Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-08-30 18:27:08 följande:

Gick ju på födsel- och föräldraförberedande kurs ett par kvällar förra veckan. Nån annan som gjort det eller ska göra det?

En av de sakerna som de nämnde var att man ska massera "mellangården" med olja (rekommenderade vetegroddolja eller jordnötolja, men tror alla naturliga opfarfymerade oljor funkar) för att förebygga mot sprickor under förlossningen. Nån som hört detta eller provat det? Känns ju lite flummigt men när barnmorskan står på en kurs och säger det så måste det väl finnas nått som visar att det har effekt tänker jag, så ska prova.

Jag gjorde inte det förra gången och sprack lite grann, så den här gången har jag kört med mandelolja. Tänker att det kan ju inte skada i alla fall.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-31 12:44:56 följande:

Nu är jag vääääldigt spänd på Symtreical. Nu måste h*n ju kommit eller va på väg! Åååhhh så spännande!

Och Eid - du måste också uppdatera idag!!

Kom in till förlossningen kl 23:30 inatt och kl 05:53 imorse ville äntligen världens finaste Milian på 53 cm och 4170(!!!) gram titta ut! Allt har gått bra, så vi är faktiskt redan på väg hem för att njuta av vår skatt och få dela glädjen med hans storebror! Det var onekligen kärlek vid första ögonkastet! <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-30 21:16:28 följande:

Ja du bra fråga, hon sa nått om det men lyssnade inte så noga. Fick det här pappret med de väldigt fina bilderna Hahaha Det är inte så utsförligt och står på norska, men tror det enda jag kanske ska översätta åt dig är "hvetekim" som betyder vetegroddar

Vet ju inte om det beror på mitt dagliga smörjande av underlivet sedan typ v 30, men jag sprack inte ett dyft den här gången, trots bebis på 800 gram mer än sist! Förra gången sprack jag en del, men "fint" så inga bestående, men fick ändå 6 stygn. Då smörjde jag inte med någon olja alls.
  • Symetrical
    eid skrev 2016-08-31 19:10:14 följande:

Nu har jag kommit hem från RUL. Gick så bra som det bara kunde- allt såg fint ut och bebis vinkade till och med lite till oss. Vi kommer att få en liten tjej som beräknas till 31/1 och vi är så lyckliga! Här ser ni handen <3

Så underbart! Visste väl att det var en tösabit!

Stort grattis!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-31 15:15:03 följande:

Underbart! Åh blir helt tårögd. Grattis med lilla Milisn och ta hand om er ordentligt nu allihop i lilla familjen.

Räknar med att du tar några dagar ledigt från fl men tack fr att du uppdaterade <3

Och jag visste väl att det var en pojke :D

Sagan12345 skrev 2016-08-31 17:24:37 följande:

Stort grattis!

Gud så härligt och mysigt.

Ememem skrev 2016-09-01 00:27:16 följande:

Åh underbart! Stort grattis!

Iskristall skrev 2016-09-01 08:08:16 följande:

Och återigen ett stort grattis Symetrical till pojken som äntligen ville komma ut!

Ett gigantiskt tack till er allihopa! Ni är för goa! :-*

Just nu är vi inne i vår mysiga bebisbubbla här hemma och har till och med fått sova hur bra som helst inatt. Jag mår oförskämt bra, trots foglossningskänningar och eftervärkar. Känns som petitesser i sammanhanget. <3

Storebror vart helt lyrisk när han fick träffa lillebror för första gången och vägrade lämna hans sida i över en timme. Slutade med att han höll på att kissa ner sig. ;'D
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-02 21:25:17 följande:

Verkligen. Som sagt ska prata med min läkare först oavsett.

Lägger upp en bild på min SF-kurva. Om nån vill slänga ett öga på den som sett såna förr så får ni väldigt gärna säga hur ni tycker den ser ut.

Hur noga mätte hon? En gång, eller flera? Räcker ju att man har en mindre sammandragning under mätningen för att det skall kunna sticka iväg ett par cm, så jag tycker att du absolut bör be om en ny mätning i typ nästa vecka som förstaåtgärd. Ditt blodsockervärde är, precis som du säger, det som indikerar på om du skulle kunna lida av graviditetsdiabetes och med tanke på hur bra det låg borde du verkligen få slippa glukosbelastningstest. Gjorde det förra graviditeten och det var verkligen vidrigt! Sååå glad att jag slapp den här gången. ':D
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-03 09:17:47 följande:

Älskling!!!! Jag dör <3

Lite så är det ju! Tror du att man får socialen på sig ifall man tar sig ett bett eller två?!?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-03 12:03:14 följande:

Haha nej! Måste säga att när jag ser bebisbilder nu blir jag helt galen! Längtar så vansinnigt efter min plutt nu. Har du lust att skicka en bild via PM? Hade varit kul att se lilltrollet men förstår såklart om du inte vill dela på nätet.

Hur mår ni annars? Hur mår du? Funkar det med amningen? Kommit nån baby blues än?

Det kan jag absolut göra.

Vi mår hur bra som helst allihopa! Milian bara sover och sover, så vi passar alla på att mysa så mycket som möjligt. Amningen har kommit igång, men han hade en väldigt kort sträng under tungan, vilket är vanligt att födas med, men som oftast leder till att bebisen får sämre tag om bröstvårtan och man lättare får sår. Var dock på återbesök hos barnläkaren igår och då klippte de den, så nu känns det mycket bättre. Trodde att han skulle bli mycket ledsnare och att jag (tuff som jag är när det kommer till mina barn ) skulle börja gråta, men det gick jättefort och han vart knappt påverkad av det alls. '

Ingen babyblues än, får se om det kommer. Sist fick jag lite när storebror var typ 3-4 dagar gammal. Varade dock bara några dagar, så inget jag led av.
  • Symetrical

Sjukt ändå hur pass fort magen kan dra ihop sig! Även om den, som sig bör, känns som en degklump!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend