Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sagan12345 skrev 2016-07-26 14:15:04 följande:

Spännande att du redan har sammandragningar, undra när bebisen tittar ut. När är bf?

Sammandragningar har jag haft länge nu, men först senaste två veckorna som det börjat bli mer smärtsamma. Spänningen stiger, bf om exakt fyra veckor (23/8).
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-07-26 19:20:44 följande:

Vad är egentligen skillnaden på sd och förvärkar? Har ju sedan tidigt haft episoder av regelbundna täta sd. Men senaste veckorna har de börjat göra rätt ont. Som förlossningsvärkar, men bara precis i början och de blir inte starkare. De har klingat av efter någon timme eller två.

Då låter det snarare som förvärkar nu. Kan man ha länge. Segt men sant. XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-28 01:30:31 följande:

Alltså halsbränna från helvetet. Vet att det är en liten grej men just nu är det så fruktansvärt irriterande - kan inte äta nånting och sitter och sover typ med 20 kuddar så fogarna gör vidrigt ont på morgonen istället. Köpte Nuvalocol i Sverige och det funkade faktiskt riktigt bra för mig trots att drt var över disken utan recept. Har prövat ALLT som finns här i Norge och inget funkar, Reduflux gör det tom värre :( Ska be min mamma skicka Nuvalocol så får vi se om det klmmer fram. Under tiden får jag försöka mig på hemmakurer - så ge mig era bästa husmorstips tack!

Usch, jag lider med dig! Jag knaprar omeoprezol dagligen, för annars fungerar jag inte. Halsbränna kan verkligen vara brutalt smärtsamt! Fick själv tipset om att vattenmelon kan hjälpa, samt ett litet glas mjölk. Och såklart att äta små portioner och inte en massa stekt mat.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-07-28 15:28:29 följande:

Pressad vattenmelon saved the day! Hör kommer bildbevis. Skål för det och tusen tack från playan :D

Åh, så bra! Kul att kunna stå till tjänst. (Eller ja, egentligen min bm som gjorde det ju. )
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-07-31 21:37:14 följande:

Mm ja hoppas bara de inte blir dålig stämning..

Vi var på 4d ultraljud idag:) fick ingen superbra bild så vi ska tillbaka nästa vecka men hår är den bilden jag fick

Åh, en sån fin bild!

Ang problematiken med din man vill jag absolut inte komma med några moralpredikningar, men jag kan säga att jag håller med loppan och att jag hoppas att han kan inse anledningen till att du ändå valt att ha din mamma där nu. Att ansvaret att få dig att känna dig omhändertagen och trygg låg hos honom, men att han inte förvaltade det särskilt väl. :-/

Här hemma gör jag en hel del hushållssysslor (då det ligger i min natur) men får otyg av sambon titt som tätt för det. Måste göra det mesta i smyg, annars skäller han på mig. ;P
  • Symetrical

Titta här vilken underbar överraskning jag fick av mina fina vänner igår! Trodde inte det, eftersom det är nummer två. Känner mig fortfarande alldeles rörd. :')

• Symetrical

Bilden verkar inte funka, men det var i alla fall en babyshower.

Lägger upp bild på fejjan istället!

• Symetrical

Det var den, GästenT! Dessvärre tar ju bebis upp all plats i magen numera, så kunde inte alls äta lika mycket som jag hade velat. Gårdagens i-landsproblem! ;'D

Dock måste jag lyckats få i mig en hel del ändå, för idag vägde jag nästan ett kg mer än för bara några dagar sen. 10 upp nu! Woop woop! :P

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-01 21:30:09 följande:

Haha fasiken!! Förjävligt när bakverken blir lidandes. ;D Känner själv just nu att jag bara kan äta lite och ofta, det är något nytt för mig! Åååh kanon att du lyckats gå upp mer! Hur mycket "vill" du hinna med att gå upp innan bf? :)

Här håller vi på åh och säljer lägenheten och min stressnivå är nere på minus. Hahah. Herregud va jag skrattar åt mig själv just nu!

Eller hur!? ;P

Bara ner ett par hekto idag från igår, så förhoppningsvis var det inte bara vätska jag lagt på mig. Målet har varit 11-12 kg, men just nu hoppas jag mest på att slippa gå ner sista tiden inför förlossningen...
    Sagan12345 skrev 2016-08-01 22:41:46 följande:

Men åhh vad mysigt, vad var de i paketen? :)

Fick en blöjtårta med gosedjur, snuttis, mössa, våtservetter och bebisborste. Sen vart det fyra bodys och ett supergulligt tvådelat set, ett gosedjur till och en sparbössa till bebis. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend