• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-06 04:39:02 följande:
    Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
    Okej. Men då tänker jag spontant att det ju kanske inte är så konstigt. Då har ni egentligen haft samma utgångsläge som oss, även om ni fick ut betydligt fler ägg från början. Ni har ju "bara" haft tre ägg och då finns det ju liksom inte så "mycket att jobba med" om du förstår vad jag menar. Det är extremt vanligt att några ägg faller bort och inte tar sig till frysen (extremt ovanligt att alla gör det alltså) Så då om man bara har två ägg kvar efter insättning så är det inte alls märkligt att de inte klarar sig till frysen. Stor kram och stort hopp till det ägget du har inuti!
  • Lotten
    Sjöblomman skrev 2016-04-05 22:12:20 följande:
    Oj, klurigt. Det bästa är nog att ringa kliniken och fråga. Men skulle du starta på torsdag som dag 4? Jag tänker att vissa kanske inte ens har mens så många dagar så det borde ju fungera.
    Själv har jag alltid startat på dag 2 när jag gjort korta (gonal-F).

Lycka till!
    Förra gången startade jag på andra jag med. För då blödde jag rikligt från dag 1. Jag har pratat med kliniken fram o tillbaka. Och igår började det komma lite mer men har avtagit igen och då sa dom att jag skulle starta på torsdag för de startar inte någon på onsdagar.

Inte van vid att blöda så här lite. Jag har tränat och ätit strikt och gått ner 7kg på ganska kort tid så jag tänker att det kanske har med det att göra. Kliniken vet om det också. Jag får ringa dom idag igen. Bara så rädd att vi ska behöva vänta ännu mer. Man har ju laddat och samlat kraft och så kanske blir det inget :(
  • Sarah32

Eftersom det är första gången för mig så vet jag ju inte hur lätt/svårstimulerad jag är, är nog lite rädd att bli överstimulerad.....

Mycketa tankar nu, men försöker ta det med ro och hoppas på det bästa, spännande är det iallafall dåmvi är närmare ett "riktigt" försök än vad vi någonsin har varit (det visste vi ju inte från början dock). Kram till dig!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 16:57:32 följande:

Yeah! Nu är vi igång tjejen! Jag vet ju med mig att jag får spruta länge, så lika bra att jag börjar före dig så vi kan följas åt så bra vi bara kan, haha

Visst är det läskigt, men nu är man snart igen på riktigt. Det ser jag fram emot! Får ny energi av det, då jag varit extremt deppig senaste dagarna. Hur har du det? Kram!

• kvillis

Hjälp mig.

Hej alla och lycka till med allt :)

Jag har en fråga. Tar tidigast ägglossningstest för att sen ska ha insättning.

Jag trodde jag inte skulle få ägglossning denna månad men imorse när jag tog testet blev något fel först. Jag doppade ner den i urinen som jag brukar göra men sen började den inte b lika dum som jag är doppar jag ner samma igen och då börjar det blinka och visa glad gubbe. Ska man tro på det?

Dom har sagt att jag ska göra testet på morgon urinen. Men om jag nu håller mig många timmar och gör ett nytt test och det visar glad gubbe då borde det stämma va? Eller tror ni det måste vara morgon urin?

• Sjöblomman
    Vi fick ut 11 ägg och av de var 7 st mogna. 4 blev befruktade. Så de 3 som odlades vidare klarade sig alltså inte. Det var samma förra omgången. Inget till frysen då heller.
    Jag förstår att du är besviken och ledsen! Man vill ju så gärna ha den där backupen i frysen. Behandlingarna tar enormt på krafterna och det är verkligen skillnad att "bara" sätta in ett fryst. KRAM
  • Sjöblomman
    Lotten skrev 2016-04-06 06:25:10 följande:
    Förra gången startade jag på andra jag med. För då blödde jag rikligt från dag 1. Jag har pratat med kliniken fram o tillbaka. Och igår började det komma lite mer men har avtagit igen och då sa dom att jag skulle starta på torsdag för de startar inte någon på onsdagar.

Inte van vid att blöda så här lite. Jag har tränat och ätit strikt och gått ner 7kg på ganska kort tid så jag tänker att det kanske har med det att göra. Kliniken vet om det också. Jag får ringa dom idag igen. Bara så rädd att vi ska behöva vänta ännu mer. Man har ju laddat och samlat kraft och så kanske blir det inget :(
    Då går det säkert bra. Det kan ju vara tidigare behandling som påverkat mensen också. Jag har märkt att jag blöder väldigt mycket istället för sparsamt tidigare.

Lycka till!
  • Sjöblomman
    kvillis skrev 2016-04-06 07:16:52 följande:

Hjälp mig.

Hej alla och lycka till med allt :)

Jag har en fråga. Tar tidigast ägglossningstest för att sen ska ha insättning.

Jag trodde jag inte skulle få ägglossning denna månad men imorse när jag tog testet blev något fel först. Jag doppade ner den i urinen som jag brukar göra men sen började den inte b lika dum som jag är doppar jag ner samma igen och då börjar det blinka och visa glad gubbe. Ska man tro på det?

Dom har sagt att jag ska göra testet på morgon urinen. Men om jag nu håller mig många timmar och gör ett nytt test och det visar glad gubbe då borde det stämma va? Eller tror ni det måste vara morgon urin?

Ring och kolla. Men det borde ju stämma med glad gubbe. Håller tummarna!
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-05 15:04:19 följande:

Nu har jag tagit sista "klockan 15-synarelan". Imorgon går jag över till att bara spraya två gånger om dagen då jag börjar med sprutorna på kvällen sen. Känns bra! Nu jävlar ska jag aldrig mer spraya synarela klockan 15. Den här gången ska vi lyckas!!

Tjoho! Härligt! Så skönt att vara igång. <3
  • FörstaIVF
    Hej!
    Jag var med om samma sak som du, inget ägg till frysen. Men du fick också tillbaka ett ägg förstår jag? Jag trodde heller aaaaaldrig att det skulle gå - var allmänt negativ, men det gick! Det är ju det här "guldägget" som alla snackar om.. dom finns faktiskt! Lycka till! :)
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-06 06:47:20 följande:

Eftersom det är första gången för mig så vet jag ju inte hur lätt/svårstimulerad jag är, är nog lite rädd att bli överstimulerad.....

Mycketa tankar nu, men försöker ta det med ro och hoppas på det bästa, spännande är det iallafall dåmvi är närmare ett "riktigt" försök än vad vi någonsin har varit (det visste vi ju inte från början dock). Kram till dig!

Förstår att det är extra nervöst för dig eftersom det är första gången. Men det kommer gå bra! Ta det som det kommer och försök ta ett steg i taget. Och fråga här om det är något. Nu går ju jag exakt bredvid dig så jag lyssnar och håller handen via nätet om det behövs

Omöjligt att veta nu hur lätt- eller svårstimulerad du är. Men det märks på första ultraljudet sen. Vilken spruta tar du och vilken dos? De reglerar efter hand sen, så var inte rädd om det inte hänt tillräckligt första ultraljudet. Stor kram!
Svar på tråden IVF mars/april