.13, men p.g.a missfall v.14 sist vågade jag inte tro på det. Nu känns det säkrare.

Oj! Vad står ED för? Gjort sammanlagt 5 ivf, två av dessa blev missfall!
  • mocha8676
    lilsis skrev 2016-07-03 20:43:41 följande:

När ni säger 5 ivf menar ni 5 äggplock då?

För mig så fick jag 6 st befruktade ägg från ett äggplock, så det blev bara ett.
  • mocha8676
    lilsis skrev 2016-07-04 18:08:22 följande:

Så du skriver även IVF-försök om återföring? Dvs om du fått tillbaka 5 ägg hade du skrivit 5 IVF?

Ifall jag skriver i en "ivf grupp" här på familjeliv skriver jag allt i rätt benämning, typ FET, ET osv, men i en grupp som många kanske inte har koll på förkortningarna så skriver jag så enkelt och kort som möjligt :)
Svar på tråden BF December 2016