Inlägg från: Anonym (Jaaaa...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaaaa...)

Bonusmamman elak...

Det största problemet här är ditt ex som står och tittar på och fogar sig...

Han har rätt att sätta gränser runt sina barn men vågar uppenbarligen inte göra det.

Ville dottern färga sitt hår? I så fall är det ju inte så mycket att haka upp sig på.

Tv eller inte tv, det måste ju var och en få bestämma i sitt eget hem.

Blev barnet ledset över att hon stal det som var avsett för dig?

Har barnen egna rum och vill de sova där?

Hennes kontrollbehov är ju absolut inte sunt och kommer förmodligen att bli ett rejält problem ju längre hon får hållas.

• Anonym (Jaaaa...)

Skulle han nappa på det då? ????

Har han barn med 2 andra kvinnor förutom dig?

• Anonym (Jaaaa...)

Tre samboförhållanden på ett år???

Problemet ÄR verkligen ditt ex! ????

Att du ser henne full på krogen när de har barnen är ju inte samma sak som att DE ser henne full. Förhoppningsvis sover de väl när hon kommer hem...

Ditt ex borde kanske lugna ner sig och skapa en egen tillvaro med barnen innan han blandar in andra vuxna men det är ju inte så mycket du kan göra åt det...

• Anonym (Jaaaa...)

Tja...i krig och kärlek...????

• Anonym (Jaaaa...)

Får en liten känsla av att du och ditt ex inte är helt färdiga med varandra...att man inte kan leva tillsammans är ju inte samma sak som att känslorna är helt slut...

• Anonym (Jaaaa...)

Hur länge har de bott ihop?

• Anonym (Jaaaa...)

Många här är noga med att var och en måste få ha det som de vill i sin "nya familj", och det säger jag inte emot (Naturligtvis inom vissa rimliga gränser).

När man efter en helgdejt låter en kvinna (som man inte ens känner), flytta in i det hem man delar med sina barn, och dessutom låter vederbörande ta över en stor del av ens föräldraroll - då behöver man en kurs i föräldraskap!

TS och hennes ex har varit separerade i ett år och förra samboförhållandet varade i 10 månader. Detta samboförhållande är alltså tämligen nytt - typ ett par månader....

Kvinnan ifråga har alltså dumpat sina egna barn och flyttat rakt in hos en man hon träffat under en helg - och kräver nu att bli kallad mamma utav hans barn! Stabilt???

Det här är ju inte vettigt någonstans!

Gå till familjerätten TS, nu!

• Anonym (Jaaaa...)
    Anonym (MM) skrev 2016-02-12 15:59:42 följande:

Märkligt,  när är ni biomammor nöja egentligen? När en bonusmamma verkligen engagerar sig och bryr sig då är det tydligen inte heller bra. Skulle hon vägra köra ungarna och inte umgås med dem då de är där skulle det också vara helt fel och hon skulle riskera skada de psykiskt för hela livet framöver. Nu är det tydligen lika fastän tvärtom.

Att du planerar förföra hennes man och din ex säger en hel del om dig och situationen anser jag.

De här stackars barnen har efter ett års separation redan haft 2 bonusmammor. Den de har nu flyttade hem till dem efter EN dejt med deras pappa och nu ska hon alltså kallas mamma. Sina egna barn övergav hon vid flytten och har alltså då skaffat sig en ny familj...

Borde biomamman vara nöjd med detta?
  • Anonym (Jaaaa...)
    Brumma skrev 2016-02-12 17:10:35 följande:

Med tanke på att TS dragit pappan till familjerätten för att det varit "problem":med båda de förra kvinnorna -"trots att hon senare skriver att sambo nummer två var väldigt bra - för mig att fundera på om inte TS varit bidragande orsak till att de andra förhållandena spruckit..

Det, eller så har pappan en förkärlek för gränsöverskridande, kontrollerande kvinnor.

Fyra stycken på raken liksom..yue

Så kan det ju absolut vara. Släpper man in en "nätflirt" i sitt hem efter en dejt och låter vederbörande agera mamma och styra och ställa med barnen - då kan man inte ha mycket till gränser eller integritet.

Det är synd om barnen här. Pappan måste ju börja ta sitt föräldraansvar! Han verkar ju inte klara sig i 2 minuter utan en kvinna som styr och ställer.

Tre förhållanden på ett år är väl en sak men man MÅSTE inte involvera barnen i allt man företar sig och man MÅSTE inte flytta ihop med första bästa man råkat sätta på!
  • Anonym (Jaaaa...)
    Brumma skrev 2016-02-12 17:56:52 följande:

Nu var det ju inte riktigt så.

Den första kvinnan hade han ett förhållande med i två år. Så han var kanske relativt säker på henne. Nästa kvinna var det tio månader.

Då tänker jag såhär. . TS och pappan har varit separerade ett år. Typ 12 månader..

Hon drog honom till familjerätten pga att det var "problem" med båda kvinnorna. Hon måste alltså dragit med honom och gått igång DIREKT. Typ inom en månad efter separationen gällande den nya kvinnan. Visst, jag hade också blivit JÄKLIGT sur - det har hon all rätt att vara - om min man gått bakom ryggen på mig i två år. Men jag tror INTE man hinner upptäcka att det är så mkt problem med en kvinna på en månad att man snabbt som fan bokar ett möte på familjerätten..

Nästa kvinna beskriver hon som bra. Ändå drar hon pappan till familjerätten pga henne.

Det kanske bara är jag men det känns onekligen som om TS är extremt gränsöverskridande och kontrollerande. Och kanske har en stor del i att göra att de båda längre förhållandena sprack....

Om hon kan hålla sig borta från saker hon inte har med att glra (inte där barnen far illa naturligtvis men det är inte de grejerna hon trycker på i TS) så kanske pappan och den nya får en chans att skapa en sund, långvarig relation...

Det första förhållandet varade i 2 år INNAN separationen, och varade i 2 veckor efter separationen. Det är ett år sedan de separerade och mannen har därefter haft ett 10 månader långt samboförhållande och nu detta nya.

Vad man än tycker om TS agerande, så borde det ju vara pappans ansvar att sätta gränser runt både sig och sina barn. Han gör ju inget av det! Har man barn låter man väl inte en kvinna som man träffat EN gång flytta in till en? Hur man än resonerar så kommer barnen i kläm här. Det är barnens hem också och det är väl ingen trygghet att tala om när man låter en vuxen kvinna de aldrig träffat flytta in och börja leka mamma. Skapa relationer får man som nybliven singelförälder göra på barnfri tid. DÅ har man kanske möjlighet att skapa en långvarig och sund relation som står emot yttre påverkan.

Kaka söker maka och en människa som inte förmår sätta gränser drar ju onekligen till sig gränsöverskridande individer, det är ju bara att konstatera...
  • Anonym (Jaaaa...)
    Brumma skrev 2016-02-12 19:30:08 följande:

Två veckor? Missade det.

HUR hinner man då tillkalla ett möte med familjerätten angående personen?

Ja. Jag har aldrig sagt att pappan gjort rätt att ta in ngn i barnens liv efter en träff.

MEN - de kanske pratat flera timmar varje dag i månader innan de träffades?

Vi vet inte..

Allt jag har att gå efter är det mamman skriver. Och helt ärligt går det inte riktigt ihop.m

Nej jag får inte heller ihop det för det lämnar bara 2 månader över till det nya förhållandet...samtidigt så måste man ju låta barnen lära känna den nya/nye innan vederbörande flyttar in....
  • Anonym (Jaaaa...)
    nevermind skrev 2016-02-12 20:24:53 följande:

Deras pappa är ju knäpp!!

Mmmm, verkar lite så ja....
Svar på tråden Bonusmamman elak...