• Melinda05

Är Sasha ett fint namn ?

Vad tycker ni om namnet Sasha ? Vi själva tycker att det är ett fint namn som funkar på både tjejer och killar ( kanske mer killnamn). Vill veta vad andra har för åsikter om namnet ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Sasha ett fint namn ?
  • Anonym (Fint)

Sasha är definitivt pojk namn !

• Anonym (Russia!!!)
    Anonym (Fint) skrev 2016-02-03 14:50:27 följande:

Sasha är definitivt pojk namn !

Nej, det är unisex.
  • Anonym (Lilo)

Det är väl inte bara ett pojknamn? Googla Sasha Richardsson tillexempel.

• Anonym (Mjo)
    Elderberry skrev 2016-02-03 12:21:17 följande:

Klart det finns, men det kanske är som Hanna (smeknamn för Johanna) och Tilda (smeknamn för Matilda).

Fast döper man någon till Hanna så är det ju faktiskt inte ett smeknamn för Johanna. Att namnet har sitt ursprung där är en sak, men det har blivit ett "eget" namn.
  • Melinda05

Fast Sasha finns ju som eget namn också . Det finns faktiskt människor som endast heter Sasha i förnamn.

• elyse

Jag ser namnet som ett fint unisexnamn och då främst på andra sidan Atlanten eller UK. För jag gissar att det är ungefär så det är tänkt att uttalas.

• Elderberry
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-03 15:45:24 följande:
    Fast döper man någon till Hanna så är det ju faktiskt inte ett smeknamn för Johanna. Att namnet har sitt ursprung där är en sak, men det har blivit ett "eget" namn.
    Det var det jag menade, att namn som vi ser som självklara Namn började som smeknamn, så det är inget fel med Sasha.
  • Anonym (Mjo)
    Elderberry skrev 2016-02-03 16:51:09 följande:

Det var det jag menade, att namn som vi ser som självklara Namn började som smeknamn, så det är inget fel med Sasha.

Och vad skulle sasha vara smeknamn på? Det något tidigare inlägg syftade på (nåt ryskt namn) var ju inte ens samma namn!?
  • Teddis

Har alltid gillat namnet mkt, spec som killnamn, men så sa någon att det är en jättekänd porrskådis som heter så

Svar på tråden Är Sasha ett fint namn ?