Inlägg från: Elderberry |Visa alla inlägg
  • Elderberry

Är Sasha ett fint namn ?

Tycker att det är ett väldigt sött killnamn :) Jag har mött tjejer som heter Sasha, och det fungerar väl, men jag föredrar det på killar.

• Elderberry

Klart det finns, men det kanske är som Hanna (smeknamn för Johanna) och Tilda (smeknamn för Matilda).

• Elderberry
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 15:45:24 följande:
    Fast döper man någon till Hanna så är det ju faktiskt inte ett smeknamn för Johanna. Att namnet har sitt ursprung där är en sak, men det har blivit ett "eget" namn.
    Det var det jag menade, att namn som vi ser som självklara Namn började som smeknamn, så det är inget fel med Sasha.
  • Elderberry
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 17:30:35 följande:
    Och vad skulle sasha vara smeknamn på? Det något tidigare inlägg syftade på (nåt ryskt namn) var ju inte ens samma namn!?
    Fråga mig inte hur de fick det smeknamnet från alexander men här är en video där en ryss (tror jag) säger alexander och sasha m.m. (den är kort): 

• Elderberry
    Elderberry skrev 2016-02-03 17:39:32 följande:
    Fråga mig inte hur de fick det smeknamnet från alexander smile2.gif men här är en video där en ryss (tror jag) säger alexander och sasha m.m. (den är kort): 

provar igen 

• Elderberry
    Elderberry skrev 2016-02-03 17:39:48 följande:
    provar igen 

nehe, skit i det då Skrikandes
  • Elderberry

Tycker att vi borde släppa ursprungsdiskussionen nu. Det är känt vart namnet ursprungligen kommer ifrån, att någon skulle bry sig och tracka barnet Sasha om att det minsann är ryssarnas Alexander har jag svårt att tro. Det är som att tro att barnet Gabriel aldrig skulle få sluta höra om att han egentligen är en ängel och hör hemma i bibeln.

Jag står fast vid min åsikt, det är ett sött namn :)

Svar på tråden Är Sasha ett fint namn ?