• Anonym (Ärligt?)

Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?

Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?

När jag frågar typ en civilekonom, socionom eller lärare så säger dom alltid att man ska se det som heltid alltså 40h/vecka... Jag frågar dom ärligt hur mycket dom pluggade, att det är sällan man når upp till 40h/vecka på lärarprogrammet till exempel... Men dom är så jävla oärliga med att säga hur mycket dom verkligen pluggade, allt för att skryta...

Varför har folk sådana problem med att ärligt säga hur mycket dom verkligen pluggade och inte bara komma med det klassiska kommentaren att man ska se det som ett heltidsjobb alltså 40h/vecka.

Jag frågade ifall dom pluggade 20, 30, 40, 50h... Men fan heller... Dom ger sig inte... Varför är dom inte ärliga och säger som det är bara?

Jag möter sådana personer säkert 50% av gångerna jag frågar... Herregud...

• Svar på tråden Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?
  • Thotis90

Jag har inte studerat på högskola eller universitet ännu (planerar att söka efter att jag samlat de sista meritpoängen jag behöver för att kunna konkurrera om en plats), men jag stack aldrig under stolen med att jag pluggade varje vaken timme under gymnasiet. Jag kommer göra likadant när jag vidareutbildar mig sen.

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • border1

Jag pluggar nu och jag lägger ner mer än 50 timmar i veckan på att plugga.

The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.
  • Emy88

Jag pluggade långt mer än 40 timmar i veckan under de fem år jag läste på universitet. Jag gick in med inställningen att lära mig så mycket som möjligt och hade ett stort intresse för det jag läste. Kurskamraterna läste inte alls lika mycket och klarade sig igenom utbildningen men efter omtentor och kassa betyg. Jag däremot fick nästintill full pott på samtliga tentor och kände mig stolt över att jag gjort mitt allra bästa.

• Anonym (Ina)
    Aniiee skrev 2016-02-14 16:56:32 följande:

Jag har, men det är som sagt bara tragiskt/av tragiska orsaker.... Människor med normala liv skriver inte upp hur mycket de pluggar/har tid att plugga. Bara tragiska människor gör det.....

Nja, håller inte med om det :) jag har antecknat lite och gjort mycket scheman så jag vet nästan exakt hur många timmar jag har pluggat. Tycker inte jag är tragisk för det ;)
  • Anonym (Allvarligt talat?)

Jag pluggade till 80p elektroingenjör 90-92, och sen påbyggnadskurser 92-mitten av ht-95 när jag hoppade av för att jag fick jobb. Plus sommarterminen -94.
    Jag pluggade elektroteknik, människan och naturen, signal- och teleteknik, arkeoastronomi, datavetenskap, skotskgaeliska, matematik, juridik, mer dataventenskap, gjorde några praktikjobb, jobbade en massa på servicehus för att få råd att resa på loven och inte behöva ta fullt studiemedel, brände lönen på nationerna upp till 6 kvällar i veckan... Drömmer
    Jag pluggade säkerligen ca 40 timmar/vecka i snitt under de 5 åren, mer ibland, mindre ibland.
    VEM BRYR SIG?
    Hade jag varit Einstein hade jag kanske gjort det på 30tim/vecka, hade jag haft IQ fiskmås hade jag kanske behövt 60 timmar/vecka.
    VEM BRYR SIG?

Varför är det viktigt för dig? Jag kan inte tänka mig en enda person som pluggat som kan svara exakt på den frågan ens vad gäller veckan före, för det är helt omöjligt att avgöra.
    VARFÖR tycker du att du behöver veta detta och varför frågar du?

Jag skulle kunna starta en tråd om hur folk ljuger om jag frågar hur många timmar de spenderar på toaletten varje vecka, men jag är inte intresserad och skulle själv inte kunna svara på den frågan så jag ställer den inte.

Vad är du ute efter?

• elyse

2-8 timmar i veckan utöver föreläsningar. Jag läste till förskollärare och har lätt för mig när det gäller att plugga. Hade kursare som fick lägga betydligt mer tid på plugg. Sista terminen lade jag 3-4 timmar per dag på uppsatsen.

• Aniiee
    Anonym (Ina) skrev 2016-02-14 21:32:00 följande:
    Nja, håller inte med om det :) jag har antecknat lite och gjort mycket scheman så jag vet nästan exakt hur många timmar jag har pluggat. Tycker inte jag är tragisk för det ;)
    ah, just give in to the tragedy of it all! Traaagic.... traaaaaaagic..... traaaag.. *host, host, harkel, spott, flämt*. Ah... eh... fluga i halsen..... (*L*)
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (Annie)

Pluggar till läkare och oftast har vi haft schemalagt ca 8-16 med föreläsningar/seminarier/praktik, med kanske en ledig FM/EM i veckan för inläsning. Under tentaperioder lägger jag kvällar/helger utöver detta, ibland krävs förberedelse av seminarier kvällstid även under veckorna. Alla föreläsningar är inte obligatoriska, så man kan ju skippa en del av dem om man vill

Det är svårt att skatta total studietid men skulle säga att det blir ca 40 h i veckan, har klarat mig bra på det. Jag brukar fråga folk hur mkt schemalagd studietid de har eftersom detta varierar från ett par timmar i veckan till vårt typ av schema..

• Fiona M

Varför anser du att folk inte är ärliga om de ger dig ett svar du inte håller med om?

• M1rella
    Anonym (Ärligt?) skrev 2016-02-14 13:34:56 följande:

Ja... Var ärlig och säg som det är.

Det skulle jag också gjort om jag pluggade ett program.

Jag är intresserad hur mycket dom pluggar, klart man blir sur på sådana som ljuger.

Finns många som inte räknar exakt antal timmar de studerar. Att studera ett program på heltid är lika med ett heltidsjobb, dvs 40h/vecka. Men viss lägger ner mer timmar eller mindre.

Jag svarar att jag studerar på heltid och inte exakt antar timmar eftersom det är något jag inte vet och någon som ÄR totalt ointressant för andra!
Svar på tråden Varför är inte folk ärliga nu för tiden med hur mycket dom pluggade per vecka i snitt?