BF December 2016
Ja jag tänkte det jag med, men vagnen är ju brio go från 2013. Men antar att det borde funka med adaptrarna.
Känns mest troligt då Britax köpt upp Brio och den heter Britax go nu.
Ja jag tänkte det jag med, men vagnen är ju brio go från 2013. Men antar att det borde funka med adaptrarna.
Känns mest troligt då Britax köpt upp Brio och den heter Britax go nu.
Ok tack. Tror inte brio primo funkar. Då blir det att köpa begagnat då antar jag? har googlat efter brio go carrier som de heter som passar med vagnen vad jag vet, men inte hittat än.
Britax babyskydd funkar inte på Brio Go, du måste hitta en brio carrier med adaptrar, kanske att brio primo funkar men osäker där. Men Britax funkar iaf inte på de som heter Brio
Skönt att du ska få kolla igen sen då!
Vilken vecka är du i nu? Har rul nästa vecka då jag är i 18+5. Skulle vilja byta till denna vecka, 17+4-5 men undrar om det är dumt? Vi tänkte åka bort nästa vecka nämligen.
Gjort RUL nu. Det såg okej ut. Magen på bebisen var lite liten, hon som mätte var osäker på om det berodde på att hon mätt dåligt, om det var dåliga vinklar eller om den helt enkelt var liten. Bebisen var inte så samarbetsvillig när huvudet skulle mätas, så de hade lite svårt att säga exakt hur långt gånget det var. Så vi står kvar på bf 8/12. Ska få komma tillbaka på extra ul för att kontrollera magen utifrån att storasyster var lite tillväxthämmad när hon föddes. Hon som gjorde ultraljudet trodde heller inte att de skulle låta mig gå över tiden, så stämmer det så finns det inte en chans att det kommer bli någon bf på julafton :)
Som en extra bonus så fick sambon känna en liten liten spark imorse. :)
Precis som du! Men när jag granskar mina bilder från olika veckor inser jag att jag blivit tjockare över ryggen, typ att svanken försvunnit lite. Tänker att det är därför magen stått still lite, jag har blivit tjock runtom. Fast nu de senaste två dagarna känns det som magen växt igen. Tyckte jag kände något i magen igår kväll, men har ju mk i framvägg så får vänta på sparkar. Längtar till rul om en vecka.
Jag är så nojig här, känner ingenting. Jag vet att det är typ normalt, ringde BM igår och hon lugnade mig och sa att allt lät normalt.
Men jag tycker inte att min mage växer.. Hon sa visserligen också att magen kan rusa iväg i början för att sedan plana ut och det är väl det som har hänt då.
Bifogar en bild, och från vänster till höger är jag i v11, v14 och v17 och jag ser ingen skillnad
Så tråkigt att bara vänta på rörelser och rul 9/8 :-/
Åhhh jag är sjuk. Känns som det är bronkit. Har sån värk i luftrören. Känns meningslöst att gå til vårdcentralen, får man ens någon medicin som gravid?
Vet inte vad jag ska göra? Är rädd att det ska gå över till lunginflammation eller nått om jag bara låter det vara...
Några förslag på hemmakurer? Använder min astmaspray med kortison, inget annat.
Tack. Ja känns som man är känsligare.
Ska testa det med honung, lät bra. Min man roar vår dotter så jag har sovit nu på dagen också.
När jag vaknade och rörde mig tyckte jag att jag kände bebisen, som en rejäl spark :) vet inte om jag drömde eller om det verkligen var så :)
Stackare! Visst blir man känsligare som gravid!
Honung är bevisat lika effektivt som receptbelagd hostmedicin, så honungsvatten, eller kamomillte med honung brukar jag dricka. Sen bra att dricka mycket så slemmet blir mindre segt, och ffa vila så kroppen får en chans att hela sig .
Hoppas du blir bättre snart, men gå till vårdcentralen om det inte släpper eller du är orolig, bättre en gång för mycket...
Tycker det låter normalt i en graviditet :) känner likadant, fast tröttheten har blivit bättre. Har ätit järntabletter några veckor, vet inte om det är det som gjort mig piggare men det skadar ju inte att ta järntabletter.
Hej. Jag har märkt att jag är otroligt mycket svagare än vanligt och blir andfådd av absolut nada. Orkar inte springa, flåsar när jag ska upp för trappor m.m. sen är jag otroligt trött också.
Tror ni att jag börjar få järnbrist? Kan jag börja käka tillskott eller borde jag ta prov först? Pallar inte vara såhär svag. Känns nästan som att jag är sjuk men ändå inte :(
Fick samma svar, inga barn/syskon på rul.
Härligt att du mår bra! Är inget stort fan av värmen, men vägrar klaga på sommaren ????
Vi frågade vår bm om det var ok att ta med vår son på 3 år på rul, då vi inte har släkt boende i samma stad till barnvakt. BM sa trevligt att det inte är att rekomendera då hon vill ha mörkt och tyst när hon mäter. Samt att man kan få ta emot "dåliga nyheter" om man har riktigt otur, och då vill ser de hälst att barnen inte är med om möjligt.
Men säkert olika överallt....
Lycka till med RUL, vi ska gå på torsdag ????
Jobbigt att du känner så. Tror man lätt är känsligare nu, dessutom när det gäller något så stort som ens barn. Din svärmor måste iaf vara väldigt glad åt att bli farmor? Det är ju kul iaf :)
Sen känns det ofta som att svärmödrar slänger ur sig klumpiga lite då o då!
Asså hörrni. Långt inlägg men behöver skriva av mig.
Jag vet inte om jag har ett problem eller om jag bara är lite less på den plötsliga uppmärksamheten jag fått de senaste dagarna (har inte sett sambons släkt på ett tag och några har nyligen fått veta att vi ska ha barn). Svärmor vill tala om för precis alla om att hon ska bli farmor - vänner, kollegor, alla grannar, avlägsna släktingar som vi aldrig har träffat. När jag påtalade att jag helst vill tala om det för folk jag känner, som faktiskt kan glädjas åt det genuint, och inte bara ALLA i min omgivning, så frågade hon bara rätt ut: men kan du själv då glädjas åt att ni ska ha barn? Jag blev lite paff då alla har en egen uppfattning om hur man glädjer sig, och jag har inte det direkta behovet att bara skrika ut det till alla. Är väldigt glad men kanske mer inombords. Har gått och varit irriterad över det där. Kanske är hormoner, men att ifrågasätta om jag är glad över att vi ska ha barn trots att jag inte berättar för alla upplevde jag som konstigt.
Är det någon mer i v 19 som knappt känner nånting? Vet att jag har mk fram men lite mer vill jag känna. Skulle haft rul denna vecka men bytte till nästa eftersom vi åkte ut på landet nu, ångrar mig för jag skulle vilja se att allt är bra :(