• Anonym (ts)

Bonusmamman elak...

Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN.

Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. 

Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu.

Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne?

Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner.

Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon.

Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne.

Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen.

Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?

Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull.

Finns självklart mycket mycket mer att berätta - detta är bara en bråkdel.

• Svar på tråden Bonusmamman elak...
  • Ess

Det enda felet jag ser i ts är att hon tvingar dem att kalla henne mamma, där har du helt rätt i att hon ska lägga ner.
    Att hon går ut och festar och kommer hem full på kvällen/natten, är hon i sin fulla rätt till eftersom det inte är hennes barn som hon är ansvarig för.
    Att hon är ensam med dem när han jobbar, är väl inget jag skulle ställt upp på. Men alla är olika och det är inte fel om de vill ha det så hos sig.

Prata med ditt ex om att det inte är ok att tvinga barnen kalla henne mamma. Att försöka ligga med honom för att bli av med henne verkar bara korkat. Det hade inte varit så bra för din självkänsla om han konstaterat att han hellre skulle leva utan sex resten av livet framför att ligga med dig.............

• Ess
    Brumma skrev 2016-02-12 19:41:39 följande:
    Undrar hur många matcher man hinner med på två månader. Eller hur ofta man råkar springa på mamman när man festar. Det kan ju bara ha varit typ fyra helger hon bott där samtidigt som barnen..
    Ja precis.
  • Anonym (Jisses)
    Fast alltså nej, jag tycker det verkar vara TS som inte har alla hästar hemma.
    För det första låter hela historian uppdiktad, då hon börjar rada upp problem som att den nya skjutsar, firar deras födelsedagar extra och tar hand om barnen.

Att dessutom ha sett den nya "aspackad" ute EN gång (här gissar jag mer på att TS sett nya ute och tagit något glas vin) och i sitt huvud gjort om det till att den nya alltid är full hemma bland barnen.

Ts har varit ute i familjerätten pga av exets TVÅ tidigare flickvänner, vilket låter mer som att problemet ligger hos TS.

Att dessutom tycka att ligga med sitt ex för att de ska göra slut låter som en bra lösning?! Alltså jag storknar. Vilken vuxen människa tänker så?

TS, du behöver hjälp med din svartsjuka och ditt beteende i allmänhet, sök hjälp!

• Anonym (Hans å Gretchen)

Mår barnen bra? Är glada? Rena, utvilade, mätta?

Sköter skolarbetet? Etc.

Annars får du ta hjälp TS. Börja på familjerätten.

• Griseknoen35
    Anonym (Jisses) skrev 2016-02-13 09:50:01 följande:

Fast alltså nej, jag tycker det verkar vara TS som inte har alla hästar hemma.
    För det första låter hela historian uppdiktad, då hon börjar rada upp problem som att den nya skjutsar, firar deras födelsedagar extra och tar hand om barnen.

Att dessutom ha sett den nya "aspackad" ute EN gång (här gissar jag mer på att TS sett nya ute och tagit något glas vin) och i sitt huvud gjort om det till att den nya alltid är full hemma bland barnen.

Ts har varit ute i familjerätten pga av exets TVÅ tidigare flickvänner, vilket låter mer som att problemet ligger hos TS.

Att dessutom tycka att ligga med sitt ex för att de ska göra slut låter som en bra lösning?! Alltså jag storknar. Vilken vuxen människa tänker så?

TS, du behöver hjälp med din svartsjuka och ditt beteende i allmänhet, sök hjälp!

Håller helt med. Skulle precis skriva nått liknande!
  • Anonym (Hans å Gretchen)

Har aldrig läst något mindre trovärdigt på FL.

Larvigt och lurvigt. Troll.

Anonym (ts) skrev 2016-02-12 14:20:02 följande:

Mitt ex kommer inte att gå till familjerätten igen då han redan har varit där 2 gånger med sina tidigare extjejer. Han tyckte det var jobbigt eftersom det blev värre på hemmafronten då har han förklarat för mig.Jag funderar på om jag ska ha 6 med honom någon kväll och hoppas på att otrohet är en dealbreaker för henne så hon flyttar. Men det kanske är larvigt? Jag vet att hon är sjukligt svartsjuk gällande mig så det kanske räcker med att han får sova över ibland?

• Farfallos
    Anonym (ts) skrev 2016-02-12 13:36:20 följande:
    Läs igen så kanske du ser mina frågor!
    Jo, jag läser men fattar inte. Du skriver en hel del som kan vara riktigt illa. Om t.ex din dotter inte önskade färga håret, men ändå blev tvingad, så är det riktigt illa, men om hon önskade det så är det ju du som är skrämmande. Likaså är det lite skrämmande och obegripligt att du frågar om du kan polisanmäla henne för en skitsak när hon kommer hem jättefull. Du bryr dig om sådant som du inte har med att göra, och att döma av det lilla du avslöjar är det lätt att få uppfattningen att dina barn inte har en enda vettig vuxen (inklusive dig) i sin närhet. Förhoppningsvis har jag fel, men bara det faktum att du tar upp och stör dig på att hon går på dina barns matcher är ett gigantiskt varningstecken. Du behöver verkligen själv ta dig en funderare på din roll som mamma, oavsett hur illa exet och hans nya beter sig.

Ta kontakt med socialkontoret i din kommun och begär att få till ett möte mellan er tre vuxna där ni kan få råd av en kunnig vuxen, för jag tror tyvärr inte att någon av er har förmåga att lösa detta på egen hand, och det kommer barnen få lida för.
  • Anonym (creepy)
    Anonym (ts) skrev 2016-02-12 14:26:16 följande:
    Jag vet inte om barnen har märkt att hon är full, det är jag som (eftersom jag är barnfri då) har sett henne stupfull på krogen när det är mannens barnhelg.
    Varför håller du sån koll på henne? Även om hon är stupfull på krogen så är det inte din ensak. Hur kan du veta att hon ens sov hemma den natten?

Hur kan hon ha stenkoll på barnen, tvinga dem att sova på madrasser i hennes och pappans rum och vägra dem att se TV samtidigt som hon ständigt är ute och super sig full?

Det låter som om din fantasi har skenat iväg ordentligt och kanske skulle du må bra av att prata med någon om det.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (creepy) skrev 2016-02-13 10:37:21 följande:

Varför håller du sån koll på henne? Även om hon är stupfull på krogen så är det inte din ensak. Hur kan du veta att hon ens sov hemma den natten?

Hur kan hon ha stenkoll på barnen, tvinga dem att sova på madrasser i hennes och pappans rum och vägra dem att se TV samtidigt som hon ständigt är ute och super sig full?

Det låter som om din fantasi har skenat iväg ordentligt och kanske skulle du må bra av att prata med någon om det.

Man kan vara jävligt duktig och jävligt packad om vartannat :P
  • Anonym (Hmm)

Om du ligger med honom och de INTE gör slut, då har ni mer problem. Para ihop honom med en sexig istället.

Svar på tråden Bonusmamman elak...