• Brumma

Bonusmamman elak...

Anonym (ts) skrev 2016-02-12 13:27:19 följande:
    "Det känns inte okej för mig som mamma att en annan kvinna TVINGAR mina barn att kalla henne mamma eller mamma NN."

- Naturligtvis inte ok. Man ska inte tvinga ngn att kaka någon någonting. Om barnen däremot vill kalla henne detta bör de naturligtvis få det om de alla är bekväma med det.

"Sen hon flyttade ihop med mitt ex har det blivit så att det alltid är hon som kör barnen till och från skolan. Hon är dessutom med på alla mina barns matcher vilket stör mig för jag vill inte se människan där. "

- Hur pappan och hans sambo lägger upp varsagspusslw4 har du absolut ingen med att göra.

Att hon kommer med på matcherna har du faktiskt inte heller ngt med att göra. Hon tillhör barnens familj

"Hon har färgat håret på min fina dotter så dottern inte ser klok ut nu."

- har hon tvingat barnet är det ett övergrepp. Om barnet ville det så ser jag absolut inga problem med det. Kanske är bonusmamman bra på att lyssna på barnens vilja och önskemål?

"Hon har dessutom stulit en sak från skolan som mitt barn hade tillverkat alldeles själv till MIG. Kan jag polisanmäla henne? "

Har hon tagit den mot din dotters vilja bör hon naturligtvis lämna tillbaka den. Prata med pappan om det. Har din dotter ändrar sig och GETT henne den är det upp till dottern såklart.

"Hon är ENSAM hemma med mina barn när mitt ex jobbar eller är ute med vänner."

- Och? Än en gång har du inte med att göra hur de lägger upp vardagen hos sig.

"Hon förbjuder exet att ringa eller ens maila till mig så han måste sköta all kontakt med mig när från jobbet. Något som är svårt då han har ett krävande arbete och inte riktigt tid att prata länge i telefon".

- Ditt ex har gjort ett val att göra på detta vis. Han är en vuxen människa och får sluta skylla på andra för att han antingen tagit ett beslut eller inte vågar stå för vad han tycker. Oavsett vad hon vill har han ett ansvar att själv stå för sina beslut.

"Hon ordnade födelsedags kalas till min son trots att jag och pappan redan hade firat sonen med vår släkt/familj och sonens vänner. De som kom på hennes kalas var enbart vänner till henne."

- Vad roligt för dina barn att bli firade lite extra :) Och att andra än de ni bjudit in får chansen att fira dem. Nästa gång kan ni ju ha ett kalas där hon och de av hennes vänner som vill uppvakta barnen också är välkomna. Så slipper barnen bli firade en extra gång menar jag...

"Hon låter inte barnen sova i sina egna sängar utan de måste sova på madrass på golvet i hennes sovrum. Hon vill inte att dom sätter på tv på kvällen."

- Låter mycket märkligt. Vad är pappan? Sover inte han i samma rum som sin sambo? Hur gsmla är barnen? Har de mycket mardrömmar?

Ibland är det bra att varva ner o stänga av TV ett tag innan läggning. Många familjer har begränsad TV och datatid. Återigen undrar jag vad pappan är?

"Hur kan jag bli av med denna människa i mina barns liv?"

- Det är inte ditt val utan pappans.

"Hon går ut och dricker mycket när barnen är där och kommer hem jättefull. "

- Då borde du väl vara glad? Då är hon ju inte med dina barn? Nä, men det beror ju på hur hon beter sig när hon kommer hem? Skriker, gapar hon? Är hon aggressiv? Eller går hon och lägger sig o sover?

Gällande vissa saker låter hon gränsöverskridande. Å andra sidan låter du som om du vill lägga dig i en hel massa saker du inte har med att glra, kontrollerande och svartsjuk... Så det är lite svårt att bedöma.
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 17:01:02 följande:

De här stackars barnen har efter ett års separation redan haft 2 bonusmammor. Den de har nu flyttade hem till dem efter EN dejt med deras pappa och nu ska hon alltså kallas mamma. Sina egna barn övergav hon vid flytten och har alltså då skaffat sig en ny familj...

Borde biomamman vara nöjd med detta?

Med tanke på att TS dragit pappan till familjerätten för att det varit "problem":med båda de förra kvinnorna -"trots att hon senare skriver att sambo nummer två var väldigt bra - för mig att fundera på om inte TS varit bidragande orsak till att de andra förhållandena spruckit..

Det, eller så har pappan en förkärlek för gränsöverskridande, kontrollerande kvinnor.

Fyra stycken på raken liksom..yue
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 17:26:20 följande:

Så kan det ju absolut vara. Släpper man in en "nätflirt" i sitt hem efter en dejt och låter vederbörande agera mamma och styra och ställa med barnen - då kan man inte ha mycket till gränser eller integritet.

Det är synd om barnen här. Pappan måste ju börja ta sitt föräldraansvar! Han verkar ju inte klara sig i 2 minuter utan en kvinna som styr och ställer.

Tre förhållanden på ett år är väl en sak men man MÅSTE inte involvera barnen i allt man företar sig och man MÅSTE inte flytta ihop med första bästa man råkat sätta på!

Nu var det ju inte riktigt så.

Den första kvinnan hade han ett förhållande med i två år. Så han var kanske relativt säker på henne. Nästa kvinna var det tio månader.

Då tänker jag såhär. . TS och pappan har varit separerade ett år. Typ 12 månader..

Hon drog honom till familjerätten pga att det var "problem" med båda kvinnorna. Hon måste alltså dragit med honom och gått igång DIREKT. Typ inom en månad efter separationen gällande den nya kvinnan. Visst, jag hade också blivit JÄKLIGT sur - det har hon all rätt att vara - om min man gått bakom ryggen på mig i två år. Men jag tror INTE man hinner upptäcka att det är så mkt problem med en kvinna på en månad att man snabbt som fan bokar ett möte på familjerätten..

Nästa kvinna beskriver hon som bra. Ändå drar hon pappan till familjerätten pga henne.

Det kanske bara är jag men det känns onekligen som om TS är extremt gränsöverskridande och kontrollerande. Och kanske har en stor del i att göra att de båda längre förhållandena sprack....

Om hon kan hålla sig borta från saker hon inte har med att glra (inte där barnen far illa naturligtvis men det är inte de grejerna hon trycker på i TS) så kanske pappan och den nya får en chans att skapa en sund, långvarig relation...
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 18:18:03 följande:

Det första förhållandet varade i 2 år INNAN separationen, och varade i 2 veckor efter separationen. Det är ett år sedan de separerade och mannen har därefter haft ett 10 månader långt samboförhållande och nu detta nya.

Vad man än tycker om TS agerande, så borde det ju vara pappans ansvar att sätta gränser runt både sig och sina barn. Han gör ju inget av det! Har man barn låter man väl inte en kvinna som man träffat EN gång flytta in till en? Hur man än resonerar så kommer barnen i kläm här. Det är barnens hem också och det är väl ingen trygghet att tala om när man låter en vuxen kvinna de aldrig träffat flytta in och börja leka mamma. Skapa relationer får man som nybliven singelförälder göra på barnfri tid. DÅ har man kanske möjlighet att skapa en långvarig och sund relation som står emot yttre påverkan.

Kaka söker maka och en människa som inte förmår sätta gränser drar ju onekligen till sig gränsöverskridande individer, det är ju bara att konstatera...

Två veckor? Missade det.

HUR hinner man då tillkalla ett möte med familjerätten angående personen?

Ja. Jag har aldrig sagt att pappan gjort rätt att ta in ngn i barnens liv efter en träff.

MEN - de kanske pratat flera timmar varje dag i månader innan de träffades?

Vi vet inte..

Allt jag har att gå efter är det mamman skriver. Och helt ärligt går det inte riktigt ihop.m
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 19:37:05 följande:

Nej jag får inte heller ihop det för det lämnar bara 2 månader över till det nya förhållandet...samtidigt så måste man ju låta barnen lära känna den nya/nye innan vederbörande flyttar in....

Det håller jag med om :)
  • Brumma
    Anonym (Jaaaa...) skrev 2016-02-12 19:37:05 följande:

Nej jag får inte heller ihop det för det lämnar bara 2 månader över till det nya förhållandet...samtidigt så måste man ju låta barnen lära känna den nya/nye innan vederbörande flyttar in....

Undrar hur många matcher man hinner med på två månader. Eller hur ofta man råkar springa på mamman när man festar. Det kan ju bara ha varit typ fyra helger hon bott där samtidigt som barnen..
  • Brumma
    Sandra8978 skrev 2016-02-13 18:20:03 följande:

När barn märker att de får uppmärksamhet om de snackar skit om någon så kan de bre på en hel del. Det har jag egen erfarenhet av, även om vi för egen del valt att motarbeta det genom att inte ge överdriven uppmärksamhet till liknande utfall.

Ha lite kritiskt tänkande. Detta är något mamman hört via små barn.

Barnet kanske gav teckningen till bonusmamman och sen kommer biomamman och säger "var är teckningen jag skulle ha?"

Vad tror du barnet kommer säga? Kanske att det inte var barnets val?

Att de inte får sova på sina egna rum, kan också vara något som hänt vid något tillfälle. Kanske la deras värmesystem ner en natt och rätt som det är "får vi inte sova i våra egna rum"

Min son gick en period och talade om för alla att jag brukade nypa honom i snoppen.. Detta efter att jag EN gång råkat få snoppen uppåt i byxblöjan och den klämdes när jag skulle titta i blöjan...

Kändes sådär om det skulle komma förbi ngn som tolkade det fel :/
  • Brumma
    Anonym (Fullkomligt galet) skrev 2016-02-29 16:48:34 följande:

Brumma har du egna barn bortsett från ditt bonusbarn?

Ts- se till att få bort denna hemska människa från barnens liv med alla medel som krävs, ja lagligt såklart. Men som någon skrev så känns det inte som om du och ditt x är färdiga med varandra. oavsett så ska denna kvinnan inte tvinga sig på DINA barn! sjuka individ, klart hon lider av en störning och ditt x kan ju inte vara helt frisk som tillåter det.

Ja. Två..

Hur så?
Svar på tråden Bonusmamman elak...