• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Ivfsyskon

Testdag på lördag och ska självklart testa då också, men jag känner min kropp. Det var bara så rätt denna gången.

Lycka till ni andra!

• Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-03 19:38:53 följande:
    Vid 9:30 redan! Hoppas äggen är redo då.

Längtar tills det är klart och livmodern får börja göra sitt, typ
    Skönt att få komma så tidigt. Jag ska jobba på förmiddagen och sen vila efter.

Det går säkert bra med embryona, ska du få två?
  • linoa131
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 21:23:15 följande:

Testdag på lördag och ska självklart testa då också, men jag känner min kropp. Det var bara så rätt denna gången.

Lycka till ni andra!

Men lördag är jättelångt fram för att avslöja en eventuell graviditet nu tror jag. vet inte hur det funkar med alla ivf-hormoner iofs men i vanliga fall börjar kroppen tillverka HCG i tillräckliga mängder efter längre tid än så för att det ska synas på test. Oftast iallafall tror jag! Så allt är inte slut än .

en sak jag funderar på inför ägguttag på onsdag. hur räknas dagarna inför insättningen? Är det typ 2 dagar räknad från uttagsdagen? Isf skulle det bli torsdag i mitt fall. Men om det skulle bli en längre odlingsperiod,hur gör de med helger vanligtvis? För i mitt fall verkar det hamna mitt under helgen :-/. Försämras embryots chanser om man väntar förlänge?
  • CAM86

Linoa13 om du ska ha 2 dagars så kommer det insättning på fredagen , min klinik jag är på har öppet på helgerna eftersom man aldrig kan veta exakt när insättningen blir. Jag gjorde min insättning i lördags.

• Utflykt i verkligheten

Håller på att bli knäpp! Helgen har späckats med aktiviteter, ändå så går det inte att bara slappna av och "leva som vanligt". Tankarna går hela tiden och för varje steg jag tag så undrar jag om det är ok att göra si eller så?

- "Är det ok att äta den här glassen?" (Läste någonstans någongång att man ska undvika att äta och dricka kallt)

- "Fasiken att jag inte började med akupunktur tidigare, har jag sumpat alla chanser nu?" (Har plöjt artiklar om fertilitet och akupunktur)

Ja ni fattar...???? Hur tidigt kan man testa egentligen? Jag testar redan negativt efter ägglossningssprutan iaf.

När planerar ni att testa? På testdagen och inte en sekund tidigare, ett par dagar innan testdagen, eller någon vecka innan testdagen? / "Gökboet here I come" ????????

• linoa131

Detta är min första ivf så jag vet inte hur jag kommer förhålla mig till testdagen. Just nu tänker inte jag på att testa utan att om inte min mens kommer då är jag gravid. Känns negativt att testa, känner på mig att det skulle visa negativt och ta slut på alla våra förhoppningar. Men vi får se. Kanske kan inte alls hålla oss.

• linoa131
    CAM86 skrev 2016-04-04 05:49:32 följande:

Linoa13 om du ska ha 2 dagars så kommer det insättning på fredagen , min klinik jag är på har öppet på helgerna eftersom man aldrig kan veta exakt när insättningen blir. Jag gjorde min insättning i lördags.

Tack för ditt svar! Så spännande
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-04 07:17:52 följande:

Detta är min första ivf så jag vet inte hur jag kommer förhålla mig till testdagen. Just nu tänker inte jag på att testa utan att om inte min mens kommer då är jag gravid. Känns negativt att testa, känner på mig att det skulle visa negativt och ta slut på alla våra förhoppningar. Men vi får se. Kanske kan inte alls hålla oss.

Så kan du inte tänka. Blodet betyder inte automatiskt att du inte är gravid och verkligen inte tvärt om heller. Jag vet många som blödde när de var gravida och som inte var gravida de gånger det inte kom något blod. Så förlika dig inte med det. Däremot märker man ju oftast om det är kört, om det kommer extremt mycket blod (man känner ju sin kropp bäst). Men du kan inte tänka att du är gravid bara för att du inte börjat blöda. Så ta test på din testdag, det finns en anledning till ett de säger att man ska göra det
  • celavie1

Ligger på britsen och väntar på äggplock. Känner mig inte så hoppfull med tanke på att jag bara har 4 blåsor varav en tydligen var väldigt stor. Typ 23 mm i fredags. Vet inte riktigt vad det innebär men sköterskan kommenterade det och sa att vi får hoppas de finner något i de andra. Så trött på min knäppa kropp som inte reagerar normalt! Nåväl ska bli skönt och få det gjort. Hoppas ni har det gott

Svar på tråden IVF mars/april