• Ivfsyskon

IVF mars/april

Hej! Hoppar in här. Har påbörjat vår 3:e ivf, men på ny klinik och med ny metod. Kör korta för första gången. Vi har en dotter född -12 och försöker nu få syskon.

• Ivfsyskon

Tack! Jag tar Bemfola 225 och ska börja med Oraglutran + Bemfola ikväll. Tidigare har jag sprayat med Suprecur och tagit Gonal-f, men nu är det en helt annan rutin för mig. Har bytt klinik från RMC i Linköping till Carlanderska i Götrborg. Ska bli spännande. Detta blir vårt 4:e äp. Däremellan har vi gjort 3 FET.

• Ivfsyskon

Listan:

Kopiera och klistra in i nytt inlägg. OBS! Använd inte citera-knappen!

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Inväntar mens för sprutstart Menopur.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

• Ivfsyskon

Någon mer som sprutar med Orgalutran? Usch vilken spruta alltså! Tjock, trubbig nål och det sviiiiider efter den och kliar som attan. Men det går över som tur är.

• Ivfsyskon

Dåligt resultat på ultraljudet. Endast 9 äggblåsor som inte hade växt till ordentligt trots 9 dagar med sprutor. Förhoppningarna är låga...

• Ivfsyskon

[quote=76454169][quote-nick]Dipsy skrev 2016-03-18 22:02:26 följande:[/quote-nick]

tar äggmognadssprutan i morgon, äggplock på måndag....med endast 6 äggblåsor så jag tyckte Ivfsyskon: dina 9 var många...

De andra gångerna har jag haft många fler och ändå bara fått 2-3 ägg, så därför det kändes "dåligt". Men det kanske är ok då...

• Ivfsyskon
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-19 00:09:55 följande:

9 äggblåsor är inte ett dåligt resultat. Det är fullt normalt.

Är det så? Kändes lite. För det är väl inte säkert att det är ägg i alla?
  • Ivfsyskon

Nytt ultraljud imorgon. Hoppas verkligen att äggblåsorna har växt till nu. Håll tummarnar ni snälla. ??????????????

Har fått ställa in påskfesten vi skulle ha här hemma ifall vi får åka på äggplock då. Hoppas det blir torsdag eller fredag. Helst onsdag. ????

• Ivfsyskon

Ska inte vara ??? Skulle vara emoijisar. Glömt hur fl funkar sen sist märker jag. Haha

Svar på tråden IVF mars/april