• Anonym (ts)

Bonusmamman elak...

Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN.

Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. 

Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu.

Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne?

Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner.

Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon.

Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne.

Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen.

Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?

Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull.

Finns självklart mycket mycket mer att berätta - detta är bara en bråkdel.

• Svar på tråden Bonusmamman elak...
  • Furienna
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 18:21:53 följande:
    Hon försöker bygga en relation till TS barn. Vilken slags förälder blir arg över det?
    Men är det inte märkligt att hon övergett sina egna barn och försöker ersätta dem med bonusbarnen?
  • Anonym (Z)
    Furienna skrev 2016-02-13 19:11:06 följande:
    Men är det inte märkligt att hon övergett sina egna barn och försöker ersätta dem med bonusbarnen?
    Fast med tanke hur ts formulerar sig och skriver kanske de övergivna egna barnen i själva verket är övergivna fd bonusar...
  • Sandra8978
    Överger man sina barn är man inte frisk.
    Att man försöker bygga en relation till sina bonusbarn är det dock inget konstigt med, tvärtom.
  • Anonym (??)
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 18:20:03 följande:
    När barn märker att de får uppmärksamhet om de snackar skit om någon så kan de bre på en hel del. Det har jag egen erfarenhet av, även om vi för egen del valt att motarbeta det genom att inte ge överdriven uppmärksamhet till liknande utfall.

Ha lite kritiskt tänkande. Detta är något mamman hört via små barn.

Barnet kanske gav teckningen till bonusmamman och sen kommer biomamman och säger "var är teckningen jag skulle ha?"
    Vad tror du barnet kommer säga? Kanske att det inte var barnets val?

Att de inte får sova på sina egna rum, kan också vara något som hänt vid något tillfälle. Kanske la deras värmesystem ner en natt och rätt som det är "får vi inte sova i våra egna rum"
    Barnen var väl ändå 9 och 12? 
  • Virriga Vera
    Jag tycker ärligt att det är märkligare att TS hunnit dra med sitt ex 2 ggr till familjerätten för att bli av med hans dåvarande flickvänner och nu funderar på att ligga med exet för att bli av med nuvarande.
  • Furienna
    Virriga Vera skrev 2016-02-13 20:41:39 följande:
    Jag tycker ärligt att det är märkligare att TS hunnit dra med sitt ex 2 ggr till familjerätten för att bli av med hans dåvarande flickvänner och nu funderar på att ligga med exet för att bli av med nuvarande.
    Det kan ju vara att TS inte är riktig "färdig" med sin ex-man ännu (han har haft tre andra sedan separationen, men hon säger inget om i fall hon haft någon ny). Men det kan väl ändå vara så att den här andra kvinnan är knäpp också?
  • Anonym (ts.)
    Virriga Vera skrev 2016-02-13 20:41:39 följande:
    Första gången var det för att vi tänkte eventuellt försöka lappa ihop vårt förhållande, andra gången var det för att han inte kunde ha barnen som tidigare pga den nya.

Förslaget har båda gångerna kommit från honom, så att säga att "jag dragit med honom" stämmer inte riktigt. Problemet låg hos honom, det var hans förslag. Men han kommer troligen inte vilja det igen - och inte heller den nya.

Han har dock sovit hos mig och barnen hela helgen efter storbråk där hemma. Tror hon kommer flytta hem igen. Skrattande
  • Anonym (creepy)
    Anonym (ts.) skrev 2016-02-15 10:57:42 följande:
    Första gången var det för att vi tänkte eventuellt försöka lappa ihop vårt förhållande, andra gången var det för att han inte kunde ha barnen som tidigare pga den nya.

Förslaget har båda gångerna kommit från honom, så att säga att "jag dragit med honom" stämmer inte riktigt. Problemet låg hos honom, det var hans förslag. Men han kommer troligen inte vilja det igen - och inte heller den nya.

Han har dock sovit hos mig och barnen hela helgen efter storbråk där hemma. Tror hon kommer flytta hem igen. Skrattande
    Barnen måste bli otroligt förvirrade. Stackars barn.
  • Anonym (Knäppt)

Ni verkar ju lite knäppa allihopa. Stackars barn.

• Anonym (Ba)

Fy vilket instabilt liv för barnen. Att ha kassa föräldrar är inte lätt.

• Anonym (ts)

Vi lever ihop igen och kommer gå i familjeterapi för att få detta att fungera. Alla är nöjda och glad - i synnerhet barnen. Skrattande

• Furienna
    Anonym (ts) skrev 2016-02-24 15:39:19 följande:

Vi lever ihop igen och kommer gå i familjeterapi för att få detta att fungera. Alla är nöjda och glad - i synnerhet barnen. Skrattande

Hoppsan! Ja, bara det blir bra för alla så...
  • Anonym (Fullkomligt galet)

Brumma har du egna barn bortsett från ditt bonusbarn?

Ts- se till att få bort denna hemska människa från barnens liv med alla medel som krävs, ja lagligt såklart. Men som någon skrev så känns det inte som om du och ditt x är färdiga med varandra. oavsett så ska denna kvinnan inte tvinga sig på DINA barn! sjuka individ, klart hon lider av en störning och ditt x kan ju inte vara helt frisk som tillåter det.

• Anonym (Fullkomligt galet)
    Anonym (ts) skrev 2016-02-24 15:39:19 följande:

ha ha ha ha såg detta försent, hann att posta innan. Grattis och hoppas att ni blir lyckliga 
  • Brumma
    Anonym (Fullkomligt galet) skrev 2016-02-29 16:48:34 följande:

Brumma har du egna barn bortsett från ditt bonusbarn?

Ts- se till att få bort denna hemska människa från barnens liv med alla medel som krävs, ja lagligt såklart. Men som någon skrev så känns det inte som om du och ditt x är färdiga med varandra. oavsett så ska denna kvinnan inte tvinga sig på DINA barn! sjuka individ, klart hon lider av en störning och ditt x kan ju inte vara helt frisk som tillåter det.

Ja. Två..

Hur så?
  • noways

När barnen ska vara hos sin pappa är det ju pappan de i första hand ska umgås med. Får de alls träffa sin pappa eller är de bara med hans galna flickvän ? De är ju han som ska ta föräldraansvaret. Har du möjlighet att prata med pappan ? Eller bjuda hem de båda på fika för att komma överens om vad som är ok ? Alternativt skriva brev. Men om pappan struntar i allt så får du väl samla bevis som sms, mejlsvar, telefonsvar och begära enskild vårdnad av familjerätten.

Svar på tråden Bonusmamman elak...