• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CJ1

Ivfsyskon; Det är fortfarande tidigt. Så inte säkert att det är misslyckat. När har du testdag?

Regnbågsdröm; Denna gång kommer guldägget! 

Ni som väntar på ägglossning och att börja spruta Lycka till!

Lixom; Håller tummarna på att dina 3 ägg skall dela sig fint. Lycka till imorgon.
    Du hade exakt samma utfall som mig och jag fick 3 fina blastocyster.

Själv är jag på RD 3. Har lite molande värk i magen, vänster sida som går ner i ljumsken, ibland känns det lite på höger.  Är rädd att man känner efter lite väl mycket och "hittar" på symtom. För mig är ruvarperioden jobbig med ångest. Dock kommer jag veta reda på onsdag/torsdag då det är bim.

• Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-03 15:44:26 följande:

Ivfsyskon > åh så tråkigt att höra, men hoppas att allt hopp för denna omgång ändå inte är ute.

Linoa131 > Hoppas många äggblåsor ser fina och stora ut!

Nicka > lycka till!

Regnbågsdröm > hoppas denna nya omgång ger dig fina ägg!

Själv har jag fått besked från kliniken att tre ägg befruktades.... Önskar såååå mycket att de ska ha utvecklat sig fint tills imorgon då insättning är planerad!!!

Började med lutinus idag, på klinikens uppmaning. Såg på bipacksedeln att de säger att man ska börja samma dag som äggplock? Undrar då varför kliniken tyckte idag räckte?

Vill ju att slemhinnan ska vara fin imorgon så ägg får bra miljö.....

Tack, imorn blir det insättning för oss båda!

Tidigare har jag alltid börjat med Lutinus på dag 2 efter ÄP, men den här gången sa de dag 4, vilket är imorn.
  • Lixom

CJ1 > åh tack, hoppas jag har samma tur som dig med äggen utveckling! Hoppas att ditt ruvande går fint! Förstår att det är jobbigt att vänta, men det är en så liten del av en förhoppningsvis påbörjad graviditet! Håller tummarna hårt!

• Lixom

Sjöblomman > aha så var det ju! Spännande och nervöst samtidigt. Mycket väntan i den här processen.... Tack för svaret om Lutinus, blev lite osäker där.

• Sjöblomman
    Lixom skrev 2016-04-03 17:59:40 följande:

Sjöblomman > aha så var det ju! Spännande och nervöst samtidigt. Mycket väntan i den här processen.... Tack för svaret om Lutinus, blev lite osäker där.

Vilken tid har ni insättning? Vi har 14:20
  • Lixom
    Sjöblomman skrev 2016-04-03 19:23:31 följande:

Vilken tid har ni insättning? Vi har 14:20

Vid 9:30 redan! Hoppas äggen är redo då.

Längtar tills det är klart och livmodern får börja göra sitt, typ
  • CAM86

Lycka till imorgon på insättningen, håller tummarna att allt går bra för er <3 ivfsyskon - sänder dig en massa styrke kramar <3

• Lixom

Cam86 > Tack, och hoppas din ruvning går jättebra, det går säkert bra ni som fått så fin tillbaka

• 13Juli
    Ivfsyskon skrev 2016-04-03 14:04:24 följande:

Tack! Just nu är det bara svart. Trodde verkligen på denna gången. :(

Jag vet hur du känner ????
  • 13Juli
    13Juli skrev 2016-04-03 20:51:55 följande:

Jag vet hur du känner ????

Det skulle vara ett hjärta, inga frågetecken.

Jag var ocå bombsäker på att det hade tagit sist. Men sen kom mensen. Finns ingen tröst. Det enda man kan göra är han kämpa för att orka gå vidare.
Svar på tråden IVF mars/april