• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-21 12:06:15 följande:
    Egentligen behöver han inte svara mej utan agera istället. Idag mår jag inte så bra men det är jag själv som fixat det, blev några groggar för mycket igår var gott då men inte idag men så är det för många, ska lägga bort spriten för ett tag nu.
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men man vill ju samtidigt veta om han har läst det och om han kommer att agera.
    För barnens skull.

Ajdå. Det lät inte så roligt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-21 12:58:31 följande:
    Jo visserligen.

Äh det går över med vatten och en pizza.
    Ja,det är tur att det går att bota.  
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-04 14:44:11 följande:
    Nja inte riktigt än men snart så, har jobbat så mycket på sista tiden men det löser sig.

Tyvärr blev det nån grogg för mycket igår o ska lägga undan spriten ett bra tag nu vet att många säger det dagen efter men jag menar det verkligen för visst känns det bra när man är på kanelen men inte dagen efter, blir kaffe, vatten, Treo idag o tidigt i säng i kväll så obehagen är borta i morgon förhoppningsvis.
    Har du flyttat ut ännu och har din nya accepterat det?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-05 13:42:45 följande:
    Har en lägenhet och även om hon inte acepterar det så är det så.
    Men jag hoppas att du inte låter henne manipulera dig att komma tillbaka till henne.
    Hon vet att hon har lyckats med det förut och kan säkert försöka igen.

Har du tagit kontakt med dina barn och ditt ex då?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-05 19:11:13 följande:
    Hon försöker ta kontakt gång på gång men jag står emot.

Har lite kontakt med några av barnen och då via skrift, dom svarar väldigt kortfattat, dom andra har jag skrivit till också men dom har inte svarat något men hoppas det kommer, exet har jag inte kontaktat inte än men ska göra det när exakt vet jag inte.
    Det är bra om du kan fortsätta så och hålla dig iskall mot henne.
    Förr eller senare så kanske hon fattar vad som gäller.

Ok. Har du bett om ursäkt helhjärtat så de vet att du menar det?
    I så fall kanske de skulle svara dig lite mer än bara kortfattat.
    Om dus skriver till exet och ber om ursäkt också så kanske de skulle förstå ännu mer att du menar allvar.
    Vet de att du har gjort slut med din nya?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-06 09:08:39 följande:
    Tillslut faller väl poletten ner.

Har inte bett om ursäkt på det viset utan skrivit sorry för det som hänt och att jag finns för dom detta till barnen då. Exet har jag inte skrivit eller pratat med men det kommer och det kanske är så att barnen förstår mer dvs så som du skriver och nej har inte skrivit något om förhållande hit eller dit än.
    Fast det låter ju inte riktigt som en helhjärtad ursäkt att bara skriva "sorry ör det som hänt".
    De måste ju känna att du verkligen menar det också.
    Om du skriver till ditt ex och ber om ursäkt och verkligen menar det så kanske de tar det på allvar.

Ja,vi får väl hoppas att polletten trillar ner och att du inte går tillbaka till din nya.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-06 15:55:26 följande:
    Ska skriva när det är lugnare på jobbet, hinner inte nu.
    Skjut inte upp det för länge bara. Då kanske det är försent.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-06 12:04:11 följande:
    Nja sådär den nya ger sig inte tyvärr men jag står på mej.

Jag har skickat nått meddelade till exet och hon verkar iallafall inte arg eller bitter så det känns bra. Exet har tydligen blivit en helt ny kvinna som är jättevänlig.
    Bra att du står på dig! Men gör du det tillräckligt?
    Med tanke på att hon inte ger sig så kanske hon inte tar dig på riktigt allvar.

Det låter ju bra. Men av det du har skrivit om dit ex tidigare så verkar hon ju alltid ha varit snäll.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-09 10:00:17 följande:
    Kanske jag inte har sagt ifrån på allvar hon är inte att leka med för jag har hamnat i blåsväder, kan inte gå in i detalj i detta nu.

Jodå hon har varit vänlig förutom då när hon avvisade mej då var hon inte alls trevlig. Nu verkar det som hon står på bägge benen så skilsmässan har eventuellt gjort henne gott.
    Du har ju skrivit tidigare att du är konflikträdd så du har kanske inte visat henne att du verkligen menar allvar.

Ja,men det var kanske inte så konstigt att ditt ex inte var så trevlig mot dig då,med tanke på hur hon blev behandlad av dig och din nya plus allt annat som hon hade gått igenom med sina anhörigas död osv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-10 20:22:37 följande:
    Måhända att jag inte visat det men det verkar vara försent för hon träffar fortfarande den andra mannen men tydligen är det inget seriöst förhållande.

Och jag tror inte någon vill ha mej för snygg är jag inte, pengar har jag inte heller så den enda som verkar vilja ha mej är hon den nya och hon har gjort om sig lite och blivit finare men och det är ett stort MEN där med henne men va fasen har jag att välja på.
    Nu syftade jag på att du inte visat din nya att du verkligen menar allvar med att det är slut,med tanke på att hon fortsätter tjata på dig.
    Men du kanske vill ha henne tillbaka?
    Eller har du redan tagit tillbaka henne?

Men utan att berätta för ditt ex vad du känner så lär hon ju aldrig få veta det heller. Eller hur.
    Och du lär ju heller aldrig få veta var hon står.

Du måste ju också fatta att utseendet inte är allt.
    Om du själv inte är snygg så måste det ju finnas något annat du har som dina ex har fallit för.
    Din nya föll uppenbarligen för din plånbok.
    Men det tror jag inte gäller ditt ex med tanke på att ni levde länge tillsammans och fick barn och allt.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.