Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-08-25 18:41:06 följande:

Har fått mycket stretch märken på magen Se bild

Tycker att du skall vara stolt över dem och din fina mage! Därinne bakas din skatt, raring! <3
  • Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-25 22:18:05 följande:

Finns de rekommendationer hur länge man bör låta spädbarn sitta i babyskyddet i sträck?

Det finns det absolut! Ju yngre de är, desto kortare tid är det. Dock halvligger de ju i det, så tror inte direkt att man behöver väcka en bebis som sover middag i det i ett par timmar.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-25 22:30:27 följande:

Men Symetrical vad tusan. Hur går det? Är det helt lugnt nu? Då tror jag som er andra - inatt händer det.

Har sovit riktigt bra inatt, även om jag såklart vaknat pga diverse toabesök, samt en del riktigt kraftiga sammandragningar. Har dock somnat om djupt fort igen, vilket verkligen hör till ovanligheterna numera!

Har mer och ondare värkar nu igen. Får se vart det barkar. Håll tummarna att allt inte bara stannar av igen! XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-26 09:11:16 följande:

Nej buffalo - ska vs bäst i snö och terräng så här ska vinterköras :D

Vilken dag hade du bf egentligen? Börjar du bli otålmodig eller känns det fortfarande ok?

Hade bf i tisdags enligt ul, men idag eller imorgon om man utgår ifrån äl, så känns fortfarande helt okej. Känns dock som att det är nära nu!

Aha okej! Här är en som är kompatibel med be safe iZiGo:

• Symetrical
    Sagan12345 skrev 2016-08-26 13:36:44 följande:

Kroppen kanske förbereder sig för The big Day men att vila upp sig ;)

Tänkte också att det kanske var lugnet före stormen, men nu verkar allt ha stannat upp igen, så blir nog inte bebis förrän nästa vecka.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-27 08:36:58 följande:

Haha okej! Googlade lite och verkade inte vara standard längre att man vägde vid besök. :)

Tror bara att de gör det ifall man gått upp oroväckande mycket, alternativt går ner i vikt.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-27 07:31:35 följande:

Symetrical nu orkar jag snart inte vänta på din bebis hehe

Hahaha. Du är rolig du! ^_^

Sov ingenting mellan 23:30 och 3:30. Värkarna kom som en klocka med ca 8-9 min mellanrum, så jag hann liksom inte somna om emellan >_<

Hoppades ändå att det skulle dröja ytterligare några timmar innan det eskalerade, så att vi slapp ringa hit farfar mitt i natten.

Lyckades faktiskt somna om en timme sen och nu ytterligare en dryg timme efter att ha fått i mig lite frukost.

Värkarna är av en helt annan kaliber när de kommer, men verkar som att de än en gång har stannat av lite, eller kanske bara tagit en paus, för att min kropp behövde det..!? Omöjligt att veta hur/om detta utvecklas...
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-27 09:55:19 följande:

Jösses, det känns som att har varit väldigt utdraget för dig med täta värkar i flera dagar din stackare.

Hade du lika länge förra gången?

När är nästa kontroll om inget sätter igång?

Ja, då var jag inne i latensfasen i åtminstone tre dagar innan vi åkte in och sen tog det ändå 17 timmar tills han kom ut. Så länge vill jag INTE behöva vara på förlossningen den här gången, varför jag hellre väntar hemma så länge det bara går. Vissa värkar gör rejält ont, men generellt tycker jag att de flesta är överkomliga. Har nog ganska hög smärttröskel.

Nästa kontroll blir annars på ons med ul pga överburenhet där de kollar så att allt står rätt till med bebis gällande moderkakan och fostervattenmängd. Skulle dock bli mäkta förvånad om bebis inte tittat ut tills dess!

Bf idag utifrån äl. Får se om det blir till att åka in, eller inte. :P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-27 16:12:05 följande:

Fy sjutton, förstår att du vill va hemma så länge du kan men måste också vara nervigt? Kanske lite lättare andra gången men sjölv är jag livrädd att komma in sent och få en stressig förlossning men det är väl egentligen väldigt sällan det går så fort?

Ja, som förstföderska tar det ju ofta lång tid. Jag var därför inte alls nojig över det förra gången, men däremot nu har jag känt lite oro för att man inte riktigt skall känna i tid när det är dags och därför knappt hinna in till sjukhuset. Just därför åkte vi faktiskt in en sväng till SöS innan, då värkarna kom tillbaka tätare och mer intensiva igen kring lunchtid. Visade sig att jag var öppen 2 cm, så vi åkte hem till vår lille skatt igen och väntar nu tills det drar igång på allvar. Skönt att ha fått lite pejl på läget i alla fall.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-27 17:37:18 följande:

Oj men då är det definitivt på gång snart iaf. Skönt att du verkar må bra och ja skönt att veta ungefär var du är i fasen. Har sagt det många ggr denna veckan men nu är det kanske lite mer relevant - stort lycka till nu <3

Tack goa du! Jag kämpar på med min fina man vid min sida. Han är oslagbar. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend