• Lixom

IVF mars/april

Hej,
    jag hoppar in här i tråden för vill gärna följa och kunna ha någon att fråga om råd.

Lixom - 39 år. Första IVF-försöket nu i Köpenhamn. ÄP satt till slutet av nästa vecka. Vi gör TESA/ICSI pga min man är steriliserad.
    Är ganska nervös för allting. Tar Gonal-f nu men har inte känt någonting alls ännu, ska till läkaren på torsdag för att se om något har hänt.

Håller tummarna hårt för alla här i tråden!

• Lixom

Tack Sjöblomman!
    Jag kör korta och en dos på 300 IE.

Det låter på nåt vis mer betryggande att känna av lite mer som du då gör nu. Jag har ju inte riktigt koll på det långa eftersom jag är nybörjare på allt kring detta.

Har gjort två inseminationsförsök tidigare (donator) som inte lyckades.

• Lixom

Hej CJ1!

Vi gör också icsi och jag är också 39. Första försöket, blir förhoppningsvis ÄP på torsdag.

Lycka till med er FET!

Spännande att följa alla här, hoppas innerligt att det ska gå vägen för alla.

• Lixom

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

Sarah32, 34 år. Försökt i 2 år, ingen grav. Första försöket, långt protokoll. Spraystart 20/3, planerat äggplock v. 16.

Lillajag86, 30 år. Första IVF försöket. Långa protokollet. Spraystar Synarela 1/3. Sprutstart Menopur 26/3. Beräknat äggplock v. 14.

Lixom, 39 år. Har gjort två inseminationer innan som inte lyckats. Första IVF försöket. Kort protokoll, ska göra ICSI. Sprutstart Gonal F 20/3. Äggplock 2/4.

• Lixom

Sjöblomma >Låter jobbigt, men skönt att ha plocket gjort. 10 låter ju bra! Håller tummarna.

Jag ska göra mitt äggplock imorgon och är nervös. Äggblåsor har de sett ungefär 8 i okej storlek på UL2, så jag hoppas på tur.... Gör ju också icsi

• Lixom

Hoppas verkligen det går vägen för alla er som redan ruvar!

• Lixom

Sjöblomman > Jag går på vitanova i Köpenhamn.

Tack för lycka till:et! :)

Jag har inte velat berätta på jobbet, så får vara sjuk de gånger det behövs... Lite dumt men men.... Dock gjort UL här i Sverige & min läkare var snäll och skrev ut de danska recepten här, tur! Hade kostat mkt bara det annars...

• Lixom

Regnbågsdröm > Vad skönt att blödningen kommit så du får komma igång nu i veckan!

Det är lurigt det där att följa & fråga om andras erfarenheter känner jag själv. Det är både bra ibland och kan skapa oro, samtidigt. Själv har jag valt att försöka bara förlita mig på min klinik och att de gör allt de kan, även om det är svårt.

Idag har de gjort äggplock på mig, hade 6 blåsor & det blev 5 ägg. Gjorde ont på en sida, men helt klart uthärdligt. Inte så många ägg men jag är ju 39...

Nu lite nervös väntan tills imorgon då de meddelar hur många som kunnat befruktats..

Vet inte när lokalbedövning släpper? , men så här 3,5 timmar efteråt känner jag ingen smärta alls...

• Lixom

Ivfsyskon > åh så tråkigt att höra, men hoppas att allt hopp för denna omgång ändå inte är ute.

Linoa131 > Hoppas många äggblåsor ser fina och stora ut!

Nicka > lycka till!

Regnbågsdröm > hoppas denna nya omgång ger dig fina ägg!

Själv har jag fått besked från kliniken att tre ägg befruktades.... Önskar såååå mycket att de ska ha utvecklat sig fint tills imorgon då insättning är planerad!!!

Började med lutinus idag, på klinikens uppmaning. Såg på bipacksedeln att de säger att man ska börja samma dag som äggplock? Undrar då varför kliniken tyckte idag räckte?

Vill ju att slemhinnan ska vara fin imorgon så ägg får bra miljö.....

Svar på tråden IVF mars/april