Brumma skrev 2016-02-12 17:56:52 följande:
Nu var det ju inte riktigt så.
Den första kvinnan hade han ett förhållande med i två år. Så han var kanske relativt säker på henne. Nästa kvinna var det tio månader.
Då tänker jag såhär. . TS och pappan har varit separerade ett år. Typ 12 månader..
Hon drog honom till familjerätten pga att det var "problem" med båda kvinnorna. Hon måste alltså dragit med honom och gått igång DIREKT. Typ inom en månad efter separationen gällande den nya kvinnan. Visst, jag hade också blivit JÄKLIGT sur - det har hon all rätt att vara - om min man gått bakom ryggen på mig i två år. Men jag tror INTE man hinner upptäcka att det är så mkt problem med en kvinna på en månad att man snabbt som fan bokar ett möte på familjerätten..
Nästa kvinna beskriver hon som bra. Ändå drar hon pappan till familjerätten pga henne.
Det kanske bara är jag men det känns onekligen som om TS är extremt gränsöverskridande och kontrollerande. Och kanske har en stor del i att göra att de båda längre förhållandena sprack....
Om hon kan hålla sig borta från saker hon inte har med att glra (inte där barnen far illa naturligtvis men det är inte de grejerna hon trycker på i TS) så kanske pappan och den nya får en chans att skapa en sund, långvarig relation...
Det första förhållandet varade i 2 år INNAN separationen, och varade i 2 veckor efter separationen. Det är ett år sedan de separerade och mannen har därefter haft ett 10 månader långt samboförhållande och nu detta nya.
Vad man än tycker om TS agerande, så borde det ju vara pappans ansvar att sätta gränser runt både sig och sina barn. Han gör ju inget av det! Har man barn låter man väl inte en kvinna som man träffat EN gång flytta in till en? Hur man än resonerar så kommer barnen i kläm här. Det är barnens hem också och det är väl ingen trygghet att tala om när man låter en vuxen kvinna de aldrig träffat flytta in och börja leka mamma. Skapa relationer får man som nybliven singelförälder göra på barnfri tid. DÅ har man kanske möjlighet att skapa en långvarig och sund relation som står emot yttre påverkan.
Kaka söker maka och en människa som inte förmår sätta gränser drar ju onekligen till sig gränsöverskridande individer, det är ju bara att konstatera...