• molly50

Barnen eller den nya.

Blomma73 skrev 2016-08-16 20:20:15 följande:
    Det kan vara lättklätt men behöver inte vara det, man kan ha helklänning på sig beroende på danstradition. Man kan dansa med käppar, ljuskronor mm.

Jämförde med kvinnliga hiphoprörelser eftersom den dansen är mycket mer höftrörelsekoncentrerad och mer likt ex. poledance än vad orientalisk dans är.

Vid hiphop är det mycket framåtrörelser med höften exempelvis medan orientalisk dans kan innebära runda cirklar med höften som blir till genom benens rörelser. De gånger jag uppträtt så är som sagt kvinnor och barn eld och lågor, medan män blir mer osäkra vid vissa typer av danser.

Jag ser magdans som en konstform som gör sig bäst på en stor scen då dansen blir mest varierad. Kolla in lite olika bilder på Suraya Hilal så kan du se några varianter av klädsel.

Men det här var offert topic så ska inte skriva något mer i ämnet, men är tröttsamt när folk blandar ihop magdans/orientalisk dans med prostitution...
    Fast det är väl ingen som har jämfört magdans med prostitution.
    Men några av oss har bara reagerat på att hon har haft sitt barn med på det.
    Med tanke på att det har kommit fram att TS nya är prostituerad så kan man inte låta bli att undra om hon har haft annat för sig än magdans då hon haft barnet med sig på båten. Och vart barnet har varit då.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-16 20:26:45 följande:
    Mycket möjligt att hon ljugit för honom och andra också.

Har ingen aning om allt som hänt vet bara att hon slängt saker och även slängt ut sitt ex hon har även snackat om hur dålig han var i sängen exmannen alltså och detta har hon sagt till minderåriga och om hon säger det samma om mej men det struntar jag i om hon gör bara hon inte säger det till minderåriga.
    Av det du har berättat att döma så verkar hon inte ha några gränser.
    Hon verkar inte sky några medel för att få som hon vill.

Men varför berätta för andra människor,och framförallt minderåriga om hennes och hennes ex sexliv?
    Det har väl inga andra än de själva med att göra.
    Och om han var så dålig i sängen,varför fortsatte hon då att ligga med honom bakom din rygg?
    Det låter inte som att hon har alla indianer i kanoten.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-16 21:45:31 följande:
    Hon tyckte väl att sin exmans tidigare barn skulle få reda på hur dålig han var och det är sjukt mycket är sjukt men visst om jag ska se något positivt i allt så har jag lärt mej mycket på denna resan och resan har långt ifrån allt varit dålig och jag har som sagt lärt mej mycket, kommer inte kunna skriva mera idag pga att jag är på resa och täckningen blir sämre och sämre, jag reser själv.
    Ja,det är riktigt sjukt att dra in barn i sina egna problem.
    Vad har de för utbyte av att veta hur deras pappa är i sängen,liksom?
    Det enda hon lär lyckas med är att vända sitt ex mot sig ännu mer.

Ok. Ja,jag hoppas att du inte har henne med dig på resan.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 08:01:24 följande:
    Jo då det är sjukt, hon är inte med på resan.
    Jag förstår inte hur hon tänker när hon gör så.
    Om hon vill ha alla emot sig eller vad det är.
    Eller om hon helt enkelt bara är dum-
    Fortsätter hon så här så lär hon snart ha lyckats vända alla emot sig själv.
    Och det har hon väl,ärligt talat,förtjänat i så fall.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 08:03:42 följande:
    Vill inte blanda in honom och vet ej om han redan vet eller inte.
    Fast han är väl redan inblandad i och med att han är barnets pappa.
    Jag tycker att han har rätt att få veta vad som pågår så han kan bemöta barnet på rätt sätt när de är ledset och inte vill åka till mamman osv, och kanske söka ensam vårdnad om han vill.
    Och barnet har rätt att få slippa vara med om mammans eskapader.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 18:48:36 följande:
    Hon tycker det är synd om henne som fått stå ut med honom inget att det var bra att komma till Sverige o så.
    Ja,det förstår jag också.
    Men sanningen är att det inte är det minsta synd om henne då hon själv har försatt sig i den här situationen.
    Jag kan tyvärr inte känna någon sympati för sådana människor som henne.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 18:51:11 följande:
    Tror nog att om han inte vet så kommer han få veta på ett eller annat sätt tror också barnet skulle få det bättre av att vara med sin pappa och sina halvsyskon än vara själv med mamman.
    Ja,men om du tror det så borde du ju faktiskt ta kontakt med pappan. För barnets skull.
    Det handlar om att barnet ska ha det bra. Inte om hur din nya ska reagera.
    Barnet är viktigast! Det ska inte behöva leva med någon som inte ens vet hur man är en bra mamma.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 20:33:19 följande:
    Tror inte hennes ex har tvingat hit henne hon är väldigt bestämd med vad hon vill och inte vill iallafall när jag varit med henne. Sant att barnet ska ha det bra kanske jag borde skicka honom ett sms och skriva kortfattat vad jag sett det andra dvs vad hans tidigare barn fått uppleva pga henne det borde han veta för det ena av det bröt ihop totalt av att få höra vilken oduglig man han var bl.a. var i sängen osv osv kan inte vara roligt att få höra o så himla onödigt att prata om sånt
    Hon kan ha ljugit ihop det med. Som så mycket annat.

Ja,jag tycker absolut att du ska skicka honom ett sms åtminstone så han får veta vad hon gör mot barnen.
    Det har han rätt att få veta och det är det enda rätta för barnens skull.
    De ska inte behöva gå och må dåligt pga att ingen vågar gå emot haggan.
    Strunta i hennes reaktion på det. Hon har själv försatt sig i den situationen!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-17 22:47:48 följande:
    Tror du hon ljugit sig till Sverige är trött så jag hängde inte med riktigt vad du menade?

Barnen ska inte behöva må dåligt det håller jag med om till 100 även om inte jag varit en bra pappa men jag försöker få kontakt med mina o tror det löser sig till slut. Skickar nog något till honom i morgon för inte bra att skriva när ögonen går i X ska ta o sova nu.
    Jag menar att hon kan ha ljugit om att han ska ha tvingat hit henne till Sverige.
    Hon verkar ju ljuga om så mycket annat så varför inte om det också.

Ja,det är nog bäst att skicka sms:et när du är piggare så du inte skriver fel.
    Men tveka inte nu! Tänk på barnen!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-18 18:46:49 följande:
    Har skickat sms till hennes ex där jag skrev det jag sett har inte fått något svar från honom än.

Jo hon kan ha ljugit om mycket men det som är konstigt är att hon oftast varit himla vänlig och intresserad av andra när vi varit tillsammans med dom o sen blivit som en annan person om ingen annan närvarit.
    Jättebra! Hoppas han inser vad hon går för nu då.

Hon låter som en väldigt instabil människa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-20 10:16:02 följande:
    Han har fortfarande inte svarat men strunt samma.

Jo det är hon hon hon som är bäst i allt, kvittar om andra berättar vad dom gjort så har hon gjort det bättre visst hon är duktig men inte på precis allt.
    Vi får väl hoppas att han tar det på allvar och svarar dig snart då.
    Och hoppas att han inte är dum nog att gå på hennes lögner och påhitt.
    För barnens skull!

Ok. Så´na människor har jag svårt för.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.