• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-16 13:52:48 följande:
    OK, vet inte om jag vill ha henne eller inte om jag inte vad rädd för ensamheten skulle jag vara helt själv åtminstone ett tag.

Har alltid varit sån att utseendet är viktigt men insidan måste räknas den också.

Exet har aldrig brytt sig om prylar, skönhetsoperationer. Men hon har sällskap nu visst som jag har hört går det upp o ner i det förhållandet, men hon kanske behöver få ha sex med någon annan man jag vet inte.
    Men hur kan du vilja ha någon som har betett sig så illa?
    Ensamheten behöver du inte vara rädd för.
    Jag tror faktiskt att du skulle må bra av att vara ensam ett tag.'
    Det gjorde underverk för mig i alla fall.

Eller så kanske hon helt enkelt har gått vidare med sitt liv?
    Och det är hon väl i så fall värd.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-16 17:56:44 följande:
    Är inte helt säker på att ta tillbaka henne. Har inte varit helt ensam på väldigt länge förut och det skrämmer mej har fått känna på ensamheten ett tag nu men inget jag vill vara i all evighet och detta med att hitta någon ny tror jag inte är så lätt.

Vet inte om hon gått vidare hon lovade att vänta visserligen kan man inte vänta hur länge som helst.

Om jag sett facit hade inget av detta ha hänt.
    Om du tar tillbaka den häxan efter allt hon har gjort så är du mer än lovligt korkad!
    Arr vara ensam är faktiskt inte så farligt och det hjälpte mig enormt mycket!
    Jag hade aldrig kunnat inleda en ny relation om jag inte fått vara ensam ett tag och hittat tillbaka till mig själv.
    Du behöver nog bättra på din självkänsla litegrann också.

Nej,man kan som sagt inte vänta hur länge som helst.
    Och det ska man inte heller behöva göra när man har blivit behandlad så som hon har blivit.
    Det kan man inte begära.

Nej,då hade inget dåligt hänt en,om man kunde det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-16 20:52:40 följande:
    Korkad är jag inte och bra självkänsla har jag men vet att jag inte ser bra ut så därför är det inte lätt att få nån ny.
    Men du kan ju inte utgå ifrån att alla tänker som du och enbart går efter utseendet.

Och jo,du är korkad om du tar tillbaka din nya.
    Och självkänslan kan inte heller vara särskilt bra om du låter dig hunsas och övertalas av henne.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-17 20:53:47 följande:
    Det är inte självkänslan det är fel på utan att jag inte gillar konflikter av något slag.

Beroende på att jag även är skuldsatt skulle jag inte kunna köpa något fint till en ny heller det allra bästa skulle vara om jag och exet blev tillsammans igen, är inte tokkär i henne men det finns vissa känslor kvar trots allt om jag visste säkert att hon är singel skulle jag ta kontakt jag har hört mej för sen igår o vissa säger att hon inte har någon och andra säger att dom sett henne vid någon mans bil och även klivit in i den men den hade inte sett något pussande eller kramande mellan dom.
    Så då utsätter du hellre dig själv för att bli behandlad som en dörrnatta än att ta striden mot häxan?

Men varför pratar du inte med ditt ex själv?
    Du lär ju aldrig få ett klart svar om du pratar med en massa andra människor.
    Och ditt ex lär ju inte vänta på dig om hon inte vet att du har känslor kvar för henne.
    Eller hur.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-17 20:53:47 följande:
    Det är inte självkänslan det är fel på utan att jag inte gillar konflikter av något slag.

Beroende på att jag även är skuldsatt skulle jag inte kunna köpa något fint till en ny heller det allra bästa skulle vara om jag och exet blev tillsammans igen, är inte tokkär i henne men det finns vissa känslor kvar trots allt om jag visste säkert att hon är singel skulle jag ta kontakt jag har hört mej för sen igår o vissa säger att hon inte har någon och andra säger att dom sett henne vid någon mans bil och även klivit in i den men den hade inte sett något pussande eller kramande mellan dom.
    Och anledningen till att du är skuldsatt är ju din nya.
    Så tar di tillbaka henne och börjar köpa saker åt henne så lär inte dina skulder bli mindre.
    Har du tänkt på det?

Nej,då tycker jag att du hellre ska prata med ditt ex om du nu inte vill vara ensam.
    Har hon några känslor kvar för dig så lär hon uppskatta att du tar kontakt med henne.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-18 17:20:43 följande:
    Har tänkt på det och gör allt jag kan för att få bort skulderna så fort det går och det går liksom inte ihop med den nya.

Hörde också att exet har problem med sin ekonomi och tagit lån så inte så bra kanske att vi blir tillsammans är rädd för att allt rasar ännu mera om vi blir tillsammans men visst hon är inte en person som skulle ta lån för att göra ingrepp och så hon kanske behövt tagit lån för att ha råd med boende och mat till sig och barnen men vet inte vet bara att ett av barnen är bekymrad och jag kan inte hjälpa till med ekonomin.

Ska försöka igen att på något sätt få kontakt med henne var inga trevliga mess hon skickade till mej senats men hon har troligen all anledning till att vara bitter på mej av vissa anledningar. Förr förra gången var hon väldigt trevlig på messen.
    Nej,vill du ha bättre ekonomi och inte större skulder så är din nya inget alternativ.
    Hon tänker bara på sig själv och att hon ska ha det bra.
    Och hon kan ju tjäna pengar på att fortsätta prostituera sig.

Kanske kan du och ditt ex hjälpa varandra och få ordning på ekonomin?
    Ja,klart hon är bitter efter allt hon har gått igenom.
    Men om du visar henne att du verkligen menar allvar,att du vill försöka igen,så kanske hon ändrar sig?
    Det kan ju vara något annat som gjort att hon verkade ledsen också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-18 18:05:51 följande:
    Men eftersom hon var bitter så är jag orolig för att hon inte gillar mej längre och som sagt hon har all rätt i att vara bitter för jag försökte sälja lite saker som var hennes nu stoppade hon det genom att anmäla det vilket inte känns ok och jag vet inte ett dugg om vad dom händer efter man blivit anmäld jag skulle sälja för att få in pengar så frågan är hur man ska kunna hitta tillbaka till varandra efter en sån här sak? Jag skrev till henne att jag behövde pengarna men hon ville ha sina ting.

Hon exet menar jag nu sa vid något tillfälle att vi kunde gå till skuldrådgivare men jag trodde inte hon behövde det.
    Ja,men det kan jag faktiskt förstå att hon blev sur på.
    För det hade du ingen rätt att göra.
    Sen var det väl dessutom din nya som fick dig att göra det,om jag inte minns fel.
    Om du inte kan ge henne hennes saker tillbaka så är det minsta man kan begära att du åtminstone ger henne de pengar sakerna var värda.
    Men för henne hade kanske sakerna ett affektionsvärde också. Har du tänkt på det?
    Jag förstår att hon gjorde en anmälan,för du hade ingen rätt att sälja hennes saker utan att ens prata med henne först. Än mindre din nya!
    Där borde du verkligen ha satt ner foten!

Jag förstår om du tycker det känns konstigt att komma till henne och börja prata känslor i det läget.
    Men försök åtminstone visa att du bryr dig om henne och att du verkligen vill be om förlåtelse för allt du har gjort så får du väl se vart det leder sen.

En skuldrådgivare vore kanske inte så dumt för er.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-19 17:57:55 följande:
    Jo då hon ska få en ursäkt på något vis. Angående anmälan är jag orolig för att hamna i nått mer trubbel och i något register men vet också att jag har mej själv att skylla.
    Ja,det är ju en av anledningarna till att man ska tänka efter före innan man gör något dumt.
    Om du ber ditt ex om ursäkt och visar att du verkligen menar det så kanske hon tar tillbaka anmälan,om du har tur.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-20 18:23:46 följande:
    Anmälningarna hon pratat om tidigare har hon dragit tillbaka så ja chansen finns att hon gör det denna gång också när jag bett om ursäkt, sitter och skissar på ett brev nu.
    Det kanske vore ännu bättre att ta det mellan 4 ögon,så att säga.
    Då ser hon verkligen om du menar allvar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-20 18:36:06 följande:
    Jo men idagsläget ska jag resa åt ett annat håll i jobbet så jag får börja med ett brev kan skiva i brevet och fråga henne om hon vill träffa mej om ett tag.
    Ok. Ja,skriv det och berätta också varför du vill träffa henne.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.