Anonym (ts) skrev 2016-02-12 13:27:19 följande:
"Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN."
- Naturligtvis inte ok. Man ska inte tvinga ngn att kaka någon någonting. Om barnen däremot vill kalla henne detta bör de naturligtvis få det om de alla är bekväma med det.
"Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. "
- Hur pappan och hans sambo lägger upp varsagspusslw4 har du absolut ingen med att göra.
Att hon kommer med på matcherna har du faktiskt inte heller ngt med att göra. Hon tillhör barnens familj
"Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu."
- har hon tvingat barnet är det ett övergrepp. Om barnet ville det så ser jag absolut inga problem med det. Kanske är bonusmamman bra på att lyssna på barnens vilja och önskemål?
"Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne? "
Har hon tagit den mot din dotters vilja bör hon naturligtvis lämna tillbaka den. Prata med pappan om det. Har din dotter ändrar sig och GETT henne den är det upp till dottern såklart.
"Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner."
- Och? Än en gång har du inte med att göra hur de lägger upp vardagen hos sig.
"Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon".
- Ditt ex har gjort ett val att göra på detta vis. Han är en vuxen människa och får sluta skylla på andra för att han antingen tagit ett beslut eller inte vågar stå för vad han tycker. Oavsett vad hon vill har han ett ansvar att själv stå för sina beslut.
"Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne."
- Vad roligt för dina barn att bli firade lite extra :) Och att andra än de ni bjudit in får chansen att fira dem. Nästa gång kan ni ju ha ett kalas där hon och de av hennes vänner som vill uppvakta barnen också är välkomna. Så slipper barnen bli firade en extra gång menar jag...
"Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen."
- Låter mycket märkligt. Vad är pappan? Sover inte han i samma rum som sin sambo? Hur gsmla är barnen? Har de mycket mardrömmar?
Ibland är det bra att varva ner o stänga av TV ett tag innan läggning. Många familjer har begränsad TV och datatid. Återigen undrar jag vad pappan är?
"Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?"
- Det är inte ditt val utan pappans.
"Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull. "
- Då borde du väl vara glad? Då är hon ju inte med dina barn? Nä, men det beror ju på hur hon beter sig när hon kommer hem? Skriker, gapar hon? Är hon aggressiv? Eller går hon och lägger sig o sover?
Gällande vissa saker låter hon gränsöverskridande. Å andra sidan låter du som om du vill lägga dig i en hel massa saker du inte har med att glra, kontrollerande och svartsjuk... Så det är lite svårt att bedöma.