Är Sasha ett fint namn ?
Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?
Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?
Tycker att det är ett väldigt sött killnamn :) Jag har mött tjejer som heter Sasha, och det fungerar väl, men jag föredrar det på killar.
Tycker att det är ett väldigt sött killnamn :) Jag har mött tjejer som heter Sasha, och det fungerar väl, men jag föredrar det på killar.
Det är väl ett smeknamn för Alexander? Med det sagt - tycker det funkar bra på båda könen.
Det är väl ett smeknamn för Alexander? Med det sagt - tycker det funkar bra på båda könen.
Sasja är ett smeknamn för Alexander (eller Alexandra).
Jag ser det som ett ryskt/balto/slaviskt smeknamn (inget riktigt namn i sig).
Menar ni att namnet " Sasha " inte finns ?
Klart det finns, men det kanske är som Hanna (smeknamn för Johanna) och Tilda (smeknamn för Matilda).
Menar ni att namnet " Sasha " inte finns ?
Klart det finns, men det kanske är som Hanna (smeknamn för Johanna) och Tilda (smeknamn för Matilda).
Sasja är det vanligaste; mest alldagliga.
Sasjinka är mer kärleksfullt (sägs av föräldrar till Sasja, tex).
Sashka är mer polare/kompis-sätt att säga det på. Eller om det finns två Sasja och den ena tycker man mer om än den andra; då blir det Sasja och Sashka.