• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Helena 672
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-04 07:04:08 följande:

Håller på att bli knäpp! Helgen har späckats med aktiviteter, ändå så går det inte att bara slappna av och "leva som vanligt". Tankarna går hela tiden och för varje steg jag tag så undrar jag om det är ok att göra si eller så?

- "Är det ok att äta den här glassen?" (Läste någonstans någongång att man ska undvika att äta och dricka kallt)

- "Fasiken att jag inte började med akupunktur tidigare, har jag sumpat alla chanser nu?" (Har plöjt artiklar om fertilitet och akupunktur)

Ja ni fattar...???? Hur tidigt kan man testa egentligen? Jag testar redan negativt efter ägglossningssprutan iaf.

När planerar ni att testa? På testdagen och inte en sekund tidigare, ett par dagar innan testdagen, eller någon vecka innan testdagen? / "Gökboet here I come" ????????

Hej! Jag försöker också leva som vanligt men det är svårare än man tror. Hela tiden känner jag av och analyserar minsta lilla förnimmelse i magen, då jag är rädd att få mens hela tiden. Jag är på ruvdag 11 nu och har bestämt att inte att testa förrän om en vecka, som jag blivit instruerad om att göra. Men det är en kamp mot mig själv varje dag, eftersom att jag egentligen helst vill ta ett test direkt! 
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-04 08:46:23 följande:

Ligger på britsen och väntar på äggplock. Känner mig inte så hoppfull med tanke på att jag bara har 4 blåsor varav en tydligen var väldigt stor. Typ 23 mm i fredags. Vet inte riktigt vad det innebär men sköterskan kommenterade det och sa att vi får hoppas de finner något i de andra. Så trött på min knäppa kropp som inte reagerar normalt! Nåväl ska bli skönt och få det gjort. Hoppas ni har det gott

Stort lycka till idag! Håller mina tummar för er! Uppdatera oss gärna efteråt <3
  • mini72
    celavie1 skrev 2016-04-04 08:46:23 följande:

Ligger på britsen och väntar på äggplock. Känner mig inte så hoppfull med tanke på att jag bara har 4 blåsor varav en tydligen var väldigt stor. Typ 23 mm i fredags. Vet inte riktigt vad det innebär men sköterskan kommenterade det och sa att vi får hoppas de finner något i de andra. Så trött på min knäppa kropp som inte reagerar normalt! Nåväl ska bli skönt och få det gjort. Hoppas ni har det gott

När en blåsa är betydligt större än de andra, så kan det hända att det inte är en äggblåsa, utan en cysta. Det hände mig i februari, och då blev den tatt bort samtidigt som ÄP, inga konstigheter. Lycka till! :)
  • Lixom

Lycka till celavie1!

Och Sjöblomman med din insättning i em!

Nu har jag precis fått två små embryon insatta! Känner mig så glad!

6 äggblåsor > 5 ägg > 4 befruktade > ett jättefint 4celligt & ett 2celligt tid mig. De andra två försöker de odla vidare till blastocyster, de var inte tillräckligt bra för att frysas nu.

Hej ruvarstadie

• celavie1

Vad roligt och läsa att så många går in i ruvarstadie!

Själv tar jag den snåriga vägen fram. De fick bara ut ett ägg. Precis som första gången. Känner mig arg just nu och sedan kommer det gå över i sorg. Får väl hoppas på mitt enda lilla ägg.

• Utflykt i verkligheten
    Helena 672 skrev 2016-04-04 08:47:36 följande:
    Hej! Jag försöker också leva som vanligt men det är svårare än man tror. Hela tiden känner jag av och analyserar minsta lilla förnimmelse i magen, då jag är rädd att få mens hela tiden. Jag är på ruvdag 11 nu och har bestämt att inte att testa förrän om en vecka, som jag blivit instruerad om att göra. Men det är en kamp mot mig själv varje dag, eftersom att jag egentligen helst vill ta ett test direkt! 
    Och jag känner absolut ingenting! Som att inget särskilt alls har hänt... Svullen om magen är jag, men det var jag ju innan återföringen också efter alla hormonsprutor. Om man åtminstone kunde få en liten indikation på åt vilket håll det barkade så kunde man kanske slappna av mer? Eller kanske inte...
  • Utflykt i verkligheten
    celavie1 skrev 2016-04-04 11:28:22 följande:
    Själv tar jag den snåriga vägen fram. De fick bara ut ett ägg. Precis som första gången. Känner mig arg just nu och sedan kommer det gå över i sorg. Får väl hoppas på mitt enda lilla ägg.
    Håller tummarna stenhårt för dig!
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-04 11:28:22 följande:

Jag hoppas på ditt ägg, det vet du <3
  • linoa131

Andra ultraljud avklarad, 11 blåsor utav vilka 2 var på 20 (?!) Och resten mellan 11 och 19. Läkaren var positiv och sa att de skulle hinna växa till sig tills på onsdag då ägguttaget sker. Kommer de 2 stora bli förstörda tills dess? Nu är jag spänd och rädd att det inte skulle vara så många ägg i blåsorna eller att befruktningen inte skulle lyckas, eller att det inte delar sig.. säkert samma saker som alla andra. rädd också att äggledaren skulle ha fyllt sig med vätska igen vilket förstör allt. läkaren sa att hon inte såg något på ultraljudet vilket var ett bra tecken iallafall. ser framemot att äggplocket är klart och få veta lite mer.

är du fransk celavie? Oavsett önskar jag dig all lycka till med ägget. Har det klarat att utveckla sig hittills har det också goda chanser nu; -)

Önskar ocksåall llycka till för de som väntar nu på resultatet av allt man har byggt upp under de veckorna. Sjöblomman, liksom, utflykt i verkligheten. Ivfsyskon , jag har frågat om det där med att ta gravtest förtidigt på min klinik och de har bekräftat min teori .

Svar på tråden IVF mars/april