Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-08-06 19:14:14 följande:

Hehe är det bara jag som är överlycklig över att få ett en till med samma kön som första? Tycker det känns jättekul med just en lillasyster till min dotter :)

Jag har en dotter sen tidigare och väntar nu en son. "Önskade" mig faktist en dotter till då jag ser mig som en "flickmamma"..

Men några dagar innan vul bara visste jag att jag väntade en pojke som då blev bekräftat. Så då hade jag vant mig vid tanken och kände att ja ville ha båda könen exakt lika mycket. Kul med en av varje.
  • mocha8676
    Hallondricka skrev 2016-08-07 14:54:22 följande:

Tycker det är svårt med vagn. Har en emmaljunga superviking sen innan och älskar den vagnen. Den går att göra om till syskonvagn på längden men vår dotter skulle aldrig stå ut med att dels vara så lågt ner samt inte se nåt för att liggdelen till den kommande bebisen skulle hamna bara några centimeter från huvudet.

Dottern kommer vara 1 år och 7 mån när syskonet kommer, så jag tror inte vi kommer klara oss på en åkbräda. När vi båda föräldrarna är hemma så är det inga problem då vi har en ny sittvagn till dottern och kan använda den vanliga till bebisen. Men när jag ska ut med hunden själv på morgnarna med båda barnen... kanske får köpa en syskonvagn ändå. Hade jag haft råd hade jag köpt den från bugaboo som kan göras till enkelvagn när behovet finns.

Kunde vart jag som skrev detta :) har en superviking som jag verkligen älskar. Men dottern som kommer va 1 år och 10 månader kommer inte heller palla den som syskonvagn på längden.. Vi måste skaffa syskonvagn. Vi har tre allternativ.. Den från buggaboo är ju väldigt dyr, men då kan vi ju sälja vikingen och ha buggan som både enkel och dubbel.. Den går utan tvekan in i källaren (genom dörren). Andra alternativen är kronan syskon som är ganska liten. Den får vi garanterat in genom garaget. Men sitt och liggdel är så smala.. Hmm. Sen har vi min favorit emmaljungan double Viking. Den kanske inte går in från garaget in till källaren. Sen har vi beställt ny bil som snart kommer. Vi är osäkra på hur mycket plats den kommer ta i bagaget.. Svårt. Känner mig stressad med vagn.
  • mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-08-11 22:18:31 följande:

Jag kan se vilken vecka jag är i och vilken månad mm, men texten om vad som händer i just den veckan finns inte att läsa längre.

Det är likadant för mig :(
  • mocha8676
    Miaairam skrev 2016-08-11 21:04:33 följande:

Åkpåse, bäddset, kudde, baby watch, söta kläder, spjälskydd, nappflaska, filtar... Lite av det jag handlat idag i Ullared. Grymt nöjd - hittade nästan allt jag tänkt köpa till bebisen. Nu gör det ONT i bäckenet (och i plånboken) men helt klart värt det.

Vad kul!! Ska dit om ca en månad. Längtar!
  • mocha8676
    k_a_w skrev 2016-08-12 21:34:44 följande:

Idag har vi köpt en barnvagn! Blev en fin Emmaljunga Superviking i navyblå. Kanske var lite tidigt ute att köpa i v.21, men vi fick ett bra kampanjpris och jag var så sugen på att sätta igång! Blir lite orolig dock, tänk om man jinxat sig själv nu...

Har den vagnen i navy också. Så fin. Fast den köpte vi till första barnet som kom i början av 2015. Älskar den! Vi beställde samma dag som rul var :)
  • mocha8676
    sillencillasill skrev 2016-08-14 08:20:54 följande:

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

Vår dotter hade vi bak. Och båda satt fram. Vi hade en spegel med belysning så vi kunde se henne ordentligt. Om tex mössan ramlade ner eller filten åkte av kunde jag som passagerare rätta till allt framifrån. Men vi var ju som sagt två st.
  • mocha8676

Hej! Någon som upplever smärta vid svanskota/rumpa? Osäker exakt vart det gör ont. Men när jag sitter vid datorn på jobbet måste jag sitta helt stilla för att inte få ont.. Rör jag mig eller ändrar ställning får jag sjukt ont. Ska jag resa mig från stolen får jag så ont att jag blir "kutryggad" och nästan får tårar i ögonen. Hade så här första graviditete också, men betydligt mildare och fullt hanterbart. Tanken slår mig, är detta kanske någon form av foglossning? Tänkte be om en av platserna som har höj och sänkbart bord..

• mocha8676

[quote=76890083]Jag har liknande. Många coremuskler har fäste vid svanskotan. Efter mitt kejsarsnitt så överanstängde jag mig och fick problem med svanskotan. Alla fästen där va överansträngda och fick hjälp av sjukgymnast. Kolla med sjukgymnast om det är foglossning eller musklerna som spökar.

[/quote]

Tack för ditt svar! Ska kolla om det ger sig inom några dagar.. Annars får jag nog kolla upp det!

• mocha8676
    olw24311 skrev 2016-08-17 14:11:35 följande:

Det tog sin lilla tid men idag gav sig blyger till känna. Tydliga rörelser och när jag la handen mot magen, kändes en tydlig buff. Är i 21+3 idag. En lättnad för en mamma som väldigt snabbt föreställer sig det värsta.

Underbart! Själv är jag i 21+4 och har dagligen känt rejäla rörelser och sparkar i snart två veckors tid. Dock inte lyckats känna med handen på utsidan. Kände väldigt lite av sparkar och rörelser förra graviditeten. Skönt att känna betydligt mer denna gång! Vet inte on det för min del hade med att göra att jag var rejält överviktig förra graviditeten. Är nu "bara" överviktig denna gång :)
  • mocha8676
    Mariro skrev 2016-08-18 06:50:39 följande:

Idag går jag in i vecka 24. Känner mig otroligt stor och undrar hur mycket mer magen kommer att växa. Hur går det för era magar? :)

Min mage är som din skulle jag tro! Känner mig också stor! Men det är så mysigt. Kan tyvärr inte lägga ut bilder här.. Försökt flera gånger.
Svar på tråden BF December 2016