Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-08-27 18:21:51 följande:

Är det mycket jobbigt nu? Stort lycka till!

Faktiskt inte alls just nu! Allt liksom stannade av igen och jag har fått sova sjukt gott inatt, vilket ju känns väldigt skönt om bebis nu skulle bestämma sig för att titta ut idag.
    Loppan84 skrev 2016-08-28 00:37:29 följande:

Nä men nu bara måste Symetrical åkt in. Blir fakriskt riktigt nervös, är så spännande.

Vad det förresten någon som hade 28e eller 29e?

Inte än! Lovar att hålla er uppdaterade. Tror ingen tippade på de dagarna. Vi kanske borde göra en ny lista? ;P Jag tror det blir på tisdag 30/8!
  • Symetrical
    eid skrev 2016-08-28 07:38:01 följande:

Håller tummarna för att det kommer igång snart! Är sjukt imponerad av ditt lugn- så kommer troligtvis fallet inte vara när det är min tur.. ;) Heja!!

Loppan84 skrev 2016-08-28 09:49:53 följande:

Nej ta mig tusan där va hon ;)

Jag är också imponerad av ditt lugn - här märks det klasskillnad på tålamodet för er proffsiga andragångsföderskor och denna nerviga förstagångare som tror varenda sammandragning är förlossningen som sätter igång - fast det är 7 veckor till bf ;)

Heja dig!! Ja jag gissar på imorgon måndag 29e isåfall men tror ni åker in ikväll. Får ju finnas gränser hur utdraget det kan bli :-P

Iskristall skrev 2016-08-28 10:00:04 följande:

Så skönt att du fått sova ordentligt förstås, men så störigt att det stannar av hela tiden

Vi vill ju se lilla/lille symetrical på utsidan nu ju!

Tack finingar för pepp och fina ord. Det värmer.

Nu efter min promenad kom det faktiskt en hel del (ursäkta tmi!) rosa-orange kladd på pappret när jag torkade mig efter att ha gjort nr två. Kan det ha varit slemproppen, eller i alla fall en del av den månne..?
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-28 12:51:42 följande:

Hur sjutton lyckas du hålla dig så lugn? :) jag tror bebisen föds natten mellan mån-tis

Hahaha. Har alltid haft en förmåga att bli cool lugn i krissituationer. Sen om det är vad detta bör kallas, vette tusan. ;D
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-29 01:40:13 följande:

Du måste ju vara helt suverän på att ta saker med ro. Jag hade nog klättrat på väggarna för länge sedan. Men låter ju riktigt bra med det orang-rosa. Ytterligare ett bevis på att det rör på sig! Kanske redan inatt? Annars tror jag på tisdag :)

Har sovit sådär fram tills för typ en timme sen. Känner av mer och mer mensvärk och har halsbränna icke av denna värld (trots samma sedvanliga knaprande av omeprazol). Har tagit ett glas mjölk och två alvedon nu och hoppas på att få somna om igen i några timmar till.

Börjar misstänka att den blodblandade flytningen igår kan ha varit en sk tecken/teckningsblödning. Isf borde jag gå in i den aktiva fasen av förlossningen relativt snart. Only time will tell!

Kul info är att sonen bakades i magen i exakt lika många dagar som bebis gjort nu. Galet om den här kommer på "samma dag", så att säga! XD
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-29 14:14:37 följande:

Åh vad jag hoppas varje morgon när jag kollar fl att din bebis poppat ut... "Väntar tålmodigt"

Värkarna drog igång tätare och något starkare vid 10-tiden, så vi åkte in till förlossningen kring lunch.

Hade öppnat mig till fyra cm men fortfarande ganska klent värkarbete, så vi åkte faktiskt hem en sväng till och inväntar nu starkare och tätare värkar. Hade önskat att de velat ta hål på hinnorna eftersom det var då det drog igång ordentligt med London, men de verkar inte alls vara lika positiva till det här som de var på Danderyd.

Nu blir det till att dränka besvikelsen i glass. XD
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-29 15:18:23 följande:

Varför vill dom inte ha hål på hinnorna? :(

Fasen dom pratade om glass på fikat också.. Jag börjar verkligen känna att jag behöver glass ;)

De menar på att det är bättre att inte forcera fram förloppet, vilket jag förvisso kan köpa, men samtidigt är jag förbi bf, så varför inte kickstarta det lite..!? Är ju drygt när man inte får sova ordentligt på natten pga kraftiga värkar, som dock är för otäta för att göra riktig verkan. :-/
    eagle87 skrev 2016-08-29 16:21:14 följande:

Så de borde va full gång ikväll natt imorgon typ?

Det tycker man ju onekligen att det borde! Får hoppas på tredje gången gillt.
    GästenT skrev 2016-08-29 17:11:25 följande:

Men jävlar Symetrical! Nu börjar det att hända grejer!! Håller tummarna stenhårt på att det kommer igång ordentligt nu. :)

Tack babe! :-*
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-29 20:39:16 följande:

Inte meningen att låta negativ! Du verkar ju va vid gott mod Symetrical så det går säkert toppen oavsett. Bara att man blir ju lite otålmodig ;) Vill ju se mini snart <3

Så tog jag absolut inte det, oroa dig inte för det!

Fick ganska mycket brunrött blod på papperet nu när jag var upp på toa, så jag ringde fl. Bm där trodde på teckningsblödning och att den slemblandade flytningen jag hade i söndags var slemproppen. Fortfarande inga tätare värkar, men mensvärken verkar ha tagit fart igen. Har tryckt i mig två alvedon och hoppas kunna få sova några timmar till på dem.

To be continued...
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-30 08:12:25 följande:

Heja Symetrical! Hoppas du får sova och vila liteZ får du i dig nån mat mellan varven?

Jadå, lyckas faktiskt äta bättre än på länge, trots att aptiten kanske inte direkt finns där. Blir typ en bytta glass om dagen också! :P

Nu skall jag försöka sova lite till efter frullen. Håller er uppdaterade om någon förändring sker!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-30 09:34:21 följande:

Jag är också riktigt imponerad av ditt lugn Symetrical. Om jag bara har 1/3 av ditt lugn när det är dags för mig så är jag evigt tacksam. :P

All lycka till om det snart startar igång! :)

Tack babe! Än så länge inget nytt alls. Känns som allt stannat av. Slutar väl med att jag blir igångsatt. XD
  • Symetrical
    mamalolo skrev 2016-08-30 14:35:08 följande:

Tack! Ja - lite förvirrande är det! Både filmade och tog foton på den lilla klumpen. ;) Här är ett:

Underbart! Stort grattis
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend