• Y o L o

BF December 2016

Ja jag utgick från mig själv. Hade tyckt det var mycket sämre att få barn nu tex, eller i typ oktober :)

MP88 skrev 2016-06-30 19:35:20 följande:

Vad tänkte du tvärt om på? Förstår inte hur du menar? Om man har möjlighet att vara hemma till hösten 2018 så är det ju inga problem att få plats på den förskolan man vill, men alla har kanske inte den möjligheten!

• Y o L o

Jag blev ju sjukskriven förra gå fem för foglossning så jag har liksom tänkt hela tiden att det kommer bli så denna gång också. Annars vet jag inte, mår jag bra skulle jag nog kunna tänka mig att jobba ända fram till bf. Låg hemma i soffan med datorn i knät förra gången o jobbade lite så det alternativet känns rimligt sista veckorna om inte annat.

• Y o L o

Smörjer ni in magen med någon olja eller liknande? Jag började med det tidigt förra graviditeten o fick inga bristningar. Men bristningar beror väl enbart på hormonerna va? Har smörjt magen med kokosolja några gånger nu mest för att det är skönt. Även fast jag läst att olja inte hjälper mot bristningar så tänker jag "men tänk om det gör det ändå?"..

Haha jag låter nog knäpp nu..

• Y o L o

Har er arbetsgivare fixat mer ersättare för er ännu?

Det är ju inte såå lång tid kvar. Känner en stress över att det inte verkar finnas någon plan, det är som de förlitar sig på att jag ska lösa det.

• Y o L o

Ja jo beror ju på vad man har för jobb. Var upprörd över att de fortsätter binda upp specifika uppgifter på mig, tycker det är ogenomtänkt. Vissa saker jag arbetar med tar några månader att sätta sig in i ordentligt. Jag är ju också rädd att inte kunna jobba hela hösten eftersom jag redan känner av foglossning nu.

Behövde få gnälla av mig lite :)

• Y o L o

Tycker killnamn är så svårt. Samma sak förra gången. Tjejnamn är klart.

Det killnamn jag tänkt tog bonusens mamma till sitt barn som föddes förra veckan :(

• Y o L o

Ja mycket huvudvärk här med. Det var fruktansvärt att flyga (är utomlands nu) trodde huvudet skulle gå sönder. Fasar lite för hemresan.

Seaflower skrev 2016-07-12 16:22:01 följande:

Är det någon mer som har galen huvudvärk varje dag?

Mitt har hållit på i stort sett varje eftermiddag från lunch tills att jag går och lägger mig i typ två veckor!

Jag blir knäpp snart!

Ipren får man ju inte ta och alvedon hjälper inte lika bra..

Jag minns att jag hade en period med min dotter med, men hade förträngt hur jobbigt det var!

• Y o L o

Skönt att läsa att fler inte känner något. Jag tycker inte min mage växt något på senaste och har bara känt bubblande för typ 1,5 v sen. Nojjar upp mig rejält. Foglossningen blir värre men det är det enda typ.

Längtar till rul 28 juli.

• Y o L o

Skriver under på det du säger, exakt samma här. Vet dessutom att jag har mk i framvägg :(

Seaflower skrev 2016-07-18 07:38:57 följande:

Samma här! Börjar undra om jag inbillat mig allting

Jag har ju mage, och jag tror att jag kanske har känt något men vet inte.

Trodde jag skulle känna tidigare denna gången men jag kanske har mk i framvägg, ingen aning.

Tråkigt är det vilket fall!

Är i v 17 nu.

• Y o L o

Förresten, någon som vet vad babyskyddet som passar ihop med brio go heter nu? Är det britax man ska köpa då? Grämer mig att jag sålde babyskyddet o adaptrar jag hade, känns helt sjukt att jag var så säker på att jag inte ville ha fler barn.. Ja ja hoppas någon vet svaret på min fråga :)

Svar på tråden BF December 2016