• Y o L o

BF December 2016

Hej o välkommen :)

Ang kläder så kör jag likadant som förra gången (också vinter), då hade jsg först vanliga kläder, typ body o byxor, sen en gosig fleeceoverall, åkpåse, och ibland en filt över plus locket på vagnen. Det höll varmt åt lillan. En varm mössa på såklart.

Elinl90 skrev 2016-11-28 20:28:36 följande:

Hej!

Jag heter Elin, är 26 år gammal och väntar mitt först barn (BF 27 december). Jag är ny här på familjeliv, så hejsan! =)

Nu är det ca 1 månad kvar för mig, mycket spännande. Jag mår väldigt bra och är väldigt tacksam över att allt fungerar och har fungerat såpass bra. Ingen smärta eller andra obehag.

Den senaste tiden har jag börjat fundera mycket kring hur man ska klä vinterbebisar, känns jättesvårt för vill förstås inte att det ska vara varken för varmt eller för kallt. Hur tänker ni kring det?

• Y o L o

Oj vilken grej med blödningen o allt. Inga erfarenheter kring det men håller tummarna att det går som du vill och att bebisen stannar till 13 dec.

Fast om det blir snitt innan så är det väl ok det med, även om det då kallas akutsnitt kommer det ju gå lugn o fint till.

Jag hoppas nästan själv att min förlossning ska starta tidigare så jag får åka in o få snittas tidigare. Har försökt boka en tidigare tid men de har fullbokat.

Hur mår ni andra? Några som har förvärkar mm?

• Y o L o

Va skönt att ni har kollat upp allt o bestämt er!

Själv har jag inte packat bb-väskan, fattar inte varför jag inte får tummen ur och gör det.

• Y o L o

Känner igen känslan. Har svårt att gå för det ilar och trycker i underlivet.

Idag är det två veckor kvar, troligen har jag min lilla bebis utanför magen vid denna tid. Känns skönt att veta när det kommer att ske.

Ledilnaan skrev 2016-12-06 14:24:46 följande:

Är det nån mer som har en bebis som försöker ta sig ut genom skinnet, på magen? Han trycker sina fötter uppåt så hårt, att huvudet pressas neråt så det bara ilar i hela buken/underlivet, det gör jätteont. :-/

• Y o L o

Åhhh en stor styrkekram till dig, minns exakt känslan att man nog skulle vara gravid för evigt. Bara att få o vänta, så segt.

Tess1990 skrev 2016-12-06 15:41:11 följande:

BF+4 här nu :(

Så jävla ont i blygdbenet så jag knappt kan gå, halsbränna som fan och då och då ilande smärta i ryggen, verkar dock inte göra någon nytta eller bli regelbundet

Annars händer ingenting! Järnvärdet har gått upp till 118 så de är okej, blodtrycket är lågt, ingen protein i urinen, hen sparkar och rör sig bra

Känns som att jag kommer vara gravid för evigt! Och jag var så beredd och inställd på att hen skulle komma eller vara tvungen att komma tidigare och nu är allt bra och jag mår för bra för att få någon "knuff", så nu verkar de som att dom kommer låta mig gå över 2 veckor innan något beslut om igångsättning :/

Mvc imorrn och sen TUL på fredag eller måndag

Känner mig bara helt deppig nu också, kan inte göra de jag vill, orolig för lite ekonomiska saker och hatar att vänta.. och ingen rolig sak man väntar på heller! Eller ja, värt de efter såklart men ser inte framemot smärtan och blodet..

• Y o L o

Jag har ju planerat snitt så jag vet ju när det blir (senast, kan ju bli tidigare).

Min man sa igår "tänk att vår dotter alltid kommer fylla år 4 dagar före julafton. Vi måste ha kalas då".

Ehhh det har jag inte ens tänkt på. Att man dels kommer behöva köpa presenter och sen julklappar några dagar senare. Men men, man kan ju inte planera allt här i livet :)

• Y o L o

Har hört att magsjuka kan starta förlossningen. Låter ju inte kul om det skulle vara så, hoppas du klarar dig. Jag blev nerspydd tre gånger av dottern för två veckor sen men blev inte smittad så det finns hopp :)

Anonym föräldraledig skrev 2016-12-07 11:15:17 följande:

BF imorgon, så då passar storasyster på att dra igång en magsjuka. Jag har nu börjat hoppas på att gå över tiden istället. :)

• Y o L o

Jag har glömt bort hur länge man blödde sådär jobbigt mycket? Tycker att de kunde suga upp allting när de gör KS :)

• Y o L o

Nä fy fan va elakt, förstår att du blir trött. Ska du bara vänta nu?

Miaairam skrev 2016-12-07 14:03:53 följande:

Nähäpp, hemskickad igen. Trots löfte att bli igångsatt idag och plan om att ej behöva gå över BF, blev jag hemskickad igen trots BF+4. Plötsligt hade de i me plats till mig längre, efter fyra timmar. Så trött på att det är olika besked hela tiden. Ger snart upp!

• Y o L o

Åh spännande.

Jag har så tråkigt om dagarna, kollar här flera gånger om dagen, spännande för er där det åtminstone händer NÅNTING!

Cossi skrev 2016-12-07 14:32:22 följande:

När jag gick på toa inatt märkte jag att trosorna var genomvåta, förvirrad och tänkte att jag kissat på mig, gick sen och kissade (!) och bytte trosor. På morgonen var de våta igen...då kom även rosafärgad vätska. Haft ordentligt med mensvärk hela natten. Fick komma till fl på kontroll, då inget mer vatten men rosa flytning. Ctg var bra, bebisen sparkar, bm trodde det var förvattnet som gått. Vatten mellan de två hinnorna till fostersäcken, men inte det "riktiga" vattnet så där är stängt in till bebisen. Jag visste inte ens om att det fanns något sådant!

Så nu är jag hemma igen och väntar på värkar eller något ... hoppas att det var ett tecken att det är på G! Bebisen hade fixerat sig, kände hur den skruvade ner sig igår, kanske tog den hål på ena säcken då

Svar på tråden BF December 2016