Taramara skrev 2016-12-31 17:22:58 följande:
Här är en till som har idag har bf +4, väntar tredje barnet och håller på att bli knäckt av denna väntan då jag trodde jag skulle fått redan :/ har som dig molvärk som kommer och går men inte mer, jag har dock öppnat mig typ 3 cm och en förkortad tapp. Har du fått gjort en hinnsvepning? Har de sagt nåt om igångsättning för dig? Hoppas verkligen vi slipper gå längre :)
Ja denna väntan kan verkligen göra att man blir galen! Idag har jag dock lyckats koppla bort det ganska bra, men det är klart mycket fokus inför ikväll, blir finmiddag med maken :)
Jag bor i Tyskland och här väntar man i regel inte länge på igångsättning. På onsdag (BF + 8) är planen att jag ska få någonting som mjukar upp livmodertappen om det ännu inte satt igång. Sen på fredag sätts igångsättningen igång på allvar, . Känner mig dock inte så sugen på det och skulle gärna vänta ett tag till så länge jag och barnet mår bra. Men med lite tur sätter det igång av sig själv innan fredag iaf!! Väntan är som vi konstaterat jobbig, men ser hellre att det sätter igång av sig själv. Så om jag och barnet mår bra, kommer jag nog be om att vänta tills måndag den 9 innan vi sätter igång värkarna... jag känner ju att saker och ting händer, att det "laddar" och att kroppen förbereder sig. Så känns som att det borde dra igång av sig själv snart...
Hinnsvepning har har jag inte gjort.. är/har varit helt stängd och man måste väl vara lite öppen/mogen för det? Hur ser det ut för dig och igångsättning?