• Y o L o

BF December 2016

Jag födde på Sös sist och väljer det igen, egentligen mest för att det är så nära hem och så var personalen på avdelningen (avd 65 tror jag) helt underbara tyckte jag. Under själva förlossningen var personalen lite sisådär (fumliga o missade att jag inte tål morfin o lite sånt) men eftersom jag ska ha planerat snitt denna gång så känns det tryggt och bra med Sös.

Hade det inte varit för närheten så hade jag valt Danderyd, hört så många som varit helnöjda där.

Mariro skrev 2016-08-12 13:49:46 följande:

Nu kanske den här frågan har tagits upp tidigare, men jag känner att det är bra att fråga igen:

I veckan var jag hos BM och hon sa att vid nästa besök (v.25) skulle vi bestämma vart vi vill föda. Jag och sambon har tänkt Karolinska Solna för att det ligger bra till där vi bor och sjukhuset har all typ av vård som skulle kunna tänkas behövas. Men ni som är från Stockholmstrakten och har fött barn här, har ni extra bra upplevelser från något sjukhus eller har ni kanske fött på KS, och isåfall vad tyckte ni om det? 

• Y o L o

Babynest var helt ovärdeligt för mig. Dottern sov i det i vår säng första månaderna, sen la jag babynestet i spjälsängen och då sov hon så bra där. La även babynestet i soffan på kvällarna och så låg hon i det när jag inte ammade.

• Y o L o

Ska också köpa brio (brio go carrier) (hade det förra gången också). Mycket skönt när det passar på vagnen så man slipper flytta en sovande bebis om man ska in o handla tex.

Ledilnaan skrev 2016-08-13 20:47:12 följande:

Jag har skaffat ett Brio babyskydd, med mina andra barn hade jag Akta Graco. Jag tror att alla babyskydd är lika säkra, bara att vissa är dyrare och andra billigare beroende på märke och inte säkerhet.

Sen kan man ju hyra babyskydd för några hundra också.

• Y o L o

Vi har stolen höger bak. Har funkat bra även då en kör själv. Spegel på nackstödet så en ser har funkat bra.

Jag funderar nu på hur vi ska göra med nr 2. Ska hon sättas fram eller mitten bak eller ska stora tjejen (ca 3 år då) sättas fran nu? Hur har ni gjort som redan har två barn?

sillencillasill skrev 2016-08-14 08:20:54 följande:

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

• Y o L o

Vilken skarp o tydlig bild

De5pojkarna skrev 2016-08-16 16:48:10 följande:

Idag träffade vi våran lille gosse för andra gången.. Han mådde bra där inne :)

• Y o L o

Var hos läkaren ang foglossningen. Han sa att det var inga problem om jag ville bli sjukskriven. Jag vill jobba på så länge det går, men jäkligt skönt att veta att den dagen jag känner att det inte går mer så sjukskriver han mig. Ska även gå till en fysioterapeut som arbetar mycket med foglossning.

Känns mycket bra detta. Bara att jag nu gått 4 veckor längre än förra gången utan sjukskrivning känns fantastiskt!

• Y o L o

Ja det förstår jag, att ha ont o samtidigt ta emot gäster låter jobbigt. Jag kan tex gå o lägga mig på soffan på kontoret om jag behöver, mina kollegor o chefer är förstående. Då blir det enklare att härda ut smärtan ett tag till för min del.

Jag var ju också på Mvc o träffade läkaren. Förra gången gick jag på annan Mvc men även där var läkaren förstående och sjukskrev mig för foglossningen.

olw24311 skrev 2016-08-16 21:04:48 följande:

Det är skönt när läkaren tar en på allvar. Själv hoppas jag på 100% sjukskrivning när jag träffar läkaren imorgon. Trött på att allt gör ont och sen vara trevlig mot gäster. Plus att jag är för trött för att jobba natt! :)

• Y o L o

En konstig sak (kanske).

Jag mår lite illa ibland när bebisen rör sig. Undrar om det är att hon kommer åt något organ eller nått? Har moderkakan fram denna gång, kan det påverka? Kan även få en spark så jag känner mig kissnödig helt plötsligt. Inte van vid detta från förra barnet.

Någon mer som kan må illa när bebisen rör sig?

• Y o L o

Haha ja du. Jag märker att folk inte riktigt vågar fråga, skulle ju va pinsamt att ha fel. Fast jag tycker jag har en tydlig bebismage så ser jag att en del funderar.

Hallondricka skrev 2016-08-18 13:03:35 följande:

Det här med magen börjar bli lite komiskt. Jag är tjock från början men en topp har flyttat sig upp på magen som är ganska svår att dölja. Är i v.24 och har inte sagt något på jobbet ännu (jobbar som inhyrd på ett företag, dock vet min konsultchef på uthyrningsföretaget om det). Och nu käns det nästan som jag väntat för länge med att berätta. Just nu lever jag på att ingen frågar en tjock person om den ska ha barn haha!

• Y o L o

Ring din Mvc tycker jag. Det är iaf dit jag ska vända mig.

mocha8676 skrev 2016-08-18 15:42:25 följande:

Gick idag hem från jobbet efter halva dagen. Dels för min förbannat onda svanskota/rumpa, men också för dålig mage och extrem trötthet.

Min närmsta chef tyckte ja ska kolla upp om jag har fått foglossning för min egen skull, ifall det finns något att göra. Eller ifall jag bara behöver vila min kropp över helgen. Borde jag ringa till mvC telesvar och be om att bli uppringd imorn och fråga om hur jag ska gå tillväga eller ringa en vårdcentral?

Svar på tråden BF December 2016