Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-08-12 16:59:42 följande:

Juno är verkligen fint :)

Jag gillar Ebbot eller Sigge, men min gillar Nils. Det ska ju passa med en Elsa också :) Men vi bestämmer inte heller något förrän han är här :)

Jag tycker att Elsa och Nils passar väldigt bra ihop. Mjuka namn båda två. Ebbot tycker jag dock också väldigt mycket om. Svårt det där!
  • Symetrical
    eid skrev 2016-08-13 08:04:11 följande:

Sjukt hur mycket det kan skilja sig med magar, Sagan12345 du har ju en superfin bebismage! Min ser BARA konstig ut- här är en bild från när vi var i Grekland (2-3 veckor sedan och inte mycket har hänt sedan dess).. Jag har sedan start blivit bred- midjan är som bortblåst och min lilla putmage har blivit lite större, men jag har fortfarande kvar lite konturer av magmuskler högst upp. De senaste dagarna känns det nästan som magen har blivit mindre- ska man oroa sig? Gick in i vecka 17 idag.. Sorry för fånigt inlägg men vill ju att det ska börja synas ju!

Ett litet tillägg är att det inte ser ut såhär hemma hos oss.. ;)

Typ sådär såg min mage också ut i v 17-18 när jag väntade sonen. Magmusklerna ville inte riktigt släppa efter, utan jag upplevde att jag länge hade en "tjockismage". Tror att den började synas mer i v 19-20, men då fortfarande mest för de som visste hur platt min mage var i vanliga fall. Alla andra trodde nog bara att jag ätit lite mycket semesterbullar.
  • Symetrical

Här kommer ett litet smakprov på bebisrummet, Eagle. Inte helt klart än (vilket tydligt syns på sängen), men börjar i alla fall ta sig.

• Symetrical

Tack finingar! :-*

Känns som att det vart gjort i sista sekund, men blev verkligen supernöjd.

Sängen kommer som sagt stå i vårt rum kloss inpå min sida av sängen första tiden.

• Symetrical
    eid skrev 2016-08-14 07:52:40 följande:

Jättefint!! :) Önskar att vi kunde få plats med ett sådär mysigt barnrum, men hos oss blir det till att dela rum med mamma och pappa för bebis.

Det gjorde vi med sonen också i början när vi bodde i lägenhet. Man vill ändå ha bebis nära och ärligt talat behöver inte barnet ett eget rum förrän det är ett par år gammalt. Vår son som är 3,5 har precis börjat leka lite själv på sitt rum, men helst leker han fortfarande ute i vardagsrummet/köket där vi håller till.
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-08-14 09:22:28 följande:

Symetrical: så mysigt med ett bebisrum. Hos oss blir det också till att dela rum de första året/åren. Vi får se hur länge vi står ut!

Som jag skrev till eid; finns inget negativt med det i min värld.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-14 18:28:54 följande:

Nu var det jag som kom hem till världens chock!! Tydligen har mina vänner dragit ihop en babyshower med hjälp av min sambo eftersom att jag har så spridda vänner som inte ens känner varandra. Shit va jag blev chockad och såklart jätteglad. Men det var helt oväntat eftersom att jag aldrig haft ett "kompisgäng" på det sättet.

Gud, vad trevligt! Och vad gulligt av sambon att vara med och styra upp det!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-08-15 13:15:21 följande:

Symmetrical va fint rummet är :) O va duktigt att du orkar fixa !!!

Tack så mycket, raring! :-*

Till en helt annan sak; händer det något alls med magen, eller? Tycker att den ser ut att ha sjunkit lite när man kollar på navelns position, men vette tusan. Känns segt det här... Dock har sonen smittat mig med en dagisinfektion och jag vaknade med ont i halsen idag, så sålänge det sitter i får bebis gärna stay put!

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-15 18:34:53 följande:

Hehe nej är svårt att se nån skillnad sen sist måste jag erkänna. Mår du bättre nu?

Usch, nej. Känner mig riktigt sänkt faktiskt. Halsen känns som taggtråd och jag är tillochmed tröttare än innan (vilket jag trodde var omöjligt). Hoppas att det ger med sig fort... Typiskt nog har dagis dessutom planeringsstängt igår och idag, så jag kan inte heller ligga och vila hela dagarna. >_<

Hur gick det för dig med sista flygningen förresten?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend