• Y o L o

BF December 2016

Alltså försäkringskassan!!!

Ska de riktigt ha in uppgifter från min arbetsgivare och min inkomst när jag redan har ett barn och alla uppgifter redan finns? Jag får ju vab-pengar av dem tex, de vet ju min lön?

Fy fan va omständiga dom är om det verkligen är så att jag ska göra det igen.

Någon som vet om det är så eller om de bara skickar ut som standard när de fått moderskapsintyget?

• Y o L o

Ja precis, jag får ny lön nu o det brukar jag ju anmäla via min sida, kanske det räcker då?

Usch ju mindre jag har med FK att göra desto bättre känner jag.

Andan skrev 2016-08-20 21:41:02 följande:

Det är för att man eventuellt har fått löneförhöjning, så man kan förbättre sin sgi!

Värt att kolla en gång extra :)

• Y o L o

Är så fumlig nu. Tappade precis mobilen igen, nu har jag en fin reva på skyddsplasten. Känns som jag inte kan hålla i nånting utan att tappa det (jo min dotter tack o lov hehe).

Läste att det inte var helt ovanligt.

• Y o L o

Lita på din instink tycker jag. Känner du att du borde bli undersökt, åt till akuten ändå. Du känner bäst själv!

Hastis skrev 2016-08-21 18:24:50 följande:

Ja, men kan tycka dom borde velat ha haft in mig på en "snabb" koll iaf! Kändes som hon tog det lite som jag överdrev...:/

• Y o L o

Va skönt att du åkte in! Tur att du lyssnade på dig själv!

Hastis skrev 2016-08-22 17:53:45 följande:

Tack alla! Är hem släppt nu för tappen såg så pass bra ut och bricanylen tog bort det värsta. Men gudars vad speedad jag är på den lilla lilla tabletten:/

• Y o L o

Förra gången så skrev läkaren tydligt att jag hade ont av att sitta, stå och gå och att det var omöjligt för mig att kunna jobba. FK ringde upp mig och frågade om det stämde, ja sa jag och så var det inte mer med det.

Ledilnaan skrev 2016-08-22 21:33:57 följande:

Vilken tur att du åkte in och att doktorn tog dig på allvar. Nu får du vila, vila och vila.

Ni som har blivit sjukskrivna, var det svårt att få godkänt från fk? Speciellt ni som är sjukskrivna för foglossning, skrev läkaren nåt speciellt?

Ska åka till vc imorgon och försöka bli sjukskriven, det går verkligen inte att jobba mer, gör så otroligt ont så att jag knappt kan gå. Jobbar i hemtjänsten och gå är ett måste.

• Y o L o

Jag måste få säga att jag ändå Njuter av att vara gravid, trots foglossning, kramp i vaderna, ont i bihålor, näsblod och allt vad det är.

Känner ändå att jag mår så jäkla bra, en inre glädje som bubblar upp när jag tänker på magen.

Tycker även det är så fint att vara gravid!

• Y o L o

Inte jsg heller, orkar liksom inte ta något beslut haha. Hade trygg hansa förra gången, fick ersättning 3000kr för att det blev akut snitt. Annars är det väl om man hannar på sjukhus längre tid tex? Min gravidförsäkring övergick sen till en barnförsäkring så jag tänker att jag ska jämföra barnförsäkringar innan jag bestämmer.

frkvilljunu skrev 2016-08-24 19:48:24 följande:

Vi har fortfarande inte tecknat någon gravidförsäkring!

Tips??

och vad ersätter de egentligen??

• Y o L o

Jag känner snarare "ska jag dit nu igen". Nu känner jag ju bebisen varje dag, allt känns normalt så känns bara jobbigt att gå till bm. Dessutom ska jag till Sös snart och diskutera kejsarsnitt.

• Y o L o

Menar du på dagarna eller sover du med det?

Marialia skrev 2016-08-29 18:14:31 följande:

Måste bara tipsa er som får kramp i vaderna på natten om stödstrumpor om ni inte redan använder det! Jag har de för det mesta men de dagar jag inte haft det har jag kramkänningar och kramp flera gånger per natt!

Svar på tråden BF December 2016