• Melinda05

Är Sasha ett fint namn ?

Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Sasha ett fint namn ?
  • Anonym (Men)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 17:30:35 följande:

Och vad skulle sasha vara smeknamn på? Det något tidigare inlägg syftade på (nåt ryskt namn) var ju inte ens samma namn!?

Balkan-smeknamn på Alexander.
  • Elderberry
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 17:30:35 följande:
    Och vad skulle sasha vara smeknamn på? Det något tidigare inlägg syftade på (nåt ryskt namn) var ju inte ens samma namn!?
    Fråga mig inte hur de fick det smeknamnet från alexander men här är en video där en ryss (tror jag) säger alexander och sasha m.m. (den är kort): 

• Elderberry
    Elderberry skrev 2016-02-03 17:39:32 följande:
    Fråga mig inte hur de fick det smeknamnet från alexander smile2.gif men här är en video där en ryss (tror jag) säger alexander och sasha m.m. (den är kort): 

provar igen 

• Elderberry
    Elderberry skrev 2016-02-03 17:39:48 följande:
    provar igen 

nehe, skit i det då Skrikandes
  • Rainbow Dash

Ja fint men även jag ser det som ett smeknamn på Alexander. Precis som Bosse, Lasse och Kalle. Men det finns de som heter så, inga problem.

• Bibbidi

Namnet i sig är fint, men i mina ögon är det enbart ett tjejnamn. Har aldrig ens hört att det skulle vara ett killnamn innan! Haha. *skäms* Hursom tycker jag namnet i sig har blivit "förstört" tack vare Sasha Grey så skulle själv inte döpa mitt barn till det.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (Russia!!!)

Korrekta stavningen är Sasja.

• Anonym (Mjo)

Fast det är det ju inte när någon i Storbritannien heter så (tex, eftersom det ofta förekommer)...

Anonym (Russia!!!) skrev 2016-02-03 18:46:14 följande:

Korrekta stavningen är Sasja.

• Anonym (Russia!!!)
    Emmispemmis skrev 2016-02-03 18:47:57 följande:

Ett pojknamn i mitt tycke, pga kopplingen med Alexander. Fint!

Även Alexandra.
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 18:55:41 följande:

Fast det är det ju inte när någon i Storbritannien heter så (tex, eftersom det ofta förekommer)...

Det är ett ryskt namn från början. Det stavas med kyrilliska och blir Sasja.

Precis som Wilhelm är ett tyskt namn och stavas med W, men sen har andra länder importerat namnet och vissa har valt stavningen Vilhelm istället.

På samma sätt har man kanske i England valt Sasha. Men original ska vara Sasja (jag är från Ryssland och gissa - jag heter Alexandra).
Svar på tråden Är Sasha ett fint namn ?