Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Tack sagoskog!

Hittade listan:

19/8: Loppan (pojke)

21/8: Eagle (flicka) och Symetrical (flicka)

22/8: Sagoskog (flicka)

24/8: Sagan (flicka)

26/8: Gästen (pojke)[/quote]

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-22 11:24:48 följande:

Vet någon vart listan över våra gissningar försvann? Jag gissar den inte. Har en känsla av att mitt datum kan ligga bra till :B fast kommer inte ihåg vilket det blev :P Lycka till Symetrical! Håller blåa tummarna för att det drar igång. Har du kört med hallonbladste?

Nej, enda jag "kört med" är promenader till förbannelse! XD
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-22 11:36:15 följande:

Igår hade jag onda förvärkar hela em, kvällen och natten och delar av slemproppen kom ut. Det lossnade även delar från slemproppen runt v.30, så jag vet att det inte behöver betyda något. Men det kändes ju lite intressant att det kom i samband med förvärkarna och kan ju betyda att det händer saker därinne.

Men förvärkarna var ganska oregelbundna och skiftade i intensitet och nu på morgonen är det mycket lugnar. Så det var väl bara ännu en av dessa episoder.

Hon får ju gärna stanna ett par veckor till, särskilt iom att hon är så liten. Så jag blir inte frustrerad över att förlossningen inte startar. Däremot så är det väldigt frustrerande och energikrävande att sitta och fundera om OM det är på riktigt eller inte.

Förstår PRECIS vad du menar! Det är just den där ovissheten som tär på en! >_
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-22 11:42:57 följande:

Otroligt att du lyckades tolka vad jag skrev med alla dessa autokorrekt. Kan visserligen hålla båda tummarna tills de blir blåa..hehe. men ändå :) Tack för listan! Du har 12 timmar och 20 min på dig :)

Jag har börjat med hallonbladste trots att jag tidigare tyckt att det bara var fånerier och hokuspokus :P men jag läste så mycket om att det kunde ha positiva effekter på livmoderns ihopdragning efter förlossningen (det som gick galet sist) och läkningen överlag att jag tänkte att det knappast kan skada iaf :) dricker dock väldigt lite än så länge.

Absolut, det kan ju knappast skada i alla fall! Jag hade dock inga sådana problem efter förra fl och slutade blöda fort, så tror att det är därför jag inte orkat engagera mig i nåt sånt nu.
  • Symetrical

Statusuppdatering efter mvcbesöket: Tappen var utplånad, men är inte öppen något än. Med andra ord har det absolut hänt grejer i alla fall! Hon rekommenderade mig att fortsätta vara uppe på benen så mycket jag orkar, för bebis envisas med att ligga ganska högt.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-22 13:27:12 följande:

Ojdå. Men hen ligger åt rätt håll iaf? hur länge ör det vanligt att gå när tappen försvunnit till förlossning egentligen? Är det nån Max-tid då eller?

Jadå, det har den gjort i över två månader och nu är det på tok för trångt därinne för att den skulle kunna vända sig fel. Njae, det kan väl ta allt från några timmar till flera dagar. Beror på hur lång tid öppningsskedet tar...
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-22 15:33:03 följande:

Ursäkta att jag spammar med frågor nu - det händer så mycket saker sista veckan och olika saker varje dag. Här har magen sjunkit ordentligt idag, var lite svårt att ta en bra bild på jobbtoan men ser ni att magen sitter en bit ner nu? Den satt helt uppe vid brösten innan och the good news är att nu är det mycket enklare att andas :) Känns inte alls trångt och tryckande uppåt längre - men å andra sidan trycker det neråt istället och "ilar" men har inte haft ont alls idag.

Tror ni att han kan ha fixerat sig redan? 30+5 idag. Skulle ju kanske förklara lite av smärtorna igår och att magen sjunkit idag. Vad betyder det när han fixerat sig? Kan de ligga så hur länge som helst?

Sonen fixerade sig i v 34, har jag för mig, så han låg ju så 6-7 veckor.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-22 17:24:26 följande:

Säg inte det. Min kompis tvilling 2 vände sig dagen innan förlossningen. De borde döpt hen till Houdini som lyckades med det konststycket i en fullgången tvillinggraviditeten! Men det hör ju inte till vanligheterna iaf och är knappast något man behöver oroa sig för så här sent.

Shit, vad sjukt! Dock känns den lagom "fastkilad" därinne.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-22 17:38:18 följande:

Oj oj men då är det nära nu! Är så sjukt spännande. Capy var ju inte hör inne så mycket, så känns som detta blir första trådbebisen faktiskt. Lycka till!!!

Tack! Försöker hålla er uppdaterade så gott det går.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-22 19:54:03 följande:

Ja säkert - är bara så glad över min nyvunna andning och magsäck. Haha åt en riktig middag utan att set kändes som magsäcken satt i halsen haha. Man kan verkligen glädja sig åt det lilla när man är gravid ;-D

Den känslan fick jag typ en månad innan förlossningen sist. Försvann dessvärre igen med tilltagande illamående ett par veckor därefter, så underbart var kort.

Bättre än den här gången dock, då jag aldrig fått den lättnadskänslan. Försöker tänka positivt - att det kommer att bli extra underbart efter fl då!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend