BF December 2016
åh, vad drygt! Jag jobbar på förskola och har inte fått graviditetspenning beviljat, kan man bli sjukskriven för foglossningen av en läkare?
åh, vad drygt! Jag jobbar på förskola och har inte fått graviditetspenning beviljat, kan man bli sjukskriven för foglossningen av en läkare?
Haha härligt inlägg på nå vis :) mycket igenkänning.
Längtar också enorm mycket efter att kunna promenera och må som vanligt.
Var på spa idag, scrub o massage, helt underbart skönt.
Usch ...foglossning! Är med i klubben ..
Inget roligt när man blir så begränsad... Kommer snart längta ihjäl mig tills den dagen jag får träffa min lilla kärlek Så sugen på att börja träna,gå ut o promenera..nu kan jag knappt gå 300m och då är jag slut ...ont överallt + urin som droppar då och då + hemorrojder som kikar ut ibland ... åh !
Idag är jag bara i v31 (30+6) ..åhh... så mycket kvar ..går hemma och försöker inte gnälla, mina katter lyssnar ändå inte
Ena dagen blir man misshandlad inifrån och den andra vänder bebis så så att man känner ingenting alls...Tur jag köpte doopler ) angel sound) då får man ha mysiga stunder, lyssnar på hjärtat och myser
Funderar på att besöka fotvården nästa vecka lite lux ska man unna sig eller ärligt talat det är utmaning att klippa tånaglar
Kämpa på alla härliga mammor ,snart är det dags för mys attacker och eventuellt bajs attacker
Jag upplever det som sammandragningar om jag går annat än jättesakta, är det fler som får så? Jag går inga långa sträckor pga foglossning utan sd kommer bara jag ökar på stegen lite.
Kul. Minns att jag första graviditeten ville gå på allt sånt där.
Nu har jag inte ens tänkt tanken att gå på något sånt, kanske inte ens erbjuds när man är omföderska?
Var på föräldrakurs första graviditeten. Det var så kul :)
Känner att det börjar närma sig. Var och träffade läkare igår o diskuterade inför planerat snitt, inga konstigheter eller ifrågasättande. Har idag anmält nya lönen till FK så det är också på banan. Köpt lite kläder till bebisen, mer eller mindre bestämt namn också. Ska till läkaren i morgon igen och diskutera sjukskrivning 50%.
Ca 65 dagar kvar som gravid, kommer ändå sakna det sen kan jag känna.
Hur ligger ni andra till med all planering?
Åh tråkigt att du har det som du har det. Låter jobbigt. Husbygge mitt i allt? Vi kollar lite på hus men känner att vi avvaktar ett tag, känns för mycket just nu.
Tyvärr känner jag mig stressad, 55 dagar kvar, önskar att jag kunde njuta mer av dessa! Ffa jobbet som är tungt, jobbar till 3v innan bf, sen tror jag att det blir bättre och att jag ska hinna allt vi inte gjort ännu ( köpa småsaker, namn, fixa med fk, ha tid till att bara slappa!). Är just på en kurs med dagar 8-18 hela veckan, knappt jag fixar att sitta så länge, känner mig helt slut. Sen ett par troligen för hektiska veckor på jobbet, i stället för att trappa ned känns det som allt ska pressas in innan jag går på fl. Och så planeringen för huset vi ska bygga... Det har bara blivit så mycket, även om det mesta är roligt så skulle jag vilja ta det lugnare.
Förlåt yolo, det var kanske inte det du frågade efter, men det kom bara ut .
Suck, åkt på halsfluss. Så trist. Går knappt att äta men är ju hungrig. Haha när jag skrev detta kom jag ju på att jag kan äta soppa!
Även fast läkaren säger att det är ok att äta penicillin som gravid tycker jag ändå det känns lite jobbigt.
Skölja munnen hade jag ingen tanke på, men börjar med det nu. Tack!
Jobbig grej du var med om förra graviditeten.
Jo okej med penicillin om man verkligen måste
Men se till att skölja munnen ordentligt efter!
Fick problem med halsen i förra graviditeten, pga. Kräkningarna, men läkaren ville inte lyssna på de utan skrev ut penicillin mot halsfluss istället (trots negativt prov, inga problem med halsmandlar, och jag nog egentligen behövde nåt mot illamående/kräkningarna)
Var desperat på hjälp så tog de, och vet inte varför, tyckte jag tog dom med massa vatten och sköljde munnen men kanske var de för att jag kräktes, men jag fick svamp i munnen!
Vilket ingen läkare tog på allvar, fick inte hjälp förren jag bröt ihop inför överläkaren på spec.mvc som tyckte synd om mig och skrev ut medicin mot de, hon såg ju direkt vad de var :/
Blev inte okej i halsen och munnen förren strax efter förlossningen, jävligt jobbigt att inte kunna äta!
Ja det var bra tips! Ville typ äta is för att bedöva halsen. Idag är andra dagen med penicillin och det märks redan skillnad tycker jag, så skönt!
Usch halsfluss är det värsta! Så glad att de plockade ut mandlarna på mig.
En väl mixad smoothie borde funka med. Kallt bedövar då kyla och smärta går på samma nerver.
Krya å dig!
Tess1990, 2a barnet BF 2/12
BIX, 2a barnet BF 08.12
Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
Mariro, 1a barnet BF 16/12
Ciz, 3dje barnet BF 19.12
Y o L o 2:a barnet, snitt 19/12
Sillencillasill första barnet via klinik 20/12
Marialia 1:a barnet BF 21/12
Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12